اقتصاد بین الملل

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری درباره اوضاع اقتصادی جهان را در حوزه اقتصاد بین الملل پرسون بخوانید.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۰ درصد افزایش به ۱۸۵۹ دلار و ۳۳ سنت رسید.
محی‌الدین در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در داووس، افزود: بحران‌هایی که کشورها از سال ۲۰۲۰ تجربه می‌کنند، بر رشد و نرخ تورم تأثیر گذاشته است.
حدود 71.7 میلیون بشکه نفت خام روسیه در ماه گذشته میلادی به آسیا صادر شده که بیش‌از دو برابر مقدار صادرات به این قاره قبل از آغاز حمله روسیه به اوکراین بوده‌است.
اگرچه صادرات نفت روسیه هنوز هدف تحریمهای غربی قرار نگرفته است اما بعضی از معامله گران بین المللی به دلیل اختلال در سیستم‌های پرداخت و حمل محموله ها، از خرید نفت روسیه اجتناب می کنند.
ارزش کلی مجموع صادرات عربستان سعودی در مارس سال میلادی جاری در مقایسه با مارس سال ۲۰۲۱، دو برابر شد و به ۳۷.۹ میلیارد دلار معادل ۱۴۲.۲ میلیارد ریال سعودی رسید.
امروزه، صحبت‌‌‌ها در خصوص صندوق قابل معامله رمزارزی، با دو رویکرد متفاوت مطرح می‌شود. عده‌‌‌ای آن را گزینه سرمایه‌گذاری ایده‌‌‌آل می‌دانند که در نهایت، به جهشی بزرگ به سمت پذیرش ارزهای دیجیتال منجر می‌شود و می‌‌‌تواند موج جدیدی از سرمایه‌گذاران نهادی را وارد این صنعت کند و موجب بلوغ و ثبات این بازار شود. دسته دیگر هم معتقدند، ازآنجاکه رمزارزها به‌‌‌منظور جدایی از نهادهای متمرکز و دادن قدرت به مردم ایجاد شده‌‌‌اند، احتمالا در درازمدت باعث متمرکز شدن این بازار می‌شوند که این رویکرد، با ذات غیرمتمرکزبودن ارزهای دیجیتال مغایر است.
قیمت نفت برنت با ۴۶ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش و به ۱۱۴ دلار و دو سنت در هر بشکه رسید.
نیویورک‌تایمز در گزارشی دردسرهای «بایدن» در حذف تعرفه‌های جنگ تجاری را که میراث به جامانده از دوره «ترامپ» است، تحلیل کرد. برخی از مقامات آمریکایی از اینکه روابط تجاری با چین همچنان با سیاست‌های تعیین‌شده در دوره ترامپ تعریف می‌شود، عصبانی هستند. در مقابل برخی از جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها تاکید کردند در صورت کاهش تعرفه‌ها اعتراض می‌کنند.
قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۴۴ سنت معادل ۰.۳۹ درصد کاهش به ۱۱۲ دلار و ۹۸ سنت رسید.
با افزایش تقاضای سوخت در آمریکا؛

قیمت نفت برنت 63 سنت گران شد

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۶۳ سنت معادل ۰.۵۶ درصد افزایش به ۱۱۳ دلار و ۱۸ سنت رسید.
اطلاعات مؤسسه مالی بین‌المللی (IIF) نشان می‌دهد بدهی چین 2.5 تریلیون دلار طی فصل زمستان بالا رفته و آمریکا 1.5 تریلیون دلار به بدهی خود افزوده‌است.
Inter RAO که تنها واردکننده برق از روسیه به لیتوانی بود، تعلیق تحویل را تایید کرد. اوایل این ماه، شعبه Nordic Inter RAO نیز تامین برق به فنلاند را متوقف کرد.
فروشندگان تلفن هوشمند چینی شیائومی در بازار داخلی تحت فشار هستند زیرا قرنطینه‌های کووید به تقاضای مصرف کننده و زنجیره تامین آسیب دیده است.