اقتصاد بین الملل

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری درباره اوضاع اقتصادی جهان را در حوزه اقتصاد بین الملل پرسون بخوانید.

قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم ۰.۰۹ درصد افت کرد و به ۱,۷۵۶.۲۰ دلار رسید.
طبق داده‌های مؤسسه فاینانس بین‌المللی بدهی جهانی در ۳ ماهه دوم امسال به رکورد تاریخی حدود ۳۰۰ تریلیون دلار رسید است.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد،  در معاملات امروز با ۰.۰۲ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۴.۱۱۵ واحد بسته شد.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۴.۱۱۵ واحد بسته شد.
میانگین صنعتی داو جونز سود اولیه خود را از دست داد و با افت اندک ۰.۰۳ درصدی در ۳۴٫۷۴۶.۲۵ واحد بسته شد.
خوش بینی در میان سرمایه گذاران کوچک پس از این که ماه گذشته به پایین‌ترین حد چند ماهه سقوط کرد، به طور پیوسته بهبود پیدا کرده است. اما خوش بینی آنها در حالی بهبود یافته که طلا همچنان به حمایت در سطح ۱۷۵۰ دلار تکیه کرده است
نرخ تورم در انگلیس در ماه اوت به 3٫2 درصد رسید، یعنی بالاترین رقم طی یک دهه گذشته. بانک مرکزی انگلیس پیش‌بینی می‌کند تورم در این کشور به بیش‌از 4 درصد برسد یعنی 2 برابر مقدار هدف‌گذاری شده برای اقتصاد انگلیس.
متوسط نرخ تورم پاکستان در ۱۲ ماه منتهی به سپتامبر با ۰.۶ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه منتهی به ماه قبل به ۹.۰ درصد رسید که این نرخ، بیشترین تورم ثبت شده در پاکستان طی پنج ماه اخیر محسوب می شود.
در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۹۴ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۷۰۷۷.۱۰ واحد بسته شد.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۹ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۳.۹۶ واحد بسته شد
قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم تا این لحظه ۰.۳۴ درصد افت کرد و به ۱٫۷۵۵.۰۰ دلار رسید.