مشروح اخبار

پرونده ویژه پرسون؛ به بهانه تصویب لایحه"صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان؛/بخش3

جوادی: خشونت ها بازآفرینی شده است

یک جامعه شناس با بیان این که از فضای سنتی کمی فاصله گرفته ایم گفت: هم زمان نوع خشونت ها نیز تغییر پیدا کرده است.
استاد امیر هوشنگ جزی زاده مینیاتوریست اصفهانی در گفت و گو با پرسون؛

من دو معشوقه دارم یکی نگارگری  و آن دیگری فرش است(+عکس و فیلم)

(جزی زاده از معشوقه هایش گفت: همانگونه که خداوند، نگار حقیقی است و همه نگاه‌ها به اوست و او نیز در صورت‌های مختلف به جلوه‌ گری می ‌پردازد ( من نیزدو معشوقه دارم و همه نگاه ام به این دو است برای نگار حقیقی ام؛ یکی نگارگری و دیگری فرش است و نمی توانم بین آن دو یکی را برتر از آن یک ببینم. ).
یک روان شناس بالینی گفت: علت اصلی خودکشی نوجوانان بیشتر مرتبط به افسردگی است. کودکان و نوجوانان به علت شرایط سنی و تغییرات هورمونی و فیزیولوژیکی تغییر و تحولاتی در بدن آنها ایجاد می شود که معمولا پرخاشگر و زودرنج می شوند.

فعال حقوق محیط زیست در گفتگو با پرسون؛

جاده کشی در سبلان ایراد قانونی و شرعی دارد

فعال حقوق محیط زیست گفت: طبق قوانین بالادستی هیچ نهادی اعم از استانداری، هیات وزیران و حتی قوه مقننه نمی‌تواند مصوبه‌ای در مورد تخریب منابع‌طبیعی و محیط زیست داشته باشد و با این حساب جاده‌کشی در حریم اصلی سبلان که به عنوان یک اثر طبیعی ملی ثبت شده است، ایراد قانونی و شرعی دارد.
حسن شجاعی در این باره گفت: «حرف من این بود که اگر شما درست می‌گویید، پس راه امثال حاج قاسم درست نبوده و اگر امثال حاج قاسم نبودند ما باید منتظر راه‌اندازی بازارهای برده‌فروشی در ایران ازسوی داعش بودیم.»
پرسون با نگاهی به سخنان امام جمعه موقت تهران، بررسی کرد؛

رسانه های داخلی در خطر افول/ جای خالی تذکر به صدا و سیما

سخنان امام جمعه موقت تهران در شبکه قرآن سبب شد تا رویه صداوسیما مورد انتقادات جدی قرار بگیرد. برخی بی احتیاطی های صداوسیما را مقدمه ایجاد حیاط خلوت رسانه های بیگانه می دانند.
کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با پرسون:

غنی‌سازی 20 درصد یک ضرورت ملی است

غنی‌سازی ۲۰ درصد یک حق قانونی و یک نیاز و ضرورت ملی است که در دستور کار قرار گرفته است و ممکن است که نیازهای تکنولوژیکی کشور این ضرورت را ایجاد کند که ما در سطوح بالاتری دست به غنی‌سازی بزنیم. بنابراین نیازهای تکنولوژیکی و ضرورتی که ما در سطح ملی به آن نیاز خواهیم داشت، تعیین کننده سطح غنی‌سازی است.
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد درباره تحرکات نظامی آمریکا در خلیج‌فارس گفت: اینکه شیطنت دیگری صورت گیرد، باید هوشیاری و آمادگی لازم را داشته باشیم؛ البته استنباط شخصی‌ام این است که در این حوزه هم اتفاقی نخواهد افتاد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد:

ترخیص روزانه ۱۰۱ هزارتن کالا در دو ماه گذشته

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بررسی ها نشان می دهد از ۱۱ آبان‌ماه بطور میانگین در هر روز ۱۰۱ هزار تن کالای اساسی و مواد اولیه مربوط به کارخانه ها از گمرکات کشور ترخیص شده است.
رییس کل بانک مرکزی ضمن تأکید بر استقلال رفتار کره جنوبی در قبال منابع ایران در این کشور گفت: هفت میلیارد دلار متعلق به ملت ایران بیش از دو سال است که در بانک های کره جنوبی متوقف شده، این نکته امری غیرقابل قبول است و قطعاً ایران نسبت به تداوم این مسأله بی تفاوت نخواهد بود.
بایدن، اوباما یا ترامپ، درمان درد مردم ایران نیستند و نخواهند بود. آن‌ها منافع ملی‌شان و البته کارکرد کشورهای منطقه برای پیشبرد اهدافشان را اولویت خود قرار داده‌اند و بس. برای واشنگتن، ایرانی که مدام «مرگ بر امریکا» بگوید به مراتب مفیدتر از کشوری است که به دنبال روابط عادی با کشورهای دیگر است. آنها از این که در ایران مرگ بر این و آن گفته شود ‌واهمه ندارند.

گزارش پرسون از دربی نود و چهارم؛

آیا جدال حساس سرخ آبی های پایتخت برنده خواهد داشت؟

کمتر از چند ساعت به برگزاری حساس ترین دیدار لیگ برتر فوتبال کشور یعنی نبرد استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی باقی مانده و باید منتظر ماند و دید نتیجه این دیدار حساس برای هر دو تیم چه خواهد شد.
کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

دموکراسی آمریکایی در بن بست

موضوع استیضاح و استعفاهایی که صورت گرفته است بیانگر این است که حاکمیت، جناح‌ها، جریان‌های سیاسی و ساختارهای قدرت در آمریکا به دلیل غیرقابل پیش‌بینی بودن ترامپ، نگران این هستند که در ۱۰ روز باقیمانده ریاست جمهوری، او مجدداً دست به اقداماتی بزند که بیش از این حیثیت دموکراسی آمریکایی را به باد دهد و نظام آمریکا را در افکار عمومی جهان شرمنده کند.
سازمان آگهی های پرسون