اقتصاد بین الملل

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری درباره اوضاع اقتصادی جهان را در حوزه اقتصاد بین الملل پرسون بخوانید.

بیشترین کاهش در سرمایه گذاری خارجی مربوط به کشورهای توسعه یافته بوده نسبت به سال قبل ۵۸ درصد کمتر شده است. همچنین به تفکیک آماری، سرمایه گذاری خارجی در اروپا ۸۲ درصد و در منطقه آمریکای شمالی ( شامل ایالات متحده آمریکا، کانادا و مکزیک) ۴۲ درصد کاهش یافته است.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۵ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۱.۷۶۷ واحد بسته شد.
در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۲۲ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۰۷۴.۰۶ واحد بسته شد.
قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۰.۵۲ درصد نسبت به قیمت بسته شده دیشب رشد کرد و به ۷۵.۲۰ دلار رسید.
قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم تا این لحظه ۰.۲۱ درصد رشد کرد و به ۱٫۷۸۱.۲۰ دلار رسید.
در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۳۹ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۰۹۰.۰۱ واحد بسته شد.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۱.۷۹۳ واحد بسته شد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 11 سنت معادل 0.15 درصد افزایش به 75 دلار و یک سنت رسید.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۳۷ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۱.۸۶۷ واحد بسته شد.
در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۶۴ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۰۶۲.۲۹ واحد بسته شد.
جامع‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی بدون سهام ژاپن ۰.۹۸ درصد سقوط کرد در حالی که نیکی ژاپن ۳.۴۲ درصد سقوط کرد.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۴ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۳۲۵ واحد بسته شد.
نهمین نشست فنی کشورهای اوپک و غیر اوپک حاضر در توافقنامه همکاری (DoC) روز پنجشنبه (۲۷ خردادماه) به‌صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد.