عضو تیم ملی کاراته شین رزم ذوالفقار ایران در گفت و گو با پرسون:

آرزویم بالا بردن پرچم ایران در مسابقات بین الملی است

عضو تیم ملی کاراته شین رزم ذولفقار ایران گفت: برافراشته نگه داشتن پرچم ایران از مهمترین اهدافم است، بدون حمایت مدیران ورزشی پله های ترقی را سپری کرده ام.

سنسی خوانساری در گفتگو با خبرنگار سایت خبری پرسون از اراک ابراز کرد: از سن ۶ سالگی ورزش رزمی را با مشورت و مربیگری پدرم آغازکرده ام و ۱۲ سال است که به صورت حرفه ای کاراته آزاد کار میکنم.

وی که متولد سال ۷۶ در اراک است افزود: در سال ۲۰۱۱ موفق به کسب مقام سوم مسابقات بین المللی ارمنستان شدم و کسب مدال طلا در مسابقات آسیایی باکو سال ۲۰۱۳ و کسب مقام سوم مسابقات سراسری ژاپن در سال ۲۰۱۵ از دیگر عناوینی است که طی این سال ها بدست آورده ام.


مربی جوان کاراته ایران ادامه داد کاراته را در باشگاه و درمنزل و در تمام اوقات فراغت کودکی و نوجوانی زیر نظر پدرم استاد کانچو خونساری ، بنیانگذار سبک شین رزم ذوالفقار با تمرین های فشرده و سخت طی کردم و همچنان با تجربه های پدر در حال آموزش و طی درجات مختلف ورزشی هستم .

عضوتیم ملی کاراته جمهوری اسلامی ایران که دارای مدرک مربیگری درجه ۳ فدراسیون کاراته نیز است، با گلایه مندی از عدم حمایت اداره کل ورزش و جوانان از ورزش های رزمی، بیان کرد: ورزش های رزمی مظلوم واقع شده اند و حتی مورد حمایت های تشویقی و معنوی نیز قرار نمی گیرند، در صورتی که اراک در ورزش کاراته دارای استعدادهای درخشانی است که در صورت حمایت های بیشتر میتوانند سکوهای جهانی را نیز فتح کنند.

خوانساری با تشکر از حمایت های هیات کاراته استان، گفت: در استان بیشتر ورزش های توپی مورد حمایت مدیران قرار میگیرند، در صورتی که صنایع و کارخانجات دولتی و خصوصی می توانند با حمایت از ورزش های رزمی کمک شایان توجهی به ورزشکاران این رشته در استان و کشور داشته باشند و در نهایت به افتخارآفرینی آنها در دنیا کمک کنند.


وی همچنین افزود: سالنهای ورزشی در استان تجهیزات و امکانات مورد نیاز ورزشهای رزمی را آنطور که باید را ندارند.

رضا خوانساری رمز موفقیت در ورزش کاراته را استفاده از تجربیات پیشکسوتان، بکارگیری هنرهای به روز و استفاده از علم ورزشی همراه با مشورت اساتید دانست و اظهار کرد: ورزش کاراته در دنیا یک آیین است و در ایران به نظرم رسانه ها بیشتر باید به آن توجه کنند، در حالی که حتی مسابقات ما پوشش پخش مستقیم و زنده از رسانه ملی را نداشته است.
وی تاکید کرد : دست یابی به برترین مقام های دنیا و قرار دادن پرچم جمهوری اسلامی ایران بالاتر از سایر پرچم ها از بزرگترین اهداف پیش رویم است .


خوانساری به جوانان توصیه کرد، ورزش را در دوران جوانی فراموش نکنند تا در میانسالی از سلامت جسم و روح برخوردار باشند.

وی یادآور شد: حمایت از ورزش و ورزشکاران منجر به ایجاد انگیزه ورزش کردن در کودکان و نوجوانان می شود و در نتیجه جامعه با کاهش آسیبهای اجتماعی و فرهنگی مواجه خواهد شد.

این قهرمان ملی اضافه کرد: ورزش های رزمی برخلاف دیگر ورزش نیاز به حمایت های سنگین مالی ندارد و با حمایت های اندک میتوان باعث بوجود آمدن صدها ورزشکار حرفه ای و جذب نگاها به استان مرکزی شد.


وی با گلایه از مدیران حوزه ورزش و جوانان در استان گفت : در تمام مسابقات استانی، کشوری و خارج از کشور تمام هزینه های سفر و اسکان و اردوهای تمرینی با هزینه شخصی و کمک خانواده تامین شده و هیچ مجموعه دولتی یا خصوصی از وی حمایت مادی یا معنوی نداشته است در حال حاضرنیز به علت عدم توجه در استان مرکزی، در لیگ کاراته کشور برای تیم استان دیگری که از من دعوت به عمل امده بازی میکنم.
وی تاکید کرد ورزش توانسته باعث آرامش و سلامتی در وی شود و اگر امکان ورزش کردن در ۲۴ ساعت شبانه و روز راهم داشته باشد بازهم از ورزش خسته نمیشود.‌

خونساری تصریح کرد موفقیت در شغل خود یعنی آتشنشانی را به دلیل آمادگی جسمانی بالا و قدرت بدنی خوب که از ثمرات تلاش در رشته کاراته است میداند و به جوانان همسن خود توصیه کرد هیچ سنی برای شروع ورزش دیر نیست.


این مربی جوان اراکی در پایان اضافه کرد استان مرکزی و شهر اراک به عنوان پایتخت صعتی ایران محسوب میشوند اما از صنایع توقع نگاه ویژه به ورزش های غیر توپی هم میشود و تنها اولویت خود را فوتبال قرار ندهند.

گزارش : زهراخورشیدی

226790

نظرات شما ( 1 نظر )

فاطمه سیما سلامتی فرد |
جمعه 12 دی 139923:35
بسیار عالی است و جای شکر که همچین جوانهای مقتدر و باایمانی را در کشور و جامعه داریم . ای کاش بیشتر به این سرمایه های پاک وطن بها داده شود و قدردان زحماتشان باشیم . زنده باد جوان ایرانی همچون آقای خوانساری .