مدیر روابط عمومی هیات کاراته استان مرکزی:

کاراته استان مرکزی جز قطب های اصلی کاراته ایران است

مدیر روابط عمومی هیات کاراته استان مرکزی بیان کرد: کاراته استان مرکزی جز قطبهای اصلی کاراته ایران است
تصویر کاراته استان مرکزی جز قطب های اصلی کاراته ایران است

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، سید رضا حیدری مدیر روابط عمومی هیات کاراته استان مرکزی و عضو کارگروه روابط‌عمومی فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی پرسون در اراک، گفت: از سال ۶۷ کاراته را شروع کردم، در ابتدا شاگرد جواد مرادی و استاد نیمه وری بودم و در حال حاضر مربی درجه یک ملی و داور ممتاز فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران هستم.
وی افزود: در اراک نیز مربی باشگاه کاراته ذوالفقار شهرک شهید نبئی، مربی باشگاه فنی حرفه ای استان مرکزی، مربی باشگاه شرکت هپکو، سرمربی تیم دانشجویان بسیج استان برای مسابقات کشوری هستم.


حیدری ادامه داد: حضور در مسابقات برون مرزی سبکی قهرمانی آسیا ۲۰۰۵ به عنوان مربی و داور و حضور در مسابقات جهانی آفریقا ۲۰۰۹ به عنوان مربی و داور را نیز در کارنامه ورزشی خود دارم.


وی با اشاره به اینکه در استان مرکزی بالغ بر ۶ هزار نفر کاراته کار در سبک کنترلی و غیر کنترلی آقا و خانم ثبت شده هستند، اظهار کرد: هیات کاراته استان مرکزی جز قطبهای اصلی کاراته ایران محسوب میشود که در رده های نونهالان تا بزرگسالان قهرمان کشور، آسیا و جهان را دارد، همچنین در رده بزرگسالان تیم ملی کاتا ایران که در حال برگزاری انتخابی مسابقات المپیک است متشکل از ابوالفضل شهرجردی، علی زند و میلادفراز مهر از استان مرکزی با مربی گری استاد شهرجردی است که تیم کاتا ایران متشکل از این ورزشکاران و مربی برای اولین بار در طول تاریخ ورزش کاراته ایران توانسته در اسپانیا سکوی سوم را از آن خود کند و این به دست بچه های اراک شکل گرفته و رکوردشکنی شده است.


وی افزود: صالح اباذری در وزن ۸۴ برای اتتخابی المپیک در حال مسابقه دادن است که جز بهترینهای ایران و جهان است.
حیدری با اشاره به اینکه شهرجردی سرمربی تیم ملی کاتا ایران در مسابقات جهانی و آسیایی از استان مرکزی حضور داشته است، ابراز کرد: در استان مرکزی داورانی را داریم که دارای مدرک جهانی و آسیایی در اقایان و در بین بانوان دارای مدرک آسیایی هستند.
مدیر روابط عمومی هیات کاراته استان مرکزی ادامه داد: تیم استان مرکزی در لیگهای برتر حضور دارد بطور مثال سال گذشته تیم بانوان و امسال آقایان را در لیگ برتر داریم، همچنین در روزهای ۷ و ۸ اسفند برگزاری دوره ارتقا داوری برای بانوان و آقایان به مدرسی استاد نیکو همت از استان مرکزی و فاطمه خالو نژاد را برگزار خواهیم کرد.


حیدری با اشاره به اینکه با توجه به فعالیت صورت گرفته در این مدت از سوی رییس فدراسیون کاراته اینجانب به عنوان عضو کارگروه روابط عمومی هیاتهای استانی انتخاب شدم، گفت: با پیشنهاد محمود محمدی، مدیر روابط عمومی فدراسیون کاراته و طی حکمی از سوی سید حسن طباطبایی رییس فدراسیون کاراته، اینجانب از استان مرکزی به عنوان عضو کارگروه روابط عمومی هیات های استانی فدراسیون کاراته انتخاب شدم.
وی در پایان یادآور شد: در ۱۵ اسفند برگزاری کلاس عملی را داریم و با توجه به اینکه یک نوبت تقدیر از کادر درمان را بصورت پیاده روی در چند ماه گذشته داشته ایم بزودی تقدیر از ۱۵ اعضای کاراته حاضر در کادر درمان را نیز انجام خواهیم داد.

وی افزود: کاراته از سال ۴۲ وارد ایران شد و از یک زیرزمین ۴۰ متری متعلق به پدر کاراته ایران منوچهر وارسته شروع میشود، دکتر علوی مقدم، دکتر داریوش امینی، استاد احمد وقایع نگار و فروزان فغانی و محمدرضا نصرتیان، هوشنگ اتحاد و مرتضی کارتوزیان که اولین دارای کمربند مشکی کاراته ایران محسوب میشود از پیشکسوتان این رشته هستند.
حیدری ادامه داد: شروع کاراته در استان مرکزی از سال ۵۰ با مربی گری جمشید ماه آور است و استاد علی آرین خو به عنوان بنیانگزار کاراته استان مرکزی از سال ۵۲ کاراته را در باشگاه کارگران بصورت رسمی شروع کرد و از همان دوران کاراته استان به عنوان قطب کشور بوده است.

مدیر روابط عمومی هیات کاراته استان مرکزی با بیان اینکه اولین پیشکسوتان همچون استاد رحیم مختاری، مسعود صابری، اسکندری، طیبی، آراسته، قربانی و ناصر زرنیخی بوده اند، ابراز کرد: در استان مرکزی و در بخش نونهالان و نوجوانان استعدادهای خوبی داریم که در مسابقات بین المللی و رسمی صاحب عنوان هستند، همچنین در
بخش امید، جوانان و بزرگسالان به همین صورت است، ابوالفضل شهرجردی، علی زند، میلاد فرازمهر به عنوان کاتای انفرادی تیم کاتای ایران را تشکیل می دهند و در بخش کمیته و مبارزه صالح اباذری در دو سه سال اخیر در مسابقات لیگ جهانی کاراته در اکثر مسابقات مقام کسب کرده است که به همراه تیم ملی ایران سه سال پیاپی قهرمان جهان شده است.
وی با اشاره به عملکرد هیات کاراته استان مرکزی در سال ۹۸ بیان کرد: در استان مرکزی و در مرداد ۹۸ میزبان استاد یوسف شیرزاد بنیانگزار کاراته آزاد ایران بودیم، حضور دو نوجوان در اردوی تیم ملی، میزبانی مسابقات تیم ملی سبک اویاما کاراته انتخابی مسابقات جهانی تونس، کسب مدال نقره تینا جعفری در مسابقات بین المللی جوجیستو در کشور آذربایجان، میزبان مسابقات چهارجانبه بین استانهای مرکزی، اصفهان، قم و چهارمحال بختیاری، کسب مدال برنز علیرضا شمسی در مسابقات استعدادهای برتر کشور در گرگان، حضور در مسابقات بین المللی کنشینکو در تهران، کسب طلای مدال مهدی اکبری در مسابقات استعدادهای برتر ارومیه و مدال برنز سبحان ذوالفقاری در نونهالان همین مسابقات، حضور در کنگره امام و المپیاد دانشجویان دانشگاه آزاد و کسب مدال طلای۸۴ کیلو مجید نیکو همت و کسب دو نقره و یک برنز در این مسابقات از جمله عملکرد هیات کاراته استان در سال ۹۸ است.
وی برگزاری مسابقات قهرمانی استعدادها در تمامی رده ها در استان و در شهریور ۹۸ را از دیگر اقدامات این هیات دانست و گفت: شرکت در مسابقات بین المللی جام وحدت دوستی و کسب جام، همچنین در رنکینگ سال ۹۸ در ۸۴ کیلو امید مجید نکوهمت، علیرضا حیدری در منفی ۷۵ کیلوگرم و کامران بصیری در به اضافه ۷۵ کیلوگرم رنکینگ اول کشوری را کسب کردند و در بخش بانوان ساحل صفایی پور در مسابقات لیگ کاراته وان ایران برنز گرفت در تیمی هم مدال طلا گرفتیم.
حیدری با اشاره به شیوع کرونا یادآور شد: در شیوع کرونا ۳۸۰ فیلم ورزشی از هنرجوها تهیه کردیم.
وی دریافت درجه داوری جهانی را از افتخارات دیگر کاراته استان دانست و اظهار کرد: سال گذشته هیات کاراته استان مرکزی برترین هیات کاراته در بین ورزشهای رزمی و هیات کاراته شد.
وی حضور در مسابقات بانوان کشورهای اسلامی، حضور در مسابقات بین المللی جام ایران زمین را از دیگر اقدامات هیات کاراته استان مرکزی برشمرد و گفت: حضور
در مسابقات گلستان کاپ را پیش رو داریم که به نوعی مسابقات جهانی است.
وی ادامه داد: الحسینی دبیر بانوان هیات کاراته استان به عنوان مسئول لیگ بانوان کشور انتخاب شده است و امسال و سال گذشته در اکثر تیمهای مطرح سوپر لیگ نیز حضور فعال داشته ایم.

رضابراتی

233738

مطالب مرتبط