تا انتخابات

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان:

انتخابات در جمهوری اسلامی ایران معنا می‌شود

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران به معنای واقعی کلمه است.

عباس نبوی رئیس مؤسسه تمدن و توسعه اسلامی گفت: دولت آقای روحانی کاملا بر اساس محورهای نئولیبرالیزم حرکت کرد و حتی اگر این پشتوانه نظری را خیلی شفاف مطرح نکنند، اما در پنهان خودشان به آن وفادارند و به آن عمل می‌کنند.
خوشبختانه کاندیداهای مختلف برای حضور در انتخابات ثبت‌نام کردند و الان از تفکرات مختلف، کاندیداهای مختلفی هست که اگر شورای نگهبان هم با نگاه حداکثری به کاندیداها نگاه کند، طبیعتا باید شرایطی را فراهم آورد که همه تفکرات سیاسی و سلیقه‌ها کاندیدایی داشته باشند تا هیچ بهانه‌ای برای عدم حضور نباشد.
دبیر مجمع انتخابات فوتبال استان زنجان، از برگزاری مجمع انتخاباتی هیات فوتبال این استان برای تعیین رییس جدید پس از بازی های مقدمام جام جهانی این رشته ورزشی، خبر داد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گیلان مطرح کرد:

ضرورت مطالبه گری رسانه ها از داوطلبان در پویش «طلب شفافیت»

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گیلان با طرح موضوع ضروری بودن مطالبه گری رسانه‌ها از داوطلبان برای شفاف کردن موضوعات مختلف، افزود: همه مکلف هستند که به پویش طلب شفافیت از داوطلبان بپیوندند تا از این طریق زمینه فعالیت برای افراد سوءاستفاده گر فراهم نشود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خیلی خوب است که مردم کار واقعی را ببینند، خوشحال بشوند، امید پیدا کنند و کسی با این مخالف نیست. اما اگر نمایش جای کار واقعی را گرفت، این حتما یک آسیب جدی است.
در معامله‌ای استراتژیک با بخشی از نخبگان محافظه‌کار، نظامیان برای بقای هویتی خویش سازماندهی رسمی و تشکیلاتی‌شده و دسترسی تعریف‌شده‌ای به منابع اقتداری و تخصیصی یافتند و این از نگاه نخبگان سیاسی وقت، فرصت‌ساختن از یک تهدید بالقوه بود، چراکه متعهدترین حامیان و محافظان اسطوره‌ها آنانی هستند که ارزشمندترین قربانی‌ها را تقدیمشان کرده‌اند. 

داوطلب کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری گفت: دیگران خود را با ضرغامی تطبیق دهند.

پیش‌بینی می‌شود در انتخابات 1400 برای اولین‌بار شاهد پدیده «دوقطبی چند وجهی» خواهیم بود و برخلاف تصورات خوش‌بیانه برخی جناح‌های سیاسی ممکن است نتیجه انتخابات مانند سال 84 در گرو برگزاری دور دوم باشد که از هم‌اکنون موجبات نگرانی برخی را که با اطمینان پا به عرصه گذاشته‌اند، فراهم کرده است.
کاظمی در نشست خبری:

نظارت ما استصوابی نیست

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها با بیان اینکه صلاحیت کاندیداهایی که مراجع قانونی در موردشان اظهار نظر نکند، تایید می‌شود، گفت: نظارت ما کیفی و قانونی است و استصوابی نیست و گروه تحقیق محلی نداریم.
رییس قوه قضاییه از رسانه ملی خواست که با توجه به اعلام داوطلبی در انتخابات ریاست جمهوری، اخبار جلسات کاری که با حضور او تشکیل می شود، پخش نشود تا در استفاده داوطلبان از رسانه ملی تبعیضی روی ندهد.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: ما در حال بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری هستیم و از مردم و رسانه‌ها تقاضا داریم به اخبار غیرموثق استناد نکنند.
امام جمعه سنندج گفت: هرگونه موضع‌گیری غیرعاقلانه و نیز ورود به حاشیه‌ها در بحث انتخابات یکی از برنامه های دشمن است که باید در این زمینه بسیار هوشیار باشیم و اجازه ندهیم که جریانات معاند و حاشیه‌دار در انتخاب ما تاثیرگذار باشند.

دبیرکل حزب اصلاح طلب جمهوریت ایران اسلامی و کاندیدای دوره سیزدهم ریاست جمهوری در بیانیه ای انتخاباتی، به بیان برخی دیدگاه‌های خود درباره مسائل مهم کشور پرداخته است.
رستمی؛ فعال فضای مجازی در گفت وگو با پرسون عنوان کرد:

شعارهای غیرعملی نامزدهای انتخاباتی زمینه ساز اعتمادزدایی فضای مجازی

یک فعال فضای مجازی و رسانه ای اشاره به اینکه شعارها و وعده‌های غیرعملی نامزدهای انتخاباتی زمینه ساز اعتمادزدایی جامعه از فضای مجازی می‌شود، گفت: بسیاری از نامزدهای انتخاباتی فضای مجازی را به خاطر هزینه کم، سهل الوصول بودن و مهمتر از همه فراگیری آن در جامعه برای کارهای تبلیغاتی خود انتخاب کرده‌اند که این خود باعث لطمات بسیاری به فضای مجازی و از دست رفتن اعتماد عمومی به این حوزه می‌شود.

یک کارشناس مسائل سیاسی در خصوص ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: تقریبا تمام داوطلبان از سفره مردم صحبت کردند. در این دوره از انتخابات سفره مردم به قالیچه حضرت سلیمان برای پرواز به پاستور تبدیل شده است. ضمن این که همچنان تمرکز بر اشخاص است، رقابت حزبی وجود ندارد و این یکی از نواقص جدی رقابت‌های انتخاباتی در کشور است.
چهل و پنج نفر چهره شناخته‌ شده برای ریاست جمهوری نامزد شده‌اند. یک نظر که در این جمع و سخنان اکثریت آن‌ها بیندازید، چند ویژگی خیلی گل‌درشت از میان سخنان اکثریت نامزدها توی چشم می‌زند.
ثبت نام داوطلبان ریاست‌جمهوری در فضائی پرشور و با نشاط برگزار شد و همگان چند روزی سرگرم شدند و غم‌های خود را به‌مناسبت کرونا، بیکاری و فقر موقتا از یاد بردند.
در اکثر کشورهای جهان در چارچوب یک سیاست پیشگیرانه، قوانین مربوط به انتخابات برای حضور مسئولان کشور در رده‌های مختلف شرایطی را پیش‌بینی کرده‌اند که براساس برخی از آنها، برای شروع فعالیت‌های انتخاباتی و اعلام نامزدی فردی که دارای مسئولیت رسمی است، باید با اعلام استعفاء و قبولی آن، بستر لازم را برای حضور خود در انتخابات فراهم آورد.