سرما و یخبندان بی‌سابقه پالایشگاه‌های آمریکا را زمین زد

سرما و یخبندان بی‌سابقه در آمریکا تولید نفت و محصولات پالایشگاهی این کشور را با مشکلات جدی روبرو کرده است.
تصویر سرما و یخبندان بی‌سابقه پالایشگاه‌های آمریکا را زمین زد

به گزارش سایت خبری پرسون، رویترز روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد که سرما و یخبندان شدید زمستانی یک پالایشگاه در ایالت تگزاس آمریکا را تعطیل کرده و مشکلاتی را در دیگر پالایشگاه‌های این کشور به وجود آورده و تولید نفت در داکوتای شمالی را به نصف رسانده است.

منابع آگاه نزدیک به شرکت توتال، به این خبرگزاری گفتند که یک پالایشگاه با تولید 38000 بشکه در روز در بندر آرتور در ایالت تگزاس، در حال بررسی واحدهای خود پس از تعطیلی سراسری این پالایشگاه در صبح روز سه‌شنبه به دلیل سرمای شدید هوا بود.

بر اساس گزارش اداره خط لوله داکوتای شمالی، تولید نفت در این ایالت در روز سه شنبه به نصف کاهش یافت و به 600 تا 650 هزار بشکه در روز رسید.

در این گزارش همچنین آمده است که شرکت اکسون موبیل یک واحد کراکینگ کاتالیزوری سیال بستر تولید بنزین در پالایشگاه خود در حومه هیوستون در تگزاس را با ظرفیت تولید حدود 565 هزار بشکه در روز پس از اختلال در عملکرد به علت کولاک و سرما مجدداً به شرایط عادی بازگرداند.

طبق گزارش ها، پالایشگاه "فلینت هیلز ریسورسز" با ظرفیت 343 هزار بشکه در روز در کورپوس کریستی تگزاس نیز به شدت تحت تأثیر سرما و یخبندان قرار گرفته است.

در همین حال، شرکت نفت دِلِک آمریکا روز یکشنبه از نقص عملکرد پالایشگاه خود در بیگ اسپرینگ در ایالت تگزاس به علت دمای بسیار پایین هوا خبر داد.

به گفته منابع آگاه، یکی دیگر از شرکت‌های پالایشگاهی یعنی والرو انرژی، روز دوشنبه تعمیرات اساسی در واحد بزرگ تقطیر نفت خام (CDU) در پالایشگاه خود در بندر آرتور با ظرفیت 335000 بشکه در روز را شروع کرد.

رویترز همچنین گزارش داد که سه پالایشگاه در بندر آرتور، از جمله پالایشگاه 626 هزار بشکه‌ای موتیوا انترپرایزز، واحدهای اصلی خود را تعطیل کرده‌اند.

این در حالی است که جبهه سرمای بی‌سابقه‌ای که از قطب شمال شروع شده، بخش اعظم ایالات متحده را درنوردیده و موجب تعطیلی مدارس و لغو پروازها شده است.

سرمای شدید در بخش‌هایی از داکوتای شمالی به منفی 70 درجه فارنهایت (56 درجه سانتیگراد زیر صفر) رسیده است.

منبع: ایسنا

587025