اقتصاد بین الملل

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری درباره اوضاع اقتصادی جهان را در حوزه اقتصاد بین الملل پرسون بخوانید.

دیدار رییس اتاق بندرعباس با سفیر اکراین در تهران:

ضرورت گسترش تعامل اقتصادی هرمزگان و اوکراین

در جلسه میان سفیر فوق العاده و تام الاختیار اوکراین در جمهوری اسلامی ایران با محمدرضا صفا رییس اتاق بندرعباس بر ضرورت گسترش ارتباطات و تعاملات اقتصادی میان دو کشور تاکید شد.
سرمایه‌گذاری خارجی مستقیم در چین در پنج ماه نخست امسال به ۴۸۱ میلیارد یوان ۷۵.۳ میلیارد دلار) رسیده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه منتهی به ماه قبل ۳.۸ درصد کاهش نشان می دهد.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۳۴ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۱۸۳ واحد بسته شد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با 43 سنت معادل 0.6 درصد افزایش به 73 دلار و 51 سنت رسید.
این نرخ تورم که بالاترین نرخ تورمی انگلیس در طول ۲۲ ماه اخیر محسوب می‌شود، بیش از همه تحت تأثیر افزایش نرخ تورم بخش سوخت قرار گرفته است که تورم آن به مثبت ۴.۸ درصد در این ماه افزایش پیدا کرده است.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۶۴ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۱.۳۳۸ واحد بسته شد.
قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، تا ساعت ۷:۳۰ به وقت تهران، ۰.۲۲ درصد افت کرد و به ۱٫۸۵۴.۶۶ دلار رسید.
قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، تا ساعت ۷:۳۹ به وقت تهران، ۰.۹ درصد جهش کرد و به ۷۴.۶۷ دلار رسید.
شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۲ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۴ هزار و ۳۲۴.۶۵ واحد بسته شد.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۸ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۵۱۷ واحد بسته شد.
طبق اعلام مرکز آمار این کشور، متوسط بهای مصرف کننده مثبت ۲.۵ درصد بوده که ۰.۵ درصد بیشتر از رقم ثبت شده ماه قبل و ۰.۲ درصد بیشتر از انتظارات فعالان اقتصادی بوده است.