آسیا

رافائل گروسی گفت: قطعا رایزنی‌های دائمی با ایران به اشکال مختلف به طور حضوری، مجازی و سایر شکل‌ها داریم و به سختی برای رسیدن به توافق کار می‌کنیم.
معاون فرمانده کل نیروهای مسلح امارات با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین طی تماسی تلفنی درخصوص مهم‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.
زلنسکی خطاب به ناتو:

هیچ کاری برای اوکراین نکردید

رئیس‌جمهور اوکراین به شدت از ناتو انتقاد کرد و گفت: ناتو کاری نکرد جز اینکه ۵۰ تن سوخت دیزل به اوکراین داد.
وزیر خارجه عربستان گفت: بهترین راه برای تعامل با این بحران تقویت مذاکره میان دو طرف برای رسیدن به یک راهکار سیاسی است که امنیت و ثبات را در منطقه و جهان به وجود بیاورد.
وزیر امور خارجه ترکیه گفت: ترکیه در تلاش است تا طی روزهای آینده نشستی در جنوب این کشور برای پیگیری دیپلماسی میان وزرای خارجه روسیه و اوکراین ترتیب دهد.
کرملین گفت: پوتین، به شولتس گفته است که غرب نقض قوانین بین المللی بشر دوستانه توسط اوکراین را نادیده می‌گیرد.
دور دوم مذاکرات و گفت‌وگوهای مقامات روسیه و اوکراین برگزار شد و بدون نتیجه خاصی پایان یافت؛ اما دو طرف بر سر این نکته که کریدور بشردوستانه‌ای باز کنند تا افراد غیرنظامی از آن خارج شوند، موافقت کردند.
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پیامی توییتری نوشت که راهی تهران بوده تا طی مذاکره با مقام‌های ایرانی به سوالات باقی مانده بپردازد.
رئیس دومای روسیه گفت، رئیس جمهور اوکراین کشورش را ترک کرده و به لهستان رفته است.
سفارت روسیه در آمریکا درخواست سناتور آمریکایی برای ترور پوتین را "جنایتکارانه" توصیف کرد و خواستار توضیح رسمی در این مورد شد.
توصیه پمپئو به بایدن:

تایوان را به رسمیت بشناسید

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه سابق آمریکا امروز (جمعه) در جریان سخنرانی خود در تایپه توصیه کرد که واشنگتن باید تایوان را به‌عنوان یک کشور رسمی به رسمیت بشناسد و چین را به دلیل «لفاظی‌های بیهوده» مؤاخذه کند.