اقتصاد بین الملل

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری درباره اوضاع اقتصادی جهان را در حوزه اقتصاد بین الملل پرسون بخوانید.

رئیس جمهور کره جنوبی متعهد شد که برای مهار تورم ۵.۴ درصدی اقدامات مقتضی را انجام دهد.
قیمت طلا امروز با ۰.۳۱ درصد افزایش به ۱۸۲۴ دلار و ۹۰ سنت رسید.
گریدهای نفتی روسیه حدود ۱۶.۵ درصد از کل واردات نفت هند در ماه مه را تشکیل دادند و کمک کردند سهم نفت از کشورهای مشترک المنافع به ۲۰.۵ درصد افزایش و سهم نفت خاورمیانه، به حدود ۵۹.۹ درصد کاهش پیدا کند.
بهای گاز ماه آتی هلند که قیمت پایه بازار اروپایی است، حداکثر سه درصد کاهش پیدا کرد و به ۸۰ یورو به ازای هر مگاوات ساعت رسید و ساعت ۹.۶ به وقت محلی در آمستردام، ۸۲.۴۵ یورو معامله شد.
قطر که یکی از بزرگترین صادرکنندگان LNG جهان است، شرکت توتال انرژیز را به عنوان یکی از شرکای خود برای توسعه پروژه فراساحلی عظیم "نورث فیلد ایست" انتخاب کرد.
سهام تویوتا پس از انتقاد سرمایه‌گذاران فعال سبز، بیش از ۲ درصد سقوط کرد.
کنفدراسیون صنعت انگلیس پیش‌بینی می‌کند اقتصاد این کشور 1 درصد در سال آینده میلادی رشد کند. درحالی‌که قبلاً رشد 3 درصدی را تخمین زده بود.
قیمت 5 دلار در هر گالن برای بنزین در آمریکا که برابر با 1.26 یورو در هر لیتر می‌شود، هنوز هم پائین‌تر از قیمت بنزین در انگلیس در روزهای اخیر است که به 1.83 یورو در هر لیتر رسیده‌است.
شرکت آرامکوی عربستان به‌عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده نفت دنیا حداقل به 4 پالایشگاه چینی خبر داده که در ماه آینده میلادی کمتر از میزان ثبت‌شده در قراردادهایشان نفت عرضه خواهد کرد.