در استان مرکزی صورت گرفت؛

افتتاح مرکز فنی و حرفه ای گاز رسانی

مرکز فنی و حرفه ای گاز رسانی شهید سلیمانی در استان مرکزی با حضور استاندار افتتاح شد.

تصویر افتتاح مرکز فنی و حرفه ای گاز رسانی

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی در این آیین گفت: این مرکز بنا به نیاز ما و استان و با استفاده از پتانسیل فنی و حرفه ای تجهیز شده است.
محمد رضا سمیعی افزود: با انجام تفاهمنامه ای ما بین شرکت گاز و فنی و حرفه ای، یک ساختمان در مرکز فنی و حرفه ای در اختیار ما قرار داده شد که تمام تعمیرات فضای آموزشی با مبلغ یک میلیارد تومان و با استفاده از تجهیزاتی به ارزش چهار میلیارد تومان که تمام هزینه ها بر عهده شرکت گاز بود، مرکز فوق با نام شهید سلیمانی ایجاد شده است.
وی ابراز کرد: این مرکز ۵ سال در اختیار خود شرکت خواهد بود که با بکارگیری مدرسانی که از نیروهای آموزش دیده شرکت گاز هستند به آموزش نیروهای علاقمند در این زمینه خواهد پرداخت.

در ادامه این آیین مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: این مرکز به همت و تلاش استاندار به بهره برداری رسید و استان مرکزی دومین استان اجرایی چنین طرح های بزرگ در کشور است.
منصور جلیلوند افزود: این کارگاه ها بر اساس استاندارهای بین المللی ارایه خدمت می دهند، ضمن اینکه در کنار این مرکز چندین کارگاه جدید نیز تا اواخر خرداد ماه سال جاری به بهره برداری خواهند رسید.
وی اظهار کرد: در حال حاضر ۸۲ مرکز جوان در استان وجود دارد که در سال جاری این مراکز به ۱۵۰ مرکز افزایش خواهد یافت.
جلیلوند یادآور شد: این مراکز در کنار کارخانه ها برای ارایه آموزش های مناسب به کارآموزان ایجاد می شوند تا کارآموزان نیاز به رفت و آمد نداشته باشند و در همان مرکز آموزش های لازم را دریافت کنند.

وی در خصوص مرکز شهید سلیمانی گفت: در این مرکز ۱۱ سرفصل استاندارد برای آموزش در نظر گرفته شده است که هر کارآموز باید تمامی آنها را با ۲۵۰ ساعت آموزش به صورت ۱۸۰ ساعت آموزش عملی و مابقی به صورت تئوری بگذراند تا بتواند مدرک را دریافت کند.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یادآور شد: برای هر سرفصل نیز تجهیزات نمایشگاهی و کارگاهی مناسب فراهم شده است.
در این آیین از تمام تجهیزات و لوازم مقاومت سنجی، پیشگیری از حوادث و آتش نشانی موجود در این مرکز نیز رونمایی شد.

285081