مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان:

۱۷هزار نفر در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای حاضر شدند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان از تحت آموزش قرار گرفتن ۱۷ هزار و ۶۵۷ نفر در آموزشگاه‌های دولتی و غیر دولتی فنی و حرفه‌ای طی سال گذشته خبر داد.
تصویر ۱۷هزار نفر در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای حاضر شدند

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، محمدرضا انصاری در جمع خبرنگاران افزود: مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان شامل ۱۲ مرکز دولتی و کارگاه‌ها شامل ۱۴ کارگاه صنایع و صنوف، ۱۱۹ کارگاه ثابت شهری، ۴۹ کارگاه جوار روستا و عشایر، چهار کارگاه جوار و بین کارگاهی، ۱۰ کارگاه جوار پادگان، ۱۶ کارگاه جوار زندان و ۴ کارگاه جوار دانشگاه است.
انصاری با بیان اینکه سال گذشته در مجموع ۱۷ هزار و ۶۵۷ نفر_دوره در آموزشگاه‌های دولتی و غیردولتی فنی و حرفه‌ای استان تحت آموزش قرار گرفتند، افزود: این دوره‌ها شامل ۱۳ هزار۹۴۱ نفر- دوره در بخش دولتی و سه هزار و ۷۱۶ نفر- دوره در بخش غیردولتی بود.
وی ادامه داد: ۲ میلیون و ۵۵۸ هزار و ۴۴۹ نفر- ساعت آموزش در بخش دولتی و ۶۵۵ هزار و ۱۴ نفر- ساعت آموزش در بخش غیردولتی ارائه شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به آزمون‌های مهارتی گفت: از مجموع ۶ هزار و ۶۱۴ شرکت‌کننده در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای پنج هزار و ۲۷ نفر یعنی ۷۶ درصد از شرکت کنندگان در آزمون‌های پایان دوره حدنصاب نمره قبولی را کسب کردند.

انصاری به وضعیت آموزش های مهارتی در ایام شیوع کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: در برگزاری حضوری دوره ها تابع اعلام پروتکل ها و رنگ بندی مناطق هستیم و آزمون های حضوری نیز با یک چهارم ظرفیت انجام می شود.

منبع: ایرنا

285166