رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با پرسون:

اولویت اول ما در انتخابات، حفظ سلامت مردم است

در انتخابات علاوه بر این‌که مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، مسئولین اجرایی نیز باید تدابیری بیندیشند. حتماً تعداد حوزه‌های انتخابیه را افزایش دهند که تجمعی اتفاق نیفتد و با جدیت مدیریت و نظارت کنند.
تصویر اولویت اول ما در انتخابات، حفظ سلامت مردم است

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص روند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای انتخابات بیان کرد: دستورالعمل‌های همانی است که همیشه گفته می‌شود یعنی رأی‌دهندگان باید دستورالعمل‌های فردی نظیر ماسک زدن، فاصله‌گذاری فیزیکی و شستن دست‌ها را رعایت کنند.

شهریاری ادامه داد: از طرفی مسئولینی که قرار است انتخابات را برگزار کنند باید مراقب باشند که در حوزه‌های انتخابیه تجمعی اتفاق نیفتد تا مشابه مسئله‌ای که در حال حاضر برای دانش‌آموزان امتحانات نهایی و کلاس نهم پیش آمده، اتفاق نیفتد. دستورالعمل‌ها نوشته می‌شوند اما متأسفانه در اکثر جا‌های کشور اجرایی و عملیاتی نمی‌شود یعنی ما روی کاغذ خوب می‌نویسیم، خوب شعار می‌دهیم اما در عمل نمره قابل قبولی نمی‌گیریم.

اگر لازم شد پروسه انتخابات دو یا سه روز به طول بینجامد، اتفاقی نمی‌افتد چرا که اولویت اول ما قبل از انتخابات، سلامت کسانی که می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند و به هیچ‌وجه نباید سلامت مردم را به خطر انداخت

وی تصریح کرد: در انتخابات علاوه بر این‌که مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، مسئولین اجرایی نیز باید تدابیری بیندیشند. حتماً تعداد حوزه‌های انتخابیه را افزایش دهند که تجمعی اتفاق نیفتد و با جدیت مدیریت و نظارت کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: اگر لازم است ساعات رأی‌گیری را طولانی‌تر کنند حتی اگر لازم شد پروسه انتخابات دو یا سه روز به طول بینجامد، اتفاقی نمی‌افتد چرا که اولویت اول ما قبل از انتخابات، سلامت کسانی که می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند و به هیچ‌وجه نباید سلامت مردم را به خطر انداخت.

حسینعلی شهریاری در پایان گفت: بر اساس آمارها بیش از ۵ هزار نفر در وضعیت اورژانسی در آی‌سی‌یو بستری هستند و متأسفانه ممکن است درصد قابل توجهی از این بیماران جانشان را از دست بدهند. امیدواریم با کاهش بیماران در روزهای آینده، تعداد بستریان در بخش‌های آی‌سی‌یو کاهش پیدا کند چرا که معمولاً مرگ و میرها در این بیماران اتفاق می‌افتد.

290316

مطالب مرتبط