رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان سلطانیه:

۱۵ داوطلب شورای شهر تایید صلاحیت شد

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات سلطانیه گفت: ۱۵ داوطلب شورای اسلامی شهر در سلطانیه تایید صلاحیت شدند.

تصویر ۱۵ داوطلب شورای شهر تایید صلاحیت شد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، محمدعلی موحد با بیان اینکه در شهرستان سلطانیه ۱۵ نفر داوطلب ثبت‌نام‌کننده شورای اسلامی شهر بود که پس از بررسی‌ها، همه این افراد تایید صلاحیت شدند، اظهار کرد: در همین راستا کمیته تخلفات در فضای مجازی و حقیقی برای کنترل تخلفات داوطلبان در استان و شهرستان سلطانیه تشکیل شده و با جدیت در حال رصد فعالیت کاندیداها است.

وی با اشاره به تخلفات ماده ۶۲ آیین‌نامه فعالیت‌های تبلیغاتی، انجام برخی امور ممنوع بوده و مرتکبان تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند، افزود: نوشتن و یا اظهار مطالب خلاف واقع، دیوارنویسی، راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغاتی و استفاده از بلندگوهای سیار خارج از محل سخنرانی و یا ستاد تبلیغاتی انتخاباتی جزو ماده ۶۲ آیین‌نامه فعالیت‌های انتخاباتی بوده و تخلف محسوب می‌شود.

این مسئول ادامه داد: اعلام نظر شخصیت‌ها در تایید نامزدها با ذکر عنوان و مسئولیت آنان، استفاده از صدا و سیما و میز خطابه نماز جمعه یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد. همچنین فعالیت انتخاباتی کارمندان در ساعات اداری و استفاده از وسایل و امکانات وزارتخانه و ادارات، شرکت‌های دولتی و موسسات وابسته به دولت و شهرداری‌ها و شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به آن‌ها، نهادها و موسساتی که از بودجه عمومی به هر میزان استفاده می‌کنند و در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور جزو تخلفات ماده ۶۲ محسوب می‌شود.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان سلطانیه، فعالیت تبلیغاتی مجریان و ناظران انتخابات برای نامزدهای انتخاباتی در قلمرو مسئولیت خود را تخلف اعلام کرد و گفت: الصاق هرگونه آثار تبلیغاتی نامزدها بر روی علائم راهنمایی و رانندگی، تابلوی بیمارستان‌ها، تابلوی مدارس و سایر موسسات آموزشی و تابلوهای منصوب در معابر عمومی توسط بخش دولتی و وابسته به دولت، همچنین تاسیسات عمومی و دولتی و صندوق‌های پست، باجه‌های تلفن، پست‌های برق و تلفن، تابلوها و املاک بخش خصوصی (مگر با رضایت مالکان یا متصرفان) و هرگونه تابلوی راهنما، دیگر مضامین تخلفات ماده ۶۲ آیین‌نامه فعالیت‌های تبلیغاتی انتخاباتی است.

موحد خاطرنشان کرد: مأموران انتظامی در صورت مشاهده چنین مواردی، متخلفان را جلب و به منظور تعقیب قانونی به مقامات قضایی تحویل می‌دهند. بخشداری‌ها موظف‌اند با استفاده از امکانات محلی نسبت به امحای چنین اوراقی اقدام کنند. تبلیغات نامزدها و هرگونه هتک حرمت و حیثیت آنان، پاره یا معدوم کردن عکس و آثار تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی در مدت زمان قانونی تبلیغات که در محل‌های مجاز الصاق و یا نصب شده باشد و انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی تحت عنوان داوطلبی خارج از مهلت قانونی تبلیغات نیز از جمله تخلفات قابل پیگیری است.

منبع: ایسنا

290408