آسیا

وزیر امور خارجه روسیه گفت: هدف این تحریم‌ها حذف روسیه به عنوان مانعی بر سر ایجاد جهانی تک قطبی است. موضوع اصلا اوکراین نیست، موضوع نظم جهانی است که در آن آمریکا می‌خواهد تنها حاکم باشد.
مسئولان لهستان اعلام کردند که فهرستی از اسامی ۴۵ دیپلمات روس به اتهام انجام فعالیت‌های جاسوسی در خاک این کشور تدوین کردند. در همین حال، سفیر مسکو در ورشو اعلام کرد که دولت لهستان تصمیم به اخراج ۴۵ دیپلمات روس گرفته است.
اعمال تحریم علیه روسیه موجب شده است مردم کشورهای غربی از جمله اعضای اتحادیه اروپا و آمریکا، با افزایش تورم و بالا رفتن قیمت کالاهای خوراکی و بنزین مواجه شوند و شاهد اعتراضات نسبتا گسترده در این کشورها باشیم.
اوکراین میدان نبرد دو ابرقدرت جهانی یعنی آمریکا و روسیه است. همان قدر که روسیه از پیوستن اوکراین به خودش منافع زیادی کسب می‌کند، آمریکا و شرکای غربی‌اش متضرر خواهند شد.
سفیر ایران در روسیه مطرح کرد:

بزرگ‌ترین رویداد سال 1400

سفر ریاست محترم جمهور جناب دکتر رئیسی به فدراسیون روسیه بود.
مقام‌های کره جنوبی اعلام کردند: چهار شلیک در مدت یکساعت از ساعت 07:20 صبح یکشنبه به وقت محلی در یک مکان نامعلوم در استان پیونگان جنوبی صورت گرفته است.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین درحالی که امروز (شنبه) خواستار گفت‌وگوهای صلح جامع با مسکو شد، از سوئیس نیز خواست تا برای سرکوب الیگارش‌های ثروتمند روسیه که به گفته او با پول خود به جنگ علیه کشورش کمک می‌کنند، اقدامات بیشتری انجام دهد.
یک منبع داخلی مدعی شده است رئیس‌جمهوری روسیه اخیرا با درخواست انجام مانور هسته‌ای، ژنرال‌های ارشد خود را شوکه کرده و این نگرانی را افزایش داده است که او برای درگیری هسته‌ای آماده می‌شود.