مشروح اخبار

یک دیپلمات پیشین کشورمان با بیان اینکه ایران حق دارد که با مواردی که باعث آلودگی محیط زیست در منطقه خلیج فارس می شود، برخورد کند، در مورد توقیف نفتکش کره ای از سوی ایران گفـت: به نفتکش کره ای در ابتدا تذکر داده شده بود و بعد از بی توجهی این نفتکش و تداوم آلودگی محیط زیست از سوی آن با حکم قضایی نفتکش به سمت بندر هدایت شده است ‌.
وزیر بهداشت با بیان اینکه ما به مرگ حتی یک نفر در هیچ کجای دنیا راضی نیستیم، اظهار کرد: با همکاری همراهان حاج قاسم با مدافعین سلامت طی ۴۰ روز مرگ‌های ناشی از کرونا به یک سوم رسید و با این طرح نگذاشتیم پیش‌بینی ۱۲۰۰ مرگ محقق شود.

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی مطرح شد؛

روحانی: در بورس و بازار ارز سیاه نمایی می شود

رییس جمهوری گفت: سیاه‌نمایی و عملیات روانی تخریبی در بخش اقتصاد از جمله در بازار بورس و نوسانات ارزی را با هدف دلسردی و انفعال بخشی از جامعه سرمایه‌داران و فعالان اقتصادی است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به سرانجام رسیدن موفق فرایند ادغام بانکهای وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه را تجربه ای گرانبها برای مدیریت سیستم بانکی عنوان کرد.
اعطای گواهی‌ ۲۷ شهر و روستای ملی صنایع‌دستی

مونسان: صنایع‌دستی از گوشه‌گیری خارج شده است

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به تلاش‌های انجام‌شده در حوزه صنایع‌دستی در سال‌های اخیر و در دولت تدبیر و امید گفت: «صنایع‌دستی از حالت گوشه‌گیری خارج شده است.»
عزت الله مهرآوران بازیگر سریال «بچه مهندس 4» گفت: وضعیت بسیار بد است و من آینده سیاهی را برای تئاتر متصور هستم، هنرمندان تئاتر توقع زیادی از زندگی ندارند، این را همان روز اولی که تئاتر را انتخاب کردند، به اثبات رساندند.
جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در ارزیابی و بازدید از مراحل ابتدایی نخستین تمرین مشترک رزم پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با وجود تحریم‌های همه جانبه و ظالمانه علیه ایران اسلامی، شاهد پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه طراحی، ساخت و تولید تجهیزات مختلف دفاعی بویژه در حوزه پهپاد بوده‌ایم و امروز به یک ابر قدرت پهپادی در سطح منطقه و فرامنطقه‌ تبدیل شده است.
محسن رضایی در جمع خبرنگاران:

ابهامات و سوالات زیادی در طرح FATF وجود دارد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با عنوان اینکه فعلا تصمیم خاصی در خصوص طرح FATF اتخاذ نشده است، اظهار داشت: ابهامات و سوالات زیادی از تمام ابعاد طرح FATF داریم که در دست بررسی‌های کارشناسانه است.
خطیب‌زاده اعلام کرد؛

علت توقیف نفتکش کره‌جنوبی

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به خبرنگاران در مورد خبر توقیف کشتی کره‌ای اظهار داشت: بر اساس اخبار اولیه دریافتی از مقامات محلی، موضوع کاملا فنی است و کشتی به دلیل آلوده کردن دریا و با حکم قضایی، برای رسیدگی به تخلف به ساحل هدایت شده است.
نامه رسمی قالیباف به رؤسای مجالس جهان و دبیرکل سازمان ملل:

ترور سردارسلیمانی توسط آمریکا نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا مصداق تروریسم دولتی سازمان یافته، نقض آشکار حاکمیت ملی و استقلال جمهوری عراق و نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است.
امیرحسین پولادوند، مدافع فولاد خوزستان در گفت و گو با پرسون؛

جواد نکونام اسطوره ملی فوتبال ایران است/ فساد در فوتبال پایه موج می زند

امیرحسین پولادوند، مدافع جوان و آینده دار فولاد خوزستان معتقد است فساد در فوتبال پایه کشور موج می زند و دلالان تمامی آن را به دست گرفته اند و بازیکنی که پدرش فلان مسئولیت را دارد، باید برای تیمش بازی کند و بازیکنی که استعداد دارد و هیچ کس را در فوتبال ندارد، باید خانه نشین شود.
طبق مصوبه کمیسیون تلفیق؛

ارز ۴۲۰۰ تومانی از محاسبات بودجه حذف شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در این کمیسیون خبر داد و گفت: مردم مطمئن باشند تفاوت نرخ ارز در سلامت، معیشت، آموزش و تولید لحاظ خواهد شد.
سخنگوی دولت از دستور رییس جمهوری برای اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها خبر داد و گفت: از ساعاتی پیش فرآیند تزریق گاز شروع شده و تا ساعاتی دیگر اولین محصول اورانیوم غنی شده UF۶ به دست خواهد آمد.
معاون قضایی دادستان کل کشور در حقوق عامه با تکذیب بخشنامه معاونت حقوقی دادستانی کل کشور در خصوصبلامانع بودن استفاده از مازوت، گفت: برای آن دسته از مسئولانی که از اجرای بندهای قانونی مربوطه امتناع می‌ورزند و یا در اجرای وظایف قانونی خود تعلل و کوتاهی می‌کنند، جرم انگاری صورت گرفته است.
سازمان آگهی های پرسون