زنگنه در گفت و‌گو با پرسون؛

ترامپ به زودی به سزای اعمالش می رسد

یک کارشناس مسایل بین الملل گفت: ترامپ با توجه به آنکه مردم جامعه و طرفدارانش را تشویق به تشویش عمومی کرده است، استیضاح به عنوان یک اقدام قانونی برای مجازات ترامپ انجام می شود.

صباح زنگنه کارشناس مسایل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبری پرسون، در خصوص هدف استیضاح ترامپ بیان کرد: ترامپ با توجه به آنکه مردم جامعه و طرفدارانش را تشویق به تشویش عمومی کرده است، استیضاح به عنوان یک اقدام قانونی برای محاسبه و احیانا مجازات ترامپ انجام می شود. همچنین در میان آشوب ها قصد محاصره یکی از نهادهای اساسی و قانون گذاری آمریکا را داشته که این امر تمرد و عصیان تلقی می شود و دعوت کننده به این اقدامات باید مجازات شود.

زنگنه بیان کرد: موضوع مطرحه هدف اولیه استیضاح ترامپ است. این که چرا در این مدت باقی مانده ریاست جمهوری‌ترامپ این اقدام را می کنند به نظر میاد تدبیری پیش گیرانه باشد تا ترامپ را با استیضاح و مسایل مذاکراتیش مشغول کنند تا دست به اقدامات خرابکارانه دیگری نزند و اوضاع را در کشور و ایالات های مختلف به تشنج نکشاند و نتواند طرفدارش را بسیج و متحد کند.

وی تصریح کرد: ترامپ بعد از استیضاح حق ممارست وظایف رییس جمهوری را نخواهد داشت و بر حسب، اگر مجلس ثنا هم با پیشنهادهای مجلس نمایندگان موافقت کند، عزل و دادگاهی می شود یا خود مجلس نمایندگان و ثنا مجازات خاصی را برای ترامپ در نظر می‌گیرند.


بیشتر بخوانید؛

ترامپ استیضاح شد

کره زمین بدون ترامپ و رژیمش بهتر خواهد بود


این کارشناس بین الملل افزود: در هر صورت حقوقی که یک رییس جمهور معمولی بعد از پایان ریاست جمهوری بهره مند است از آن حقوق برخوردار نمی شود و از امکانات پاسپورت سیاسی و دیپلماتیک محروم‌ می شود.

زنگنه در پاسخ به سوال، به نظر شما ترامپ پس از ریاست جمهوری خود به یک سری اقدامات دست می زند؟ گفت: شخصیت ترامپ به دنبال ایجاد دردسر و اقدامات عجیب است و برای آنکه همیشه در رسانه ها و سطح جامعه مطرح باشد، از این که بافت نهادهای قانون اساسی و رسمی کشور را دچار تشویش کند ترسی ندارد.

وی ادامه داد: علی رغم آنکه ترامپ انتخاب حزب جمهوری خواه بود، به تدریج اعضا این حزب از ترامپ کناره گیری کردند اما همچنان طیف وسیعی از تندروها و افراط گرایان مسیحی طرفدارش هستند و ممکن هر اقدامی در راستا حمایت از ترامپ انجام دهند.

این کارشناس مسایل بین الملل مطرح کرد: ممکن طرفدارن افراطی ترامپ اقدام به تشکیل بافت سیاسی و تشکل جدید کنند. طبق شواهد دموکراسی در آمریکا سابقه 200 ساله دارد. ممکن در شرایط فعلی آمریکا اصول و مبانی دموکراسی تغییر کند‌ . اما معایب دموکراسی را به خوبی نشان داد که افراد ثروتمند به راحتی می توانند بر سرنوشت ملت تاثیرگذار باشند. همچنین انتقال مسالمت آمیز قدرت یکی دیگر از نقص های اصلی دموکراسی در این کشور است.

228586