خوانساری، موسس و رییس سبک کاراته شین رزم ذوالفقار:

درکشور سامورایی ها مقام اول کاراته پیشکسوتان را کسب کرده ام

غلامعباس خوانساری رییس سبک کاراته شین رزم ذولفقار از افزایش توانایی و باور ایرانیان در ورزش های رزمی خبر داد و گفت: در سال ۹۳ در مسابقات جهانی کاراته به میزبانی ژاپن مهدکاراته دنیا در وزن منفی ۷۵ کیلوگرم توانستم قهرمان جهان باشم و این چیزی نیست جز باور ایرانی و کلمه ما می توانیم.

به گزارش سایت خبری پرسون، یکی از ورزش های رزمی و پرطرفدار در بین مردم دنیا به خصوص در ایران است که ازکشور ژاپن آغاز و به تمام دنیاگسترش یافته است.
ورزش کاراته به دلیل دارا بودن هزاران تکنیک و فنون خاص رزمی دفاعی در حال حاضر دارای سبک های مختلفی در دنیا است که در ایران با دارابودن نزدیک به ۱۴۰ سبک گوناگون توانسته قهرمانان بسیاری در این رشته را بوجود و به دنیا معرفی کند.

کانچو غلامعباس خوانساری موسس و رییس سبک کاراته شین رزم ذوالفقار درگفتگویی اختصاصی از عشق و علاقه خود به کاراته می گوید.

استاد کانچو غلامعباس خوانساری در خصوص چگونگی آغاز ورزش رزمی گفت: متولد سال ۱۳۵۴ در یکی از روستاهای خمین از توابع استان مرکزی هستم که ورزش را در کودکی با ژیمناستیک و از سن ۱۲ سالگی نزد استاد رضایی در خمین آغاز کردم.


وی افزود: در ۱۷ سالگی کاراته را آغاز کردم و در طول دوران تحصیل تمام اوقات فراغت و زمان های دیگر را به ورزش و تمرین اختصاص میدادم و تمام دغدغه روزهای نوجوانی من فقط ورزش و سلامتی بود.

خوانساری ادامه داد: بعد از طی کردن درجات مختلف و دریافت کمربند های کاراته و کسب مقام های مختلف به علت علاقه به این رشته در سال ۸۰ با دریافت حکم نمایندگی سبک کیوکوشین در استان مرکزی از رییس سازمان جهانی کیوکوشین، فعالیت ورزشی را در حوزه تربیت ورزشکار گسترش و تا به امروز ادامه دادم.
خوانساری این قهرمان کاراته با اشاره به اینکه در سال ۹۵ سبک شین رزم ذوالفقار را در کاراته به عنوان سبکی جدید تاسیس کردم اظهار کرد: سبک ذوالفقار سبکی جدید در کاراته است که طی این چند سال مورد استقبال بسیاری از جوانان قرار گرفته و با پیشرفت هایی که کرده جزء ۵ سبک برتر فدراسیون کاراته ایران از بین ۱۴۰ سبک آن شناخته شده است.
وی ادامه داد: سبک ذوالفقار سبکی خاص در کاراته است که حدود نیمی از سابقه ورزشی ام را روی آن تمرکز داشته و با سالها تحقیق و پژوهش آن را با توجه به روحیات جوانان و اهمیت به جایگاه اخلاق و مرام پهلوانی بوجود آورده ام که هم اکنون در تمام شهرستان های استان مرکزی و اکثر استان های کشور دارای نمایندگی و در حال فعالیت است.
وی افزود : سبک کاراته ذولفقار در کشورهای کویت، عراق، افغانستان، لبنان و اتریش نماینده داشته و در رمانی در حال راه اندازی است.


کانچو خوانساری هدف سبک ذوالفقار را رسیدن ذوالفقار به بلندای قله کاراته جهان و قرار گرفتن پرچم آن در کنار پرچم اسلام دانست و گفت: گوش به فرمان مقام معظم رهبری از دیگر اهداف سبک ذوالفقار است تا جایی که اگر ایشان سرباز خواستن ورزشکاران این سبک پای در رکاب وی آماده باشند.
وی یادآور شد: تیم ذوالفقار استان مرکزی با فعالیت ورزشکاران زن و مرد همیشه یکی از سه سکوی برتر کشور در این سبک را به خود اختصاص داده است.
موسس سبک کاراته ذوالفقار ادامه داد: در سبک ذوالفقار، شناساندن مرام و منش حضرت علی (ع) در دنیا نیز یکی از اهداف است و در این سبک با توجه به اینکه خودمان مربی پرورش می دهیم، اخلاق بر تکنیک اولویت دارد، چرا که معتقدهستیم وقتی ورزشکاری اخلاق داشته باشد تکنیک هم می سازد، اما ورزشکار بی اخلاق حتی آسیب هم می رساند.


وی گفت: ورزش کاراته با کلمه اوس آغاز می شود که به معنی تعظیم به تاتامی و باشگاه است و با همان صدا هم پایان می یابد و این خود تواضع و احترام را به ورزشکاران یاداوری می کند و در سبک ذولفقار نیز بیش از هر موردی به اخلاق و منش ورزشکاران اهمیت داده میشود .


این استاد کاراته اضافه کرد: ورزش باعث تقویت روح و روان و افزایش نشاط انسان می شود.
وی همچنین توصیه کرد، مردم ورزش را همیشه دنبال کنند.
وی افزود: در سال ۹۳ و در سالروز فوت مادرم در وزن منفی ۷۵ کیلوگرم در بخش پیشکسوتان جهان مقام اول را کسب کرده و در کشور سامورایی ها با رشته تخصصی خودشان یک ایرانی پیروز مبارزات کاراته شد که مسلما از اثرات دعای خیر پدر و مادر و خانواده و شاگردان ام بوده است.

این قهرمان اضافه کرد: قهرمان شدن من و ده ها ورزشکار ایرانی در حوزه ورزش رزمی چیزی نیست جز تلاش تمرین و هدف و جمله معروف ایرانی میتواند.

خوانساری ادامه داد: در سبک کاراته شین رزم ذوالفقار به دنبال پرورش مربی بومی در مناطق مختلف بوده ایم و توانسته ایم در ده ها روستا باشگاه های کاراته تاسیس کنیم.

گزارش: رضا براتی ضامنجانی

223491

مطالب مرتبط