نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی:

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارتباط مستقیم با کاهش بیکاری دارد

حجت الاسلام سلیمی نماینده مردم شریف محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارتباط مستقیم با کاهش نرخ بیکاری و رشد بهره‌وری و رشد اقتصادی در کشور دارد.

به گزارش سایت خبری پرسون، در دیدار مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی با حجت الاسلام سلیمی نماینده مردم شهرستان های محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، راههای توسعه مهارت آموزی درشهرستان مورد بررسی قرارگرفت.
در این دیدار سلیمی بیان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارتباط مستقیم با کاهش نرخ بیکاری و رشد بهره‌وری و رشد اقتصادی در کشور دارد و از دیر باز تاکنون توسعه یافتن مسئله اصلی کشورهای در حال توسعه بوده است.
وی افزود: دو منبع طبیعی و انسانی عناصر اصلی توسعه اقتصادی و اجتماعی در هر جامعه هستند و درگیری و تناسب مطلوب میان این دو توسعه به بار می آورد.
سلیمی ابراز کرد: توسعه منابع طبیعی به وسیله منابع انسانی موثر است که ایفای این نقش در افراد را باید آموزش های غیر رسمی در کشور انجام دهند و از آنجائی که سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز دستگاه های متولی آموزش های غیررسمی می باشد پس باید از سوی سایر مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی از توجه ویژه ای برخودار شود.
وی اظهار کرد: در مجلس شورای اسلامی به این مهم در بودجه سال آینده توجه ویژه ای شده است.
در ادامه این دیدار نیز منصور جلیلوند با مهم برشمردن جایگاه آموزش های فنی و حرفه ای در کشور و نقش این جایگاه در رونق تولیدات داخلی کشور اظهارداشت: این اداره کل با تلاش و همت سایر کارشناسان و روسای مراکز آموزشی خود در سطح استانها نسبت به ارائه خدمات آموزشی خود برمبنا نیازسنجی و نیاز بازار کار بویژه حوزه صنعت استان پرداخته و عملکرد خوبی را در بخش های مختلف رقم زده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی با اشاره به این که متاسفانه با ورود ویروس کرونا بخش اعظمی از ارائه خدمات آموزشی در مراکز آموزشی تعطیل شده است، گفت: این در حالی است که این اداره‌کل با بسترسازی های لازم زمینه را برای ارائه خدمات آموزشی به سایر اقشار جامعه در بستر شبکه های الکترونیک فراهم ساخته است.
وی در پایان اظهار امیدواری نمود، با حمایت مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از آموزش های فنی و حرفه ای، شاهد شکوفایی آموزش های مهارتی در سال آینده باشیم.

223824

مطالب مرتبط