آیا کرونا باز هم این فستیوال جهانی را به تعویق می‌اندازد؟!

ابهاماتی درباره برگزاری جشنواره کن ۲۰۲۱

روز گذشته ششم ژانویه ۲۰۲۱ مسئولان جشنواره کن در جلسه‌ای شرکت کرده بودند تا این موضوع را بررسی کنند که در صورت بروز مشکلاتی در راه برپایی این فستیوال در ماه می(اردیبهشت‌ماه)، چاره‌‌ای بیندیشند.

به گزارش پرسون، مدیران رویداد کن، پیش از این در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بودند با وجود اینکه قرار بود جشنواره کن از یازدهم تا ۲۳ ماه می سال ۲۰۲۱ برگزار شود، اما به واسطه بروز مشکلات ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا و چنانچه دولت نتواند راه‌حلی برای کنترل این بیمار پیدا کند، برگزاری این جشنواره مهم جهانی، در پایان ماه جوئن یا آخر جولای به شکل فیزیکی انجام خواهد شد.

گفتنی‌ست که ثبت نام فیلم‌ها در بخش‌های مسابقه، نوعی نگاه، هفته منتقدین و ۱۵ روز کارگردانان، مدتی است که آغاز شده و تعدادی فیلم نیز به دفترهای چهارگانه جشنواره کن رسیده.


بیشتر بخوانید؛

جشنواره فیلم مالزی مجازی شد

مصطفی زمانی بعد از چهار سال دوری با «روز ششم» به جشنواره می رود


کمیته‌های انتخاب چهارگانه این جشنواره از مدتی پیش شروع به دیدن فیلم‌های ارسالی کرده‌اند و حتی تعدادی از این آثار را نیز برای شرکت در بخش مسابقه در نظر گرفته گرفته‌اند.

بر اساس خبرهای شنیده شده، سازندگان فیلم‌هایی که احتمال حضور در بخش مسابقه اصلی را دارند در جریان این موضوع قرار دارند از جمله آخرین ساخته نانی مورتی کارگردان سرشناس ایتالیایی و چند فیلمساز دیگر.

از سوی دیگر جشنواره مهم برلین نیز که قرار بود در ماه فوریه (بهمن‌ماه) برگزار شود تعطیل شده و قرار است بخشی از فیلم‌های این فستیوال آلمانی در ماه جوئن به شکل محدود در شهر برلین به نمایش درآیند.

با توجه به ادامه مشکلات ناشی از ویروس کرونا باید منتظر خبرهای جدید در این باره بود.

227632

مطالب مرتبط