آسیا

یک منبع در سرویس وضعیت اضطراری روسیه گفت: گزارشی بدست ما رسیده مبنی بر تهدید بمبگذاری در این خطوط راه آن و همچنین یک ایستگاه مترو در مسکو. اقدامات برای بررسی این گزارش در جریان است.
بعضی از رسانه‌ها و روزنامه‌های داخلی پیرو خط رسانه‌ای غربی‌ها، زلنسکی را «رئیس‌جمهور در میدان» خطاب می‌کنند. رئیس‌جمهوری که باوجود همه مشکلات در کنار مردم خود ایستاده و با پوشیدن لباس رزمی در حال خدمت‌رسانی به مردم است.
سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز (دوشنبه) گفت: ترکیه به طرح‌های خود برای دائمی‌کردن آتش بس در اوکراین و به نتیجه رساندن مذاکرات صلح ادامه خواهد داد.
حسن بهشتی پور گفت: درست است که تحریکات آمریکا و ناتو در شکل گیری وضعیت کنونی نقش داشته اما این دلیل نمی شود که حمله نظامی روسی به خاک اوکراین توجیه پذیر باشد و بگوییم که پوتین چاره ای جز این نداشت.
در تامین سلاح برای اوکراین؛

تصمیم برلین ما را ناامید کرد

مدیر بخش سوم اروپایی وزارت خارجه روسیه گفت: ما شدیدا ناامید هستیم که دولت آلمان، با نقض قوانین ملی و محدودیت‌های قانونی خود در سطح اتحادیه اروپا، از مسیر متعادل قبلی خود در مورد این موضوع منحرف شده است.
ستاد عملیات بشردوستانه روسیه گفت: به درخواست ماکرون از پوتین، نیروهای مسلح روسیه از ساعت ۱۰ آتش‌بس را اعلام کردند و کوریدورهای بشردوستانه از کی‌یف، ماریوپل، خارکف و سومی باز می‌شود.
خطیب‌زاده گفت: توافقی که در وین انجام می‌شود توافقی است که مسیر بازگشت آمریکا را در ازای پایبندی کامل تعیین می‌کند و این مسیر یک شبه برای آمریکا نخواهد بود.
اوکراین معتقد است که پکن خواستار توقف این جنگ با روسیه است، اما منتقدان درباره آن هشدار می‌دهند.
درخواست زلنسکی از مردم روسیه:

اعتراض کنید تا دیر نشده!

ولودیمیر زلنسکی به طور مستقیم از شهروندان روسیه خواست تا به خیابان‌ها بیایند و علیه حمله کرملین به اوکراین اعتراض کنند
خبرگزاری رسمی سوریه از حمله موشکی بامداد امروز رژیم صهیونیستی از سمت جنوب بیروت به برخی مناطق در حومه دمشق خبر داد.
روسیه درست در روزی به اوکراین حمله کرد که ایران گفته بود پیش از همیشه به توافق نزدیک شده و غرب باید درباره توافق، تصمیم آخر را بگیرد.
رئیس جمهوری روسیه با اشاره به نابودی تقریباً تمامی زیرساختارهای نظامی اوکراین در جریان عملیات ویژه، به دولت دستور داد تا ظرف دو روز فهرستی از کشورهایی که مرتکب اقدامات غیردوستانه علیه این کشور و شهروندان آن شده و روسیه را تحریم کرده‌اند تهیه کند.