چهارمین دوره رویداد هوش مصنوعی فیس‌کاپ (گزارش رویداد)

فیس‌کاپ به عنوان بزرگ‌ترین رویداد تخصصی هوش مصنوعی در کشور برای چهارمین سال متوالی برگزار شد و در رویداد اختتامیه که 16 اسفند 1402 در تالار قلم کتابخانه ملی ایران برگزار شد و فیس‌کاپ میزبان فعالان، متخصصان و علاقه‌مندان حوزه هوش مصنوعی کشور بود.
تصویر چهارمین دوره رویداد هوش مصنوعی فیس‌کاپ (گزارش رویداد)

به گزارش سایت خبری پرسون، فیس‌کاپ به عنوان بزرگ‌ترین رویداد تخصصی هوش مصنوعی در کشور برای چهارمین سال متوالی برگزار شد و در رویداد اختتامیه که 16 اسفند 1402 در تالار قلم کتابخانه ملی ایران برگزار شد و فیس‌کاپ میزبان فعالان، متخصصان و علاقه‌مندان حوزه هوش مصنوعی کشور بود.

فیس‌کاپ رویدادی در حوزه هوش مصنوعی است که از سال 1399 به صورت سالانه با تمرکز بر فناوری بازشناسی چهره برگزار می‌شود. این رویداد با ایجاد محیط رقابتی مشابه مسابقه بین‌المللی FRVT در میان شرکت‌کنندگان با هدف شناسایی افراد و تیم‌های مستعد با سناریو مشخص برگزار می‌گردد.

افتتاحیه چهارمین دوره این رویداد مهر 1402 با حضور 300 نفر از اعضای اکوسیستم هوش مصنوعی و حضور 18 شرکت دانش‌بنیان فعال در نمایشگاه جانبی در صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد. رویداد افتتاحیه با هدف ایجاد شبکه‌ای از فعالان اکوسیستم هوش مصنوعی و اطلاع‌رسانی شروع رقابت چهارمین دوره فیس‌کاپ برگزار شد.

گزارش چهارمین دوره فیس کاپ

فیس‌کاپ در بازه زمانی مهر الی اسفند 1402 میزبان علاقه‌مندان و متخصصان هوش مصنوعی بود که در دوره‌های توانمندسازی (پایتون مقدماتی، پایتون پیشرفته و بینایی ماشین) حضور داشتند و از سایر مطالب (وبینارهای توانمندسازی و انتقال تجربه) بهره‌مند شده و با سایر شرکت‌کنندگان به رقابت پرداختند.

لازم به ذکر است که چهارمین دوره فیس‌کاپ با محوریت چالش Deep Fake Video Detection (شناسایی ویدیو‌های جعلی عمیق) برگزار شد و شرکت‌کنندگان می‌بایست الگوریتمی طراحی می‌کردن که با کمترین میزان خطا، ویدیو اصلی را از ویدیو جعلی تشخیص داده و آن را شناسایی کند.

پس از اتمام فرآیند‌های آموزش، رقابت، ارسال کد و ارزیابی‌های نهایی، اختتامیه چهارمین دوره رویداد فیس‌کاپ 16 اسفند 1402 در تالار قلم کتابخانه ملی ایران با حضور حدود 500 نفر از متخصصان، مدیران، فعالان و علاقه‌مندان حوزه هوش مصنوعی کشور برگزار شد و تیم‌ برتر این دوره (Codeon) به سرپرستی وحید صالحی معرفی شده و جایزه نقدی 50 میلیون تومانی را نیز دریافت کرد!

گزارش چهارمین دوره فیس کاپ

این رویداد دارای سخنرانی‌های تخصصی و پنل هوش مصنوعی در صنعت بانکداری بود که برای مخاطبان رویداد جذابیت قابل توجهی داشت.

در طول رویداد اختتامیه، نمایندگان شرکت‌ داتا و شرکت ملی انفورماتیک به ارائه چالش‌های سازمان‌های خود در حوزه هوش مصنوعی پرداختند که شرکت‌کنندگان با جزئیات فعالیت‌ها و فرصت‌های این حوزه بیشتر آشنا شوند.

در ادامه نیز گزارش کامل چهارمین دوره رویداد هوش مصنوعی فیس‌کاپ در دسترس شما قرار گرفته که با کلیک بر روی لینک زیر می‌توانید آن را دانلود کرده و مطالعه کنید.

گزارش برگزاری چهارمین دوره رویداد فیس‌کاپ

منبع: فیس کاپ

680169