اقتصاد بین الملل

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری درباره اوضاع اقتصادی جهان را در حوزه اقتصاد بین الملل پرسون بخوانید.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۴ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۱۳۲ واحد بسته شد.
گازپروم نفت که اپراتور سوخت‌گیری هواپیما در ۳۴ فرودگاه چین است پس از مذاکرات طولانی با اپراتور ملی سوخت جت چین به توافق رسیدند تا در پرداخت‌های خود دلار را کنار بگذارند.
پیش بینی می شود سال آینده و با بازگشت تدریجی سطوح فعالیت های اقتصادی به میزان قبل از شیوع کرونا، اقتصاد ترکیه ۴.۵ درصد رشد خواهد کرد.
معاون وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین گفت: اگر اقدامات نظارتی نتواند به موقع ادامه داشته باشد، مسائل امنیتی شبکه مانند حملات (سایبری) و نفوذ به شبکه ممکن است خطرات امنیتی بزرگی را به دنبال داشته باشد.
شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۲۱ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۵ هزار و ۳۶۹.۰۹ واحد بسته شد.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۲ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۱۳۲ واحد بسته شد.
اقتصاد ترکیه از زمان شیوع کرونا تحت فشار زیادی قرار گرفته چرا که بخش های کلیدی آن از جمله گردشگری دچار مشکل شده است و بالاترین نرخ تورم مربوط به بخش مواد غذایی و نوشیدنی با ۲۹ درصد بوده است.
سهم برق آبی که یکی از پاکترین اشکال تولید برق است، در فاصله ژانویه تا ژوییه سال ۲۰۲۰ به ۳۱.۶ درصد معادل ۵۳.۸ میلیارد کیلووات ساعت از مجموع ۱۷۰.۴ میلیارد کیلووات ساعت تولید برق رسیده بود.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۶ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۴۸۳ واحد بسته شد.
در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۴۲ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۷۱۴۹.۸۴ واحد بسته شد.