اقتصاد بین الملل

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری درباره اوضاع اقتصادی جهان را در حوزه اقتصاد بین الملل پرسون بخوانید.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۷ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۱.۸۷۳ واحد بسته شد.
مبادلات تجاری ایران و چین در ۵ ماهه نخست سال جاری میلادی با افت ۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد و به حدود ۵.۵ میلیارد دلار رسید.
جامع‌ترین شاخص آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی بدون سهام ژاپن ۰.۷ درصد افت کرد و نیکی ژاپن ۰.۱۱ درصد پایین آمد.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۷ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۱.۷۹۷ واحد بسته شد.
عضو اتاق بازرگانی تهران می‌گوید: جذب سرمایه گذار نیاز به مقدمات داخلی و خارجی دارد که اقتصاد ایران در هر دو حوزه با مشکلات و چالش‌های جدی رو به روست.
سومین اقتصاد بزرگ آسیا در ماه مه به‌طور میانگین روزانه حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت وارد کرد، در حالی که این رقم کمتر از ماه آوریل بود، واردات این کشور در این ماه نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۱.۵ درصد افزایش داشت.
امروز با شروع معاملات هفتگی ارزش دلار افزایش و سایر ارزها روندی کاهشی داشتند.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۸ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۱.۸۳ واحد بسته شد.
حالا که یک سال گذشته است، شرایط بسیار با آن زمان تفاوت دارد. نزدیک به ۶۰۰ شرکت به نظرسنجی سالانه اعتماد به نفس تجاری که توسط اتاق بازرگانی اتحادیه اروپا در چین انجام شد، پاسخ مثبت دادند. آن‌ها خوش بینی وافری درباره چین اظهار داشتند و گفتند که رشد اقتصادی این کشور بسیار سریعتر از آنچه انتظار می‌رفت، از سر گرفته شد. سه چهارم شرکت‌های اروپایی اعلام کردند که آن‌ها در چین در سال ۲۰۲۰ سودآور هستند و این موضوع به آن‌ها اجازه می‌دهد که برای دفاتر مرکزی خود که خارج از چین مستقر هستند، منفعت داشته باشند.
قیمت جهانی طلا در معاملات امروز جمعه، در حالی رشد کرد که سرمایه‌گذاران منتظرند با اعلام گزارش تورم آمریکا بازارهای مالی جهت پیدا کنند.
قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، پس از رشد ۰.۵ درصدی در این قیمت ۷۶.۰۲ دلار باقی ماند.