ادویه‌های پرکاربرد غذای نذری و هیئتی

غذاهای نذری عطر و طعم به یاد ماندنی دارند راز خوشمزگی غذاهای نذری در ادویه های مصرفی این غذاهاست، ادویه های غذای نذری را در این مطلب بهتان معرفی کرده ایم.
تصویر ادویه‌های پرکاربرد غذای نذری و هیئتی

به گزارش سایت خبری پرسون، پخت انواع غذای نذری در شهرهای مختلف ایران در مناسبت‌های مذهبی رواج دارد. محرم یکی از مهم‌ترین مناسبت‌های مذهبی است که برای آن در هر شهر ایران یک مراسم و نذری خاص آماده می‌شود. بسیاری از محبان اهل بیت برای خوش طعم شدن غذای نذری محرم، غذای نذری عاشورا تاسوعا از ادویه های مختلفی استفاده می کنند، اگر می خواهید از عزاداران حسینی در محرم با غذاهای نذری چون شله زرد، عدس پلو، قورمه سبزی هیئتی، حلیم و...پذیرایی کنید، در این بخش به ادویه های پرکاربرد محرم آشنا شوید.

زعفران

زعفران یکی از پرکاربردترین و گران‌ترین ادویه‌هاییست که هر غذایی را خوشمزه می‌کند. برای تهیه غذاهای نذری چون قیمه نذری،شله زرد نذری،حلوای نذری،زرشک پلو و مرغ نذری، عدس پلو نذری می‌توان از زعفران استفاده کرد. در تهیه شربت نذری برای ماه محرم ی‌توانید از زعفران استفاده کنید زعفران طعم دلچسبی را نوشیدنی‌ها و دسرها می‌بخشد.

گلاب

گلاب یکی از پرخاصیت‌ترین موادی است که طعمی بی‌نظیر دارد و به مقدار زیادی در غذاها و تهیه شیرینی‌ها استفاده می‌شود. در ماه محرم که بازار نذری دادن داغ است، می‌توانید از گلاب در تهیه قیمه، شله زرد،حلوا، شربت و حتی کیک یزدی استفاده نمایید. اگر می‌خواهید چای نذری شما وشمزه شود پیشنهاد می‌کنیم کمی گلاب درون چای خود بریزید.

هل

هل یکی از ادویه جات ارزشمند در سراسر جهان است که به طور کلی می توان از آن در انواع غذاها، دسرها و نوشیدنی ها استفاده کرد. هل را می توان به چای یا قهوه اضافه کرد تا عطر خوشایند و طراوت بی نظیری را به ارمغان بیاورد.از پودر هل، عرق هل و دانه هل می توان برای طعم دادن به غذاهایی مانند سوپ، پاته، خورشت، پوره و غذاهای برنجی استفاده کرد.

دارچین

دارچین ادویه‌ای خوشبو و طعم‌دهنده است که تاثیر بسیار زیادی بر سلامت بدن می‌گذارد. از دارچین در غذاهای مختلف ماه محرم چون قیمه نذری، شله زرد نذری، حلیم نذری می‌توانید استفاده کنید. چای دارچین و شیر دارچین طعم بی‌نظیری دارند، می‌توانید از این نوشیدنی‌ها برای پذیرایی از عزاداران حسینی در محرم استفاده نمایید.

پودر لیمو عمانی

لیمو عمانی یکی از اصلی ترین چاشنی غذاهای ایرانی است که طعم و عطری فوق العاده به آنها می بخشد. لیمو عمانی را برای طعم دادن و ترش مزه کردن به صورت درسته یا پودر شده (گرد لیمو) به غذاها و خورش هایی مانند قورمه سبزی و قیمه، آبگوشت، انواع سوپ، چای، دمنوش و شربت می افزایند.

فلفل سیاه

فلفل سیاه یکی از ادویه‌های پرکاربردی است که طعم تندی دارد و بوی مطبوعی به غذا می‌دهد. در اغلب غذاهایی که مواد اولیه آن گوشت، مرغ یا ماهی است از فلفل سیاه استفاده می شود. از فلفل سیاه می‌توان در تهیه قیمه و قورمه سبزی نذری،زرشک پلو و مرغ نذری استفاده نمود.

منبع: نمناک

706604