اقتصاد بین الملل

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری درباره اوضاع اقتصادی جهان را در حوزه اقتصاد بین الملل پرسون بخوانید.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۸ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۶۴۲ واحد بسته شد.
ارزش سهام اپل روز جمعه در پی حکم یک قاضی فدرال درباره فروشگاه اپ استور، ریزش کم سابقه ای پیدا کرد.

اطلاعات وزارت کار آمریکا نشان می‌دهد شاخص قیمت تولیدکننده برای تقاضای نهایی 0.7 درصد نسبت به ماه قبل و 8.3 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌ مارک جهانی قیمت نفت، ۱.۴۷ دلار یا ۲ درصد جهش کرد و به ۷۲.۹۲ دلار رسید.
الجزیره در گزارش ۱۰ سپتامبر دراین‌رابطه نوشت، دبورا لیون نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان، روز پنج‌شنبه به شورای امنیت گفت که باید راهی برای ورود پول به این کشور یافت شود «تا جلوی فروپاشی کامل اقتصاد و نظم اجتماعی» گرفته شود. او خاطرنشان ساخت که افغانستان با گردابی از بحران‌ها دست‌به‌گریبان است؛ از جمله سقوط ارزش پول ملی، افزایش شدید قیمت مواد غذایی و سوخت، نبود پول نقد در بانک‌های خصوصی وغیره. این نماینده ویژه افزود که مقام‌ها هم بودجه‌ای برای پرداخت حقوق ندارند.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۳ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۶۰ واحد بسته شد.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۲۲ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۷۱۸ واحد بسته شد.
در بین کشورهای اروپایی، بیشترین رشد اقتصادی طی این مدت متعلق به پرتغال با ۴.۹ درصد بوده است و پس از این کشور، لتونی با ۴.۴ درصد و اتریش با ۴.۳ درصد قرار دارند.
قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا تا این لحظه ۰.۱۲ درصد افت کرد و به ۱٫۷۹۱.۴۰ دلار رسید.
اطلاعات اداره گمرک چین نشان می‌دهد بزرگترین خریدار نفت خام دنیا در ماه گذشته میلادی 44.53 میلیون تن نفت خریداری کرده که برابر با 10.49 میلیون بشکه در روز است.
قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۷ سنت معادل ۰.۱۰ درصد افت به ۷۱ دلار و ۶۲ سنت رسید.
قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم تا این لحظه ۰.۰۷ درصد از افت دیشب خود را جبران کرده و به ۱,۷۹۹.۷۰ دلار بازگشت. این شاخص دیشب ۱.۸ درصد سقوط کرده بود.
دفتر مدیریت ذخایر ارزی چین اعلام کرده، میزان ذخایر ارزی این کشور با سه میلیارد دلار کاهش نسبت به ماه قبل به سه تریلیون و ۲۳۲ میلیارد دلار رسیده است.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۵۳ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۵۱۷ واحد بسته شد.