اقتصاد بین الملل

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری درباره اوضاع اقتصادی جهان را در حوزه اقتصاد بین الملل پرسون بخوانید.

اس‌اندپی ۱.۲ درصد جهش کرد و به ۴,۳۵۷.۰۴ دلار رسید در حالی که کامپوزیت نزدک ۰.۸ درصد رشد کرد و به ۱۴,۵۶۶.۷۰ واحد بازگشت.
قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم ۰.۲۴ درصد تقویت شد و به ۱,۷۶۱.۳۰ دلار رسید.
قیمت گاز طبیعی در ماه گذشته تحت تأثیر تقاضای بالای اروپا و کمبود عرضه با بالاترین سطح تاریخ رسیده بود و در معاملات روز قبل از ۶ دلار برای هر واحد گرمایی انگلیسی، فراتر رفته بود.
قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، با ۰.۵۰ درصد نسبت به قیمت بسته شده دیشب افت کرد و به ۷۸.۲۵ دلار رسید.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۴.۲۸۲ واحد بسته شد.
در‌حالی‌که رئیس‌جمهوری، مهم‌ترین اولویت اقتصادی خود را مهار تورم عنوان کرده است، در کشورهای همسایه دو نسخه با دو پیامد متفاوت از مدیریت تورم در حال اجرا است: در ترکیه، پس از اصرار به اجرای دستورات اردوغان توسط بانک مرکزی، نرخ بهره به شکل دستوری به زیر تورم کاهش یافت تا عملا نرخ بهره واقعی منفی شود.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال که روز دوشنبه 1.8 درصد افزایش یافته بود، امروز با 53 سنت معادل 0.67 درصد افزایش به 80 دلار و 6 سنت رسید.
به دنبال امیدواری به افزایش تقاضا و از طرفی نگرانی از محدودیت عرضه، قیمت نفت در اولین روز معاملات هفته رشد قابل توجهی تجربه کرد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۱ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۳.۲۷۰ واحد بسته شد.
در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۲.۰۶ درصدی تا سطح ۳۰ هزار و ۲۴۸.۸۱ واحدی بالا رفت.