اقتصاد بین الملل

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری درباره اوضاع اقتصادی جهان را در حوزه اقتصاد بین الملل پرسون بخوانید.

اقتصاد کانادا ۰.۳ درصد کوچک شده که این رقم، ۰.۵ درصد کمتر از رشد ثبت شده در بازه مشابه منتهی به ماه قبل و ۰.۲ درصد کمتر از رشد پیش بینی شده توسط کارشناسان بوده است.
قیمت نفت خام برنت در انتهای جلسه معاملاتی پرنوسان دیشب بدون تغییر نسبت به قیمت بسته شده روز پنجشنبه در ۷۵.۸۴ دلار به کار خود پایان داد.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۳۳ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۲۸۵ واحد بسته شد.
احتمالا اوپک امروز برای جلوگیری از مازاد عرضه نفت در بازار تصمیم بگیرد که 500 بشکه دیگر تولید اوپک را کاهش دهد.

تا پایان ماه می متوسط نرخ بیکاری در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا به ۳.۷ درصد رسید که در مقایسه با ماه قبل ۰.۱ درصد کمتر شده است تا بدین ترتیب پایین ترین نرخ بیکاری آلمان در ۹ ماه اخیر به ثبت برسد.
قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام بنچ‌مارک بین‌المللی برنت، ۰.۱۲ درصد رشد کرد و به ۷۴.۷۱ دلار رسید.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۴۱ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۴۲۲ واحد بسته شد.
نرخ تورم فرانسه در ۱۲ ماه منتهی به ژوین با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه ماه قبل به ۱.۵ درصد رسید که این نرخ تورم، کمترین تورم ثبت شده این کشور در ۱۴ ماه اخیر بوده است.
در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با کاهش ۰.۰۷ درصدی تا سطح ۲۸ هزار و ۷۹.۱۵۳ واحدی پایین رفت.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۲ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش به ۷۵ دلار و ۱۶ سنت رسید.
در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۲۱ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۷۰۸۷.۵۵ واحد بسته شد.
قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم تا این لحظه ۰.۲۸ درصد افت کرد و به ۱٫۷۷۵.۷۰ دلار رسید.