طرز تهیه کیک موزی گردویی خانگی با طعمی بی‌نظیر

کیک موز یکی از خوش طعم‌ترین کیک‌ها بوده و از بین سایر کیک‌های میوه‌ای، طرفدارن زیادی دارد!
تصویر طرز تهیه کیک موزی گردویی خانگی با طعمی بی‌نظیر

به گزارش سایت خبری پرسون، کیک موز یکی از خوش طعم‌ترین کیک‌ها بوده و از بین سایر کیک‌های میوه‌ای، طرفدارن زیادی دارد! در ادامه قصد داریم مرحله به مرحله و به صورت کاملا ساده همراه با عکس، مراحل پخت و تهیه این کیک خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

می‌توانید همین امروز دست به کار شوید و کیک ساده و خوشمزه‌ی موزی گردویی را برای عصرانه بپزید!

این کیک خانگی به دلیل نداشتن مواد نگه‌دارنده، گزینه مناسبی نسبت به انواع مشابه تولید شده در کارخانجات مواد غذایی است و بهترین میان وعده‌ی برای بزرگسالان و کودکان محسوب می‌شود.

حتی در ایام مدرسه نیز می‌توانید به عنوان تغذیه برای کودک دلبندتان کیک موزی گردویی را تهیه و پخت کنید.

طرز تهیه کیک موزی گردویی خانگی با طعمی بی‌نظیر

مواد لازم برای کیک موزی گردویی:

  • موز دو عدد
  • تخم مرغ چهار عدد
  • آرد دو لیوان دسته‌دار
  • گردو به میزان دلخواه
  • وانیل یک قاشق چای‌خوری
  • شیر سه چهارم لیوان دسته‌دار
  • شکر یک لیوان دسته‌دار سر پر
  • بیکینگ پودر دو قاشق چای‌خوری
  • روغن مایع سه چهارم لیوان دسته‌دار

مراحل پخت مواد کیک موزی گردویی:

ابتدا تخم مرغ و شکر را در کاسه‌ای بزرگ یا گود مخلوط می‌کنیم؛ دور مخلوط کن ابتدا باید کند یا آرام باشد و سپس به مدت 4 دقیقه با دور تند ادامه پیدا کند.

در ادامه بعد از اتمام 4 الی 5 دقیقه‌ای تخم مرغ و شکر، رنگ مخلوط به رنگ کرم روشن در می‌آید.

در ادامه به ترتیب سه چهارم لیوان روغن مایع و سپس شیر را به ترکیب اضافه کرده و هر بار مخلوط می‌کنیم تا یکدست شود.

در مرحله بعد اضافه کردن وانیل فراموش نشود؛ در صورتی که از وانیل اصل و بدون ناخالصی استفاده می‌کنید، باید مراقب باشید تا مقدار زیاد آن موجب تلخ شدن طعم کیک شما نشود.

در ادامه آرد و بیکینگ پودر را در ظرف دیگری الک کرده و آرام آرام به مخلوط بالا طی دو مرحله اضافه می‌کنیم. به خاطر داشته باشید که بعد از هر بار اضافه کردن آرد، مخلوط را باید با قاشق بزرگ به صورت دورانی و آرام هم بزنید تا آرد درون مخلوط، گوله گوله نشود. لازم به ذکر است، اگر آرد را دو مرتبه الک کنید؛ بافت کیک شما نرم و لطیف‌تر خواهد بود.

در مرحله‌ی یکی مانده به آخر، دو عدد موز در نظر گرفته شده را در ظرفی جداگانه با چنگال له کرده و به مخلوط کیک اضافه می‌کنیم؛ در ادامه اگر تمایل داشتید می‌توانید گردوهای خرد شده را به داخل مواد بریزید و یا از آن برای تزیین روی کیک موز استفاده کنید. حتی می‌توانید گردو را از دستور کیک به طور کلی حذف کرده و فقط از موز استفاده کنید.

در انتها مواد کیک را درون ظرف شیشه‌ای پیرکسی ریخته؛ به خاطر داشته باشید قبل از آن باید ته ظرف را کره بمالید و روی آن آرد بپاشید تا بعد از پخت، کیک به راحتی از قالب شیشه‌ای جدا شود. (در صورت نداشتن ظرف پیرکس شیشه‌ای، می‌توانید از انواع قالب‌های مخصوص پخت کیک که در بازار موجود است، استفاده کنید).

در حین تهیه مواد کیک حتما فر را از قبل روشن و داغ کنید؛ دمای فر باید 180 درجه‌ی سانتی‌گراد باشد. ظرف حاوی مواد کیک را در طبقه وسط با دمای مذکور به مدت 40 الی 50 دقیقه قرار می‌دهیم. در ادامه لازم پس از گذشت 40 دقیقه، با سیخ چوبی یا سیم مفتولی کیک را تست کنید.

در صورتی که روی کیک سرخ شد و مواد کیک به سیخ چوبی یا سیم فلزی نچسبید، زمان برداشت قالب از فر رسیده است؛ در غیر این صورت باید اجازه دهید مواد کیک تایم بیش‌تری درون فر باقی بماند.

پس از اطمینان از پخت کیک و درآوردن آن از فر، بهتر است کمی روی آن را با دستمال آشپزخانه نخی بپوشانید و اجازه دهید کیک و قالب آن خنک شود؛ پس از آن می‌توانید کیک را به راحتی از قالب جدا کرده و به قطعات دلخواه تقسیم کنید.

منبع: وقت صبح

694567