آسیا

وزارت دفاع بریتانیا در آخرین به‌روزرسانی اطلاعاتی خود می‌گوید «بخش عمده» نیروهای روسیه اکنون در ۲۵ کیلومتری مرکز شهر کی‌یف هستند.
اقتصاد روسیه با شوک بزرگ تحریم‌ها روبه‌رو شده که آثار این تحریم‌ها طی همین دو هفته در سقوط روبل، افزایش نرخ تورم و علائم کوچک شدن اقتصاد قابل مشاهده است.
هفدهمین روز جنگ در خاک اوکراین؛

لحظات بحرانی در کی‌یف

فرماندار این منطقه در کانال تلگرام خود گفت که درگیری شدیدی در شمال شهر در جریان است.
علی اف گفت: معتقدم که امروز چشم اندازهای زیادی برای توسعه بیشتر همکاری های متقابل و سودمند ما وجود دارد.
صدای آژیر در شهرهای کی یف، شهرهای غربی لویو و اودسا و همچنین خارکیف و چرکاسی شنیده می شود و شهر «سومی» در شمال شرق اوکراین هم وضعیتی مشابه دارد.
سعید خطیب زاده در یک توئیت نوشت : وقفه اعلام شده در مذاکرات وین می‌تواند زمینه ساز حل موضوعات باقی مانده و بازگشت نهایی باشد. هیچ عامل خارجی بر اراده مشترک ما به منظور حرکت به سمت یک توافق جمعی اثر نخواهد گذاشت.
نیروهای روس از چند جهت به داخل شهر فشار آورده و هدف این است که شهر را محاصره کرده و شهر را به گرسنگی کشانده، بمباران کرده و در نهایت دولت زلنسکی را وادار به تسلیم کرده و سرنگون کنند.
جمهوری اسلامی ایران در عین اینکه، رژیم اسرائیل را مسئول کامل تمامی عواقب این اقدامات جنایتکارانه می‌شناسد و به‌ طور جدی به این رژیم درباره ارتکاب اقدامات ماجراجویانه و شرورانه در منطقه هشدار می‌دهد، حق ذاتی دفاع از خود را وفق ماده ۵۱ منشور ملل متحد، در پاسخ به چنین اعمال مجرمانه‌ای در هر زمانی که تشخیص دهد، محفوظ می‌دارد.
استفانی القاق گفت: ایران و آمریکا سخت برای حل موضوعات نهایی کار کرده‌اند. تروئیکای اروپایی نیز هم اکنون آماده به سرانجام رساندن این توافق هستند.
مسکو برای تثبیت سیاسی و ماندگاری چاره‌ای ندارد جز آنکه در برابر سیاست‌های توسعه طلبانه آمریکا و همپیمانان اروپایی آن بویژه در محیط پیرامونی خود بایستند.
سعید خطیب زاده گفت: وقفه اعلام شده در مذاکرات وین می‌تواند زمینه‌ساز حل‌ موضوعات باقی‌مانده و بازگشت نهایی باشد.
لاوروف با اعلام اینکه تحریم‌ها علیه روسیه به «مشکلی» برای احیای برجام تبدیل شده‌اند، رسما مذاکرات احیای برجام را به جنگ اوکراین مرتبط کرد.