انتخابات

سعید جلیلی در جریان سفر انتخاباتی به قم در دیدار با مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، اظهار کرد: امروز در صحنه انتخابات باید یک توصیف درستی از میدان داشته باشیم. اگر توصیف نداشته باشیم، تحلیلی درست نخواهیم داشت و تجویز هم معلوم نیست، دقیق و درست باشد.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، در مدار تکلیف رسانه‌ای، طرح‌ها و برنامه‌ها نامزدهای انتخابات را در معرض برگزینندگان قرار می‌دهد تا صاحبان رای و انتخاب، قادر باشند بعد از تحقیق و تطبیق برنامه‌ها، خردمندانه‌ترین انتخاب را داشته باشند.
پورمحمدی گفت: بخشی از مشکلات اقتصادی ما ناشی از سنگ‌اندازی‌هاست. دیپلماسی ما باید به صورت مشخص برنامه ریزی کند تا این موانع را از سر راه ملت بردارد. نباید اجازه بدهیم دشمنان منافع ما را تهدید کنند و شاخص‌های اقتصادی ما را تعیین کنند و بگویند که با چه کسانی داد و ستد کنیم.

مسعود پزشکیان در پاسخ به پرسشی درباره «فدرالیسم» تصریح کرد: به «هر ایده‌ای» که یکپارچگی سرزمینی ایران را خدشه دار کند، باور ندارم. وی همچنین درباره مهاجران افغانستانی گفت که دولت وی سه اقدام همزمان را در رابطه با مهاجرین افغانستانی پیش می‌برد.

علیرضا زاکانی گفت: امر به معروف مسئولان از سوی مردم یک قانون است اما کدام مسئول حاضر است مردم او را نقد کند؟ اگر آن مسئول پذیرای امر به معروف از مردم باشد، مردم هم پذیرای امر به معروف می‌شوند.

روز انتخابات مهمی در پیش روی ملت ایران اسلامی است و این روز را اگرچه در غم ازدست‌دادن رئیس‌جمهور شهید تجربه خواهیم کرد؛ ولی باید به این نکته مهم اشاره کرد که چه اتفاق بزرگی رقم خواهد خورد آن‌هم به دست یک ملت آزاده که خود برای سرنوشتش تصمیم می‌گیرد.
جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: بعد از دفاع مقدس، دشمن به این واقعیت پی برد که رمز پیروزی ما اتحاد خوب ملت و دولت است و رمز شکست دشمن در مشارکت باشکوه در انتخابات نهفته است.

در آستانه برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، معاونت سیما در آغازین روزهای وقوع سانحه شهدای خدمت با راه اندازی ستاد انتخابات سیما، دبیرخانه و تشکیل کمیته های هشت گانه تمهیدات رسانه ای و اقدامات اجرایی معاونت سیما درباره انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به‌دلیل شهادت رئیس جمهور دولت سیزدهم یک‌سال پیش از موعد مقرر در تاریخ هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود؛ پس از اعلام رسمی اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده فرصت تبلیغات برای کاندیداها، احزاب وجریان‌های مختلف سیاسی آغاز شده است.
وزیر علوم با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها فضای مناظره و معرفی برنامه‌های کاندیداها را فراهم کنند، گفت: دانشگاه به عنوان یک نهاد مسئول و مترقی باید برای مدیریت فرهنگی جامعه احساس مسئولیت کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری نوشت: در دولت خدمت و پیشرفت، حقوق کارکنان دولت، بازنشستگان و حداقل دستمزد کارگران و مستمری افراد مشمول نهادهای حمایتی به میزان تورم سالانه بعلاوه رشد اقتصادی افزایش خواهد یافت.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه امنیت رکن اساسی انتخابات به شمار می‌رود، گفت: برقراری امنیت مستلزم عملکردی هوشمندانه و تسلط بر فناوری‌های نوین است و در این امر آینده پژوهی اهمیت بسزایی دارد.
فرض کنید که چهار سال رئیس مجلس و عضو شورایعالی امنیت‌ملی و مجمع تشخیص مصلحت و از همه مهمتر عضو سران سه قوه باشید، بعد بیایید وعده دهید که «درباره افراد غیرمجاز که در داخل کشور هستند نیز پیش‌بینی شده که طرد کامل صورت گیرد. افرادی که مجاز هستند می‌توانند بمانند.» این سخنان جناب آقای قالیباف، رئیس مجلس و نامزد انتخابات است.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، اولین ابلاغیه درباره راهبردها و اقدامات اجرایی در جهت انسجام در برنامه ریزی و تقویت سازو کارهای مشارکت دانشگاهیان در انتخابات را به رؤسای دانشگاه‌ها مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور ابلاغ کرد.
سازمان آگهی های پرسون