آسیا

گزارش ها حاکی است روسیه برای نخستین‌بار در بیش از یک ماه گذشته بار دیگر کی‌یف را هدف حملات موشکی قرار داده و به غرب هشدار داده در صورت ارسال موشک های با برد بیشتر به اوکراین، مناطق جدید این کشور نیز هدف قرار می گیرند.
رئیس‌جمهور اوکراین در یکصدمین روز از آغاز عملیات نظامی روسیه وعده داد که کشورش در جنگ با روسیه پیروز شود.

در بحبوحه درگیری شدید در منطقه دونباس بین نیروهای روسیه و اوکراین، گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروهای ارتش روسیه عملیات تهاجمی را در شهر سویریودونتسک انجام داده‌اند.
در پی پیشرفت چشمگیر چین در برنامه‌های فضایی و توسعه موشک‌ها، "بیل نلسون" رئیس آژانس فضایی ایالات متحده(ناسا) به تازگی ادعا کرده است که چین در دزدی پیشرفت کرده است.
واقعیت این است که ایران همواره برای روسیه اولین خاکریز بوده و در حوزه‌های مختلف هم این اتفاق است. رابطه‌ای که به طور مشخص دیدگاه ایرانی‌ها به آن، نسبت به دیدگاه روس‌ها متفاوت است.
معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت، زرادخانه مدرن و موثر روسیه جاه‌طلبی کسانی که به‌دنبال جنگ جهانی سوم هستند را فرو می‌نشاند.
گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد گفت: ایران مشمول گسترده تحریم‌های بوده است و آمریکا تحریم‌های مالی و تجاری بزرگی را از دهه ۱۹۷۰ علیه ایران اعمال کرده است و اقداماتی را انجام داده که ایران را از نظام مالی و تجاری جهان منزوی کند. در سال ۲۰۱۰ خیلی از بخش‌های اقتصادی را هدف قرار داد. تحریم آمریکا هدفش بانک مرکزی ایران بود.
پس از اعلام رسمی نتایج انتخابات لبنان مشخص شد که ادعای رسانه‌های مخالف مقاومت مبنی‌بر شکست حزب‌الله، واقعیت ندارد.
رئیس‌جمهور روسیه گفت کشورش مشکلی با فنلاند و سوئد ندارد و ورود آن‌ها به ناتو تهدیدی ایجاد نمی‌کند، اما در عین حال افزود چنین اقدامی باعث پاسخ و اقدامات واکنشی می‌شود.
چین در نظم جدید جهانی، قرار نیست مانند آمریکا نقش پلیس بین‌الملل و یا مدیر و حتی پلیس جهان را ایفا کند.
ایهود باراک نخست وزیر پیشین اسرائیل پیش بینی کرد که این رژیم هشتادمین سالگرد تاسیس خود را نخواهد دید و در دهه هشتم از عمر خود دچار فروپاشی تدریجی خواهد شد.

آخرین گلوله باقیمانده برای نجات توافق هسته‌ای» عبارتی است که جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با آن سفر انریکه مورا، معاون خود به تهران را توصیف کرد.
شیرین ابوعاقله از خبرنگاران کهنه‌کار فلسطینی است که به دلیل پوشش خبرهای فلسطین از دهه ۱۹۸۰ میلادی تاکنون در جهان عرب بسیار شناخته‌شده است.