حمله پهپادی اوکراین به روسیه خنثی شد

مقامات نظامی-امنیتی منطقه «دونتسک» از سرنگونی پهپاد اوکراینی که قصد حمله به زیر ساخت‌های این منطقه را داشت، خبر دادند.

تصویر حمله پهپادی اوکراین به روسیه خنثی شد

به گزارش سایت خبری پرسون، مقامات دونتسک تصریح کردند اوکراین برای این حمله از یک پهپاد FPV مجهز به یک بمب دست‌ساز با عناصر مخرب استفاده کرده است.

آنها افزودند: نیروهای متخصص نظامی با استفاده از ابزارهای فنی ویژه، این پهپاد را منهدم کردند و این حمله بدون تلفات خنثی شد.

ویاچسلاو گلادکوف فرماندار منطقه «بلگورود» نیز روز گذشته (سه‌شنبه) در کانال تلگرامی خود نوشت: اوکراین تنها در یک شبانه روز بیش از ۱۷۰ بار به این منطقه حمله کرده است. در نتیجه این حملات سه غیر نظامی از جمله یک کودک چهار ساله زخمی شدند.

وزارت دفاع روسیه نیز در بیانه ای اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور به تأسیسات انرژی اوکراین که شرکت‌های صنایع نظامی را تأمین می‌کردند و همچنین به محل استقرار نیروهای نظامی و تجهیزات نیروهای مسلح اوکراین در ۱۴۵ منطقه حمله کردند.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال «جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک» را در منطقه «دونباس» به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین ماه‌هاست که از متحدانش خواسته است تا به کی‌یف اجازه دهند موشک‌های غربی از جمله موشک‌های آمریکایی و موشک‌های موسوم به «سایه‌ طوفان» ساخت انگلیس را به عمق خاک روسیه شلیک کند.

در همین حال، رئیس‌جمهور روسیه پیشتر در اظهاراتی با بیان اینکه ارائه مجوز به اوکراین برای استفاده از موشک‌های دوربرد برای حمله به اهدافی در خاک ما به منزله مشارکت مستقیم کشورهای عضو ناتو در جنگ علیه روسیه است، تاکید کرد: این موضوع ماهیت درگیری را به گونه قابل توجهی تغییر خواهد داد.

منبع: ایرنا

765233

سازمان آگهی های پرسون