آسیا

وزارت دفاع روسیه مدعی است که شهر بندری استراتژیک ماریوپل با گروه کوچکی از جنگجویان مستقر در حومه «به‌طور کامل پاکسازی» شده است. به گزارش الجزیره، ادعای روسیه برای کنترل ماریوپل - صحنه سنگین‌‌ترین جنگ و بدترین فاجعه انسانی در جنگ – به‌طور مستقل قابل تایید نیست. با این حال اگر این ادعا درست باشد، این اولین شهر بزرگی است که از زمان حمله ۲۴ فوریه روس‌‌ها به دست نیروهای این کشور افتاده است.
استاد دانشگاه جورج تاون واشنگتن گفت: از ابتدای شروع کار دولت بایدن معتقد نبودم که او برجام را احیای خواهد کرد.
رئیس‌جمهور اوکراین ضمن دعوت از رئیس‌جمهور آمریکا برای سفر به کی‌یف، گفت: از بایدن می‌خواهم که به اوکراین بیاید تا متوجه شود آنچه در این کشور می‌گذرد، جنگ نیست بلکه نسل‌کشی است.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که اکثر مزدوران یا همان یکهزار و 717 نفر در اوکراین از کشور لهستان هستند و یکهزار و 500 نفر از آن‌ها نیز از آمریکا هستند.
اظهارات اخیر مقامات ایران و عراق نشان از عزم جدی دو کشور برای توسعه روابط فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی دارد؛ مسأله‌ای که با توجه به قرابت تاریخی و فرهنگی میان دو ملت دور از انتظار نیست.
وزارت خارجه پاکستان امروز شنبه، ۲۷ فروردین اعلام کرد که «احمدشکیب» کاردار سفارت طالبان در اسلام‌آباد را در ارتباط با اتفاقات در مرز مشترک احضار کرده است.
مقام معظم رهبری فرمودند: امروز جوان‌های فلسطینی در سرزمین‌های ۱۹۴۸، نه زمین‌های دوردست، در همان مرکز فلسطین اشغالی بیدار شده‌اند، حرکت می‌کنند، تلاش می‌کنند، کار می‌کنند و این ادامه پیدا خواهد کرد.
رئیس جمهور آمریکا در اتفاقی عجیب که پیش از این نیز در انظار عمومی از او دیده شده بود، پنجشنبه شب بعد از ایراد سخنرانی برگشته و با شخصی خیالی دست داد.