آسیا

«محمد طاهر انعم» مشاور شورای عالی سیاسی یمن در توییتی نوشت: طولی نخواهد کشید که صبر صنعاء در قبال سوءاستفاده طرف مقابل از آتش‌بس موقت و نیز ادامه سرقت نفت و گاز یمن توسط سعودی‌ و امارات تمام خواهد شد.
کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد، سازمان امنیت این رژیم در تلاش برای خنثی‌سازی «حمله انتقام جویانه ایران» در ترکیه است و هشدار سفر به ترکیه همچنان برقرار است.
دولت هند امروز شنبه اعلام کرد که در جریان اعتراض های روز گذشته در برخی شهرهای هند که با خشونت پلیس مواجه شد دو معترض کشته شدند و 130 نفر نیز بازداشت شدند. ا
براساس اطلاعات موجود حمله ای که چهارشنبه هفته گذشته در اربیل انجام شد، توسط یک پهپاد نسل جدید ایرانی انجام شده و خودروی حامل سه افسر اسرائیلی موساد که یکی از آنها یکی از مقامات ارشد هماهنگ کننده بود را هدف قرار داد.
در بیانیه نهاد حقوق بشری آمده است: دولت بایدن باید پیش از این سفر، تعهدات لازم حقوق بشری را به صورت واضح و ملموس از مقامات سعودی دریافت کند، چرا که در غیر این صورت ریاض به اعمال خشونت بیشتر علیه مخالفان خود ترغیب می‌شود.
ند پرایس گفت: تا زمانی که منافع ملی آمریکا ایجاب کند، به دنبال بازگشتی دوجانبه به پایبندی خواهیم بود، اما به هر طریق، همان طور که قبلا گفته‌ام، رئیس جمهور بایدن تعهد دارد. او نسبت به این که ایران هیچ گاه در جایگاه دست‌یابی به یک سلاح اتمی قرار نگیرد، تعهدی راسخ دارد.
گزارش ها حاکی است روسیه برای نخستین‌بار در بیش از یک ماه گذشته بار دیگر کی‌یف را هدف حملات موشکی قرار داده و به غرب هشدار داده در صورت ارسال موشک های با برد بیشتر به اوکراین، مناطق جدید این کشور نیز هدف قرار می گیرند.
رئیس‌جمهور اوکراین در یکصدمین روز از آغاز عملیات نظامی روسیه وعده داد که کشورش در جنگ با روسیه پیروز شود.

در بحبوحه درگیری شدید در منطقه دونباس بین نیروهای روسیه و اوکراین، گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروهای ارتش روسیه عملیات تهاجمی را در شهر سویریودونتسک انجام داده‌اند.
در پی پیشرفت چشمگیر چین در برنامه‌های فضایی و توسعه موشک‌ها، "بیل نلسون" رئیس آژانس فضایی ایالات متحده(ناسا) به تازگی ادعا کرده است که چین در دزدی پیشرفت کرده است.
واقعیت این است که ایران همواره برای روسیه اولین خاکریز بوده و در حوزه‌های مختلف هم این اتفاق است. رابطه‌ای که به طور مشخص دیدگاه ایرانی‌ها به آن، نسبت به دیدگاه روس‌ها متفاوت است.