اقتصاد بین الملل

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری درباره اوضاع اقتصادی جهان را در حوزه اقتصاد بین الملل پرسون بخوانید.

این نرخ تورم که بالاترین نرخ تورم انگلیس در طول ۹ سال اخیر محسوب می‌شود، بیش از همه تحت تأثیر افزایش نرخ تورم بخش رستوران و هتلداری قرار گرفته است که تورم آن به مثبت ۸.۶ درصد در این ماه افزایش پیدا کرده است.
مؤسسه بین‌المللی اعتبارسنجی فیتچ گفت: اختلال در زنجیره تأمین سرعت ریکاوری اقتصاد جهان را محدود کرده است. سهم بیشتر رشد تقاضا در افزایش قیمت‌ها منعکس شده است و در این چشم‌انداز دوباره تورم آمریکا افزایش داده شده است.
آخرین اطلاعات اداره مرکزی آمار لبنان نشان می‌دهد شاخص قیمت مصرف کننده در این کشور 123 درصد به صورت سالانه افزایش یافته است. مقامات لبنان نتوانسته‌اند رکود اقتصادی به وجود آمده را مهار کنند.
اداره آمار ملی انگلیس اعلام کرد حدود ۴۱ درصد از شرکت‌های انگلیسی دارای ۱۰ نیروی کار یا بیشتر در دو هفته منتهی به ۵ سپتامبر برای پیدا کردن نیروی کار با چالش‌هایی بیش از حد معمول روبرو شده‌اند. این در حالی است که این رقم در اوایل آگوست ۳۲ درصد بوده است.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۹ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۳.۲۲۵ واحد بسته شد.
بیشترین تورم عربستان مربوط به حمل و نقل با ۶.۵ درصد بوده است و پس از این بخش، ارتباطات با ۲.۶ درصد و مواد غذایی و نوشیدنی با ۱.۹ درصد قرار دارند.
میلر در یک کنفرانس تجاری در مسکو گفت:«ذخایر گازی در روسیه یعنی ذخایر گازی گازپروم بزرگترین ذخایر دنیا هستند و ما تا صد سال دیگر هیچ مشکلی با این ذخایر نداریم».
رشد اقتصادی ارمنستان نیز در سطح بالایی ثبت شده است؛ به گونه‌ای که رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه دوم سال به ۱۳.۱ درصد رسید که ۲۶.۴ درصد بیشتر از رشد فصلی قبلی این کشور و یکی از بهترین عملکردهای فصلی در طول ۱۱ سال اخیر محسوب می شود.
بر خلاف آن‌چه انتظار می‌رفت اف‌دی‌ای تزریق دوز سوم (بوستر شات) را تنها برای افراد بالاتر از ۶۵ سال ضروری دانست و ضرورت آن برای عموم را رد کرد.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۳۲ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۳.۲۱۸ واحد بسته شد.
قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت ۳۳ سنت افت کرد و به ۷۵.۳۴ دلار رسید.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۶ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۴۶۳ واحد بسته شد.