آشپزی

سنگ سیر کردی یکی از غذا‌های کردی که به پلو کردی نیز معروف است. این غذا در نقاط مختلف کردستان به شکل‌های گوناگون تهیه می‌شود. سنگ سیر به دلیل داشتن سبزیجات مختلف بسیار مقوی نیز است.
اسموتی یک نوشیدنی خوشمزه و مقوی است که از ترکیب یک میوه با یک نوشیدنی که معمولا شیر است درست می‌شود تا یک میان‌وعده خوشمزه و سالم را برای خود و اعضای خانواده سرو کنیم. اسموتی‌ها دنیای بسیار بزرگی دارند اما اسموتی کلاسیک از ترکیب میوه و شیر و بستنی درست می‌شود.
برخی افراد پوست کندن سیر برایشان کار سختی است اما چند ترفند جالب وجود دارد که به راحتی می توانند پوست سیر را جدا و از آن استفاده کنند.
چه‌ چیزی بیشتر از یک دسر خنک می‌ تواند حال آدم را در یک عصر گرم تابستانی جا بیاورد؟
یکی از طعم‌دهنده‌های خورش قیمه مانند بسیاری از دیگر غذاهای ایرانی ادویه است که در کنار چند چاشنی خوشمزه‌ دیگر مانند زعفران، لیمو عمانی، گلاب و... به این غذا عطر و طعم خاصی می‌دهد. در این مطلب با طرز تهیه چاشنی و ادویه مخصوص خورش قیمه آشنا می‌شوید.
مهم‌ترین چالش در تهیه خیارشور این است که ما دستورالعمل‌ها را رعایت می‌کنیم اما بازهم خیارشورمان لیز و نرم می‌شود.
نوشیدنی‌های ایرانی در کنار طعم متفاوت، خواص درمانی زیادی برای بدن دارند. این نوشیدنی‌ها تمام ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند. از دیرباز در کشور ما، پذیرایی از میهمانان، با تدارک انواع چای، شربت و دمنوش انجام می‌شد.