ضرر ایتالیا با تحریم گاز روسیه

محرومیت ایتالیا از گاز روسیه به طور متوسط ​​سالانه 2 درصد از تولید ناخالص داخلی در سال‌های 2022-2023 کاهش می‌یابد.
تصویر ضرر ایتالیا با تحریم گاز روسیه

به گزارش سایت خبری پرسون، بر اساس مطالعه‌ای که توسط انجمن صنعتگران ایتالیایی Confindustria منتشر شد، تحریم گاز روسیه می‌تواند منجر به کمبود جدی سوخت برای بخش‌های صنعتی و خدماتی ایتالیا شود.

مسدود شدن احتمالی واردات گاز طبیعی از روسیه، تامین‌کننده اصلی ایتالیا در سال‌های اخیر، می‌تواند تأثیر بسیار قوی بر اقتصاد تضعیف شده ایتالیا داشته باشد. چنین شوکی باعث کمبود جدی حجم گاز برای صنعت و خدمات و افزایش اضافی در هزینه‌های انرژی خواهد شد.

این مطالعه ادعا می‌کند که محرومیت ایتالیا از گاز روسیه به طور متوسط ​​سالانه 2 درصد از تولید ناخالص داخلی در سال‌های 2022-2023 کاهش می‌یابد.

تحلیلگران هشدار می‌دهند که پس از کاهش 0.2 درصدی رشد اقتصادی در سه ماهه اول، در سه ماهه دوم سال 2022 سناریو برای ایتالیا به دلیل ادامه درگیری در اوکراین دشوار است .

داده‌های ماه آوریل و می بر ترکیبی از افزایش قیمت کالاها، کمبود عرضه و عدم اطمینان بالا تاکید می‌کند. در عین حال، نرخ پایین کرونا می‌تواند از مصرف حمایت کند. به طور کلی، با این حال، روند همچنان منفی به نظر می‌رسد.

به همراه آلمان و سایر کشورهای اروپایی، ایتالیا پس از آغاز عملیات نظامی مورد انتقاد مسکو در اوکراین در ماه فوریه، به سمت کاهش وابستگی به انرژی روسیه حرکت کرده است. درگیری و تحریم‌های متعاقب غرب علیه روسیه، در دسترس بودن منابع انرژی روسیه در بازار جهانی را به خطر انداخته و قیمت انرژی را بالا برده است.

روبرتو چینگولانی، وزیر نوسازی و تحول زیست محیطی ایتالیا اخیراً گفت که این کشور تنها تا نیمه دوم سال 2024 قادر خواهد بود واردات گاز روسیه را به طور کامل متوقف کند.

با این حال، در حال حاضر ایتالیا به واردات این کالا ادامه می‌دهد و 45 درصد از نیازهای آن توسط روسیه تامین می‌شود. گزارش‌ها حاکی از آن است که هفته گذشته رم به شرکت‌ها اجازه داد تا حساب روبلی در گازپروم بانک روسیه باز، از طرح پرداخت روبل پیروی و از قطع عرضه جلوگیری کنند.

منبع: ایلنا

399350