مشروح اخبار

رئیس اتحادیه ساعت فروشان تهران گفت:« شرایط اقتصادی بازار ساعت را بسیار تحت تاثیر خود قرار داده است؛ این کالا کاملا وارداتی و ارتباط مستقیمی با نوسانات ارز دارد و همچنین قدرت خرید هموطنان برای خرید ساعت بسیار پایین آمده است.»
معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست گفت: متاسفانه داستان آلودگی هوا دچار یک چرخه فرسایشی شده است و هرسال در اواخر پاییز و اوایل زمستان بحث‌ها و انتقادات مطرح شده و بعد از چند روز دوباره تا سال آینده فراموش می‌شود.
‎این روزها امریکایی ها با اجرای تحریم ها یک جنگ تمام عیار اقتصادی به راه انداخته اند و باعث کاهش درآمد فروش نفت کشورمان شده اند.
نماینده ویژه مجلس در کمیته واکسن وزارت بهداشت، عنوان کرد: اصلا جای نگرانی برای اشباع بازار تولید واکسن وجود ندارد و ما برای اطمینان به همه شرکت‌های فعال تولید واکسن و توجه به بازار منطقه نیاز داریم.
پرونده ویژه پرسون؛ به بهانه تصویب لایحه "صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان؛ بخش دوم

مشکانی:حقوق زنان باید با فرهنگ سازی به صورت درونی پذیرفته شود

یک استاد دانشگاه با بیان این که حقوق زنان باید با فرهنگ سازی به صورت درونی پذیرفته شود، گفت: آثار هر گونه لایحه منع خشونت علیه زنان در درازمدت آشکار می شود.
مردان و زنان غیور استان کرمانشاه با همت خود در دوران هشت سال دفاع مقدس در مقابله با دشمن بعثی و منافقین شجاعانه ایستادند و در مسائل گوناگون عملکرد درخشانی از خود به جا گذاشته‌اند. لذا مردم استانی که جنگ در آن آغاز و به پایان رسید و خسارت های مالی و جانی که جنگ بر مردمان این دیار وارد کرد حق آنان است که به مطالبات آنان رسیدگی شود.

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان این که مسئولین باید به مردم آگاهی های لازم برای ورود به بازار سرمایه را می دادند، گفت: در نهایت مردم خودشان سرمایه گذاری در بازار سهام را انتخاب کردند.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس با جدیت کامل پیگیر پرونده‌های تخلف اقتصادی است تا آن را به دستگاه قضا تحویل دهد.
پرسون گزارش می دهد؛

در آمریکا چه خبر است؟

ترامپ در دو هفته پایانی ریاست جمهوری اش همچنان معتقد به تقلب در انتخابات است و با تحریک هواداران اش شکست را نمی پذیرد.
بررسی پرونده لایو جنجالی اینفلوئنسر اینستاگرامی با نوجوان 14 ساله؛

از ماست که بر ماست / تاثیر شبکه های اجتماعی بیشتر از شبکه های تلویزیونی است

انتشار لایو جنجالی اینفلوئنسر اینستاگرامی با یک تینیجر 14 ساله به سوژه این روزهای کاربران فضای مجازی بدل شده و باعث تاسف و تکدر خاطر بسیاری از ایرانیان در سراسر کشور و خارج از ایران شده است.
نائب رئیس مجلس شواری اسلامی  با بیان اینکه اقتصاد ما به جای تولید محور بودن دولت محور است، گفت: اگر بخواهیم مشکل اقتصادمان را حل کنیم باید به بخش خصوصی توجه داشته باشیم، اقتصاد دولتی امروز در تمام دنیا شکست خورده است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شهید سلیمانی را می توان نماد بارز و عملی برادری ایرانی ها و مسلمانان دانست زیرا مکتب قاسم سلیمانی بعد از خدا مردم را می‌بیند و راه رسیدن به خدا خدمت به مردم است و این شهید با شهادت خود در دل مردم ایران قرار گرفت.
تحلیلگر مسائل بین الملل در گفت و گو با پرسون:

پیام توقیف کشتی کره‌ای؛ ایران مقتدرانه در خلیج فارس حضور دارد

با توجه به بحث‌هایی که در یکی دو هفته اخیر به دلیل حضور آمریکایی‌ها و برخی کشورهای دیگر که به دنبال اجرای یکسری برنامه بودند، در خلیج فارس وجود داشت، توقیف کشتی کره‌ای بار دیگر اقتدار ایران را به رخ جهانیان کشید و نشان داد که ایران با اقتدار در خلیج فارس حضور دارد و چنانچه کشوری بخواهد چه در بحث محیط زیست و چه در بحث‌های دیگر در آب‌های خلیج فارس مشکل ایجاد کند سپاه مقتدرانه حضور دارد و بنا به درخواست سازمان‌های ذی‌ربط وارد میدان می‌شود همانگونه که با تخلف کشتی کره‌ای وارد عمل شد و کشتی را توقیف کرد تا دادگاه تکلیف آن را مشخص کند.
بحران جدید در کابینه تدبیر و امید؛

غیبت در هیات دولت/ رزم‌حسینی از دولت قهر کرد؟

صحبت‌های روز گذشته محمود واعظی نشان می‌دهد که گویا اختلاف جدیدی در کابینه تدبیر و امید در ۶ ماه مانده به پایان دولت، شکل گرفته است.
عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت: طرح مجدد FATF با هدف فضاسازی برای انتخابات مطرح می‌شود و از سوی دیگر آقایان دولتی با طرح آن به دنبال آن هستند که اگر گشایش اقتصادی صورت نگرفت علتش را عدم تصویب لوایح FATF بخوانند.
با تصویب کمیسیون تلفیق؛

واردات خودرو سال 1400 ممنوع شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ از مصوبه این کمیسیون در مورد ممنوعیت واردات هرگونه خودرو در سال ۱۴۰۰ به مناطق آزاد تجاری و صنعتی خبر داد.
سازمان آگهی های پرسون