اقتصاد بین الملل

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری درباره اوضاع اقتصادی جهان را در حوزه اقتصاد بین الملل پرسون بخوانید.

بدهی جهانی که شامل، بدهی عمومی دولت‌ ها، خانوارها، شرکت‌ ها و بانک‌ ها بوده و با 4.8 تریلیون دلار رشد به 296 هزار میلیارد دلار رسیده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 44 سنت معادل 0.60 درصد افزایش به 74 دلار و 4 سنت رسید.
در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد مختلفی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۰.۷۳ درصدی تا سطح ۳۰ هزار و ۶۷۰.۱۰ واحدی بالا رفت.
کمیسیون تجارت عادلانه کره در بررسی های خود در مورد گوگل به این نتیجه رسیده که شرکت یادشده مانع از جذب مشتری از طریق سیستم عامل اندروید توسط سازندگان محلی گوشی های هوشمند در کره جنوبی شده است.
بر اساس این گزارش، ارزش رنمینبی Renminbi (نام رسمی واحد پول چین) افزایش یافت و در معاملات روز دوشنبه هر دلار در برابر 6.4497 یوان معامله شد.
به گفته مالک بوستان، دبیر انجمن مبادلات ارزی پاکستان، دولت این کشور فقط می‌تواند با محدود کردن واردات و افزایش صادرات جلوی کاهش ارزش روپیه را بگیرد.
تحت تأثیر تداوم اختلال در عرضه نفت خام آمریکا

برنت رشد کرد

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، با ۰.۳۹ درصد رشد به ۷۳.۸۰ دلار رسید.
در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۵۶ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۷۰۶۸.۴۳ واحد بسته شد.
برخی از کشور‌های اروپایی که امروز شرایط اقتصادی مناسبی دارند، پس از جنگ جهانی اول دچار ابرتورم شدند که از جمله این کشورها آلمان، لهستان، مجارستان و اتریش بودند. نگاه به زمینه‌های ایجاد ابرتورم و اقدامات مفید و مخرب دولت‌ها در این زمینه می‌تواند برای ما درس آموز باشد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 33 سنت معادل نیم درصد افزایش به 73 دلار و 25 سنت رسید.
ابرشرکت فرانسوی توتال اعلام کرد که در حال ساخت چهار پروژه بزرگ انرژی در جنوب عراق با قراردادی به ارزش 27 میلیون دلار است که انتظار می رود قبل از پایان سال 2021 آغاز شود.
اقتصاد انگلیس در سه ماه منتهی به جولای ۳.۶ درصد رشد کرده که این عملکرد ۰.۲ درصد کمتر از رشد ثبت شده بازه منتهی به ماه قبل بوده است.