تا انتخابات

اگرچه هر کاندیدایی معمولا برای حمایت تبلیغاتی هم که شده، به سراغ یک یا دو چهره مطرح می‌رود؛ ولی به نظر می‌رسد این موضوع درباره یک شخص خاص، شامل استثنا شده است: عادل فردوسی‌پور، مجری سابق برنامه ۹۰ برای انتخابات پیش‌رو به‌شدت مورد توجه قرار گرفته است.
داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از مشکلات کشور ما دعواهای سیاسی است. اگر اخبار کشورهایی مانند کره جنوبی را ببینید، چند درصد آن دعوای سیاسی داخلی و چند درصد درباره توسعه، خرید، فروش و صادرات است؟
حضور تعداد زیاد نامزدهای انتخاباتی از هر دو جناح در دوره سیزدهم انتخابات ریاست جمهوری این احتمال را که برخی از کاندیداها پوششی و یا یار کمکی‌اند را تقویت می‌کند.
باید همه کاندیداهای ریاست‌جمهوری مواضع خود را در باره حدود دخالت حکومت‌ها در امور مردم به روشنی بیان کنند تا رای‌دهندگان نه در فضای مه‌آلود وعده‌های سر خرمن کلی و بی‌سرانجام، بلکه با علم و آگاهی دست به انتخاب بزنند.
استاندار کردستان گفت: زمینه برگزاری یک انتخابات پرشور و مردمی مهیاست، بنابراین نباید مردم فریب تبلیغات رسانه‌های بیگانه و برانداز را در این زمینه بخورند، زیرا تلاش آنان همواره پایین آوردن سطح مشارکت مردم است.

دادستان دشتی از تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در همه شهرستان‌های استان بوشهر خبر داد و گفت: در این راستا شعبه ویژه در دشتی تشکیل شده است به شکایات مربوط به تخلفات انتخاباتی خارج از نوبت رسیدگی و احکام صادر می‌شود.
وزیر کشور از نامزدها، ستادهای تبلیعاتی آنان و مردم خواست تا پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی را رعایت کنند و گفت: جشن سیاسی انتخابات را بی‌مبالاتی به یک موضوع غم انگیز تبدیل نکنیم و موجب تسری بیشتر و شیوع کرونا نشویم.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با پرسون:

لزوم مدیریت فضای مجازی/ تلاش دشمن برای تحریم همه‌جانبه انتخابات

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر نتوانیم که فضای مجازی را در این روزها مدیریت کنیم، بی شک دشمن هرآنچه که دوست دارد به عنوان اخبار انتخاباتی به خُرد افکار عمومی در داخل کشور می‌دهد که نتیجه آن می‌تواند برای کشور پرهزینه باشد.

انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم پس از اعلام تائید صلاحیت داوطلبان این دور از انتخابات رسما وارد فاز تبلیغات خواهد شد و نامزدهای تائید صلاحیت شده این فرصت را خواهند داشت که تا 27 خردادماه عقاید سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، برنامه ها، طرح‌ها و کابینه خود را برای اداره هرچه بهتر کشور به مردم معرفی کنند.
مذاکرات وین، حرکتی مقطعی برای انتخابات ۱۴۰۰ است؛ «برجام باید در چارچوب گفتمان انقلاب اسلامی پیگیری شود»؛ «تا پیش از خنثی سازی تحریم‌ها، باید آنها را دور بزنیم»؛ اینها حرف‌های یک نظامی ۵۳ ساله‌ای است که پس از ۳۳ سال حضور در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سودای رئیس‌جمهور شدن را در سر دارد. او معتقد است که با عزم و اراده مردم، شرایط قابل اصلاح است و رئیس جمهوری اختیارات کافی برای اداره کشور را دارد.
داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: با الفاظ و طعنه به دیگران جلوی فساد گرفته نمی شود.با نمایش اداره نمی‌َشود، یکی از نمایش‌ها این است که بیاییم دو تا جمله خوب درست کنیم بگوییم فعلا همه با این دو تا جمله مشغول باشند.
به‌زودی رقابت کاندیداهای ریاست‌جمهوری شروع می‌شود و مردم با فهرست بلندبالایی از وعده‌‌های انتخاباتی در بخش‌های مختلف از جمله اقتصادی روبه‌رو خواهند شد. این وعده‌ها را غالبا می‌توان در دو گروه طبقه‌بندی کرد؛ «وعده‌های نادرست، عوام‌فریبانه و پوپولیستی» و «وعده‌های درست و کارشناسی».
محمود احمدی‌نژاد شب‌ها حضور خبرسازی در کلاب‌هاوس دارد. او در یک اتاق گفت‌وگو در کلاب‌هاوس به سوالات خبرنگاران و حاضران پاسخ داد. همچنین در اتاق دیگری نیز مصاحبه اقتصادی از پیش‌ضبط‌ شده‌ای منتشر شد که آن هم حاشیه‌ساز شد.
یادداشت/یکی از نامزدهای ریاست جمهوری که برخی از خبرگزاری‌ها که وی را مبتلا به بیماری پارکینسون اعلام کرده بودند برای رد این ادعا عملا وارد زمین فوتبال شد تا با زدن یک گل بر این شایعات پایان ببخشد.

اسحاق جهانگیری، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری که سابقه حضور در دولت اصلاحات را دارد، با توییتی این‌گونه دوم خرداد سال 76 را گرامی داشته است: «دوم خرداد است؛ سالگرد روزی که روشن شد مردم خواستار تغییرند و نظام هم انعطاف نشان داد.
آیا ممکن است وقایع انتخابات به سمتی پیش برود که اصولگرایان متقدم به سمت لاریجانی تغییر جهت دهند؟ جامعه روحانیت مبارز و شاکله ائتلافی آن یعنی شورای وحدت اصولگرایان از مدت‌ها قبل متهم به این شده بودند که می‌خواهند علی لاریجانی را نامزد انتخابات کنند.
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان سلطانیه:

۱۵ داوطلب شورای شهر تایید صلاحیت شد

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات سلطانیه گفت: ۱۵ داوطلب شورای اسلامی شهر در سلطانیه تایید صلاحیت شدند.