تا انتخابات

یک کارشناس مسائل حقوقی گفت: همه کسانی که می گویند رییس جمهور اختیارات ندارد اشتباه می کنند؛ زیرا بیشترین و بالاترین اختیارات، برنامه و بودجه است و بودجه دست رییس جمهور است.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان گفت: پنج هزار و ۴۷۹ داوطلب از زمان آغاز ثبت نام (شانزدهم فروردین ) تا پایان روز گذشته؛ در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستا در استان ثبت نام کرده اند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان یزد با بیان اینکه در روز پنجم ثبت نام داوطلبان شورای اسلامی روستا ۲۰۵ نفر ثبت نام کردند، ‌گفت: در مجموع در این پنج روز ۱۰۷۶ داوطلب ثبت نام کرده اند که ٩٧٦ نفر آنها را آقایان و ١٠٠ نفر را بانوان تشکیل می دهند.
صحبت های سردار دهقان، درباره کاندیداتوری اش؛

آیا نظامی ها هدف مشخصی برای انتخابات پیش رو دارند؟!

سردار حسین دهقان، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 1400 تاکید کرد به عنوان یک چهره مستقل و غیرنظامی وارد میدان شده است و توانایی برعهده گرفتن مسئولیت را دارد.

تصمیم‌گیری‌های اصلی و استراتژیک برای نیروهای نظامی باید توسط نیروهای غیرنظامی گرفته شود زیرا تنها در این حالت، هم امور نظامی و هم امور غیرنظامی در نظر گرفته می‌شوند.
اصل ۹۹ قانون اساسی حق نظارت بر کلیه انتخابات کشور را برای شورای نگهبان قائل گردیده است. نظر به اینکه مفهوم «نظارت» به‌ طور مطلق استعمال شده و تفسیرهای مختلفی از آن قابل استنباط بوده است.
نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد: هرچه نامزدها با دیدگاه های مختلفی وارد عرصه انتخابات شوند، مردم با سلیقه های مختلف در انتخابات مشارکت کرده و سطح مشارکت بالاتر خواهد رفت.
میزان مشارکت مردم در انتخابات پیش رو یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت و جریان‌های سیاسی است. مشارکتی که زیربنای حراست از منافع ملی بوده و ایجاد آن خود نیازمند تثبیت زیربنای امید و اعتماد در جامعه به صندوق رای و خروجی آن است.
عضو شورای وحدت اصولگرایان درباره یکی شدن دو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و وحدت، گفت: با شورای ائتلاف گفت‌وگوهای زیادی انجام داده‌ایم و به همراهی و همدلی این دو شورا کاملا خوش‌بین هستم ولی این موضوع از نظر تشکیلاتی هنوز نهایی نشده است.
شرط لاریجانی برای کاندیداتوری؛

اگر رئیسی بیاید من نیستم

نامه نیوز نوشت: یک فعال سیاسی اصولگرا مدعی شد علی لاریجانی نامزدی‌اش در انتخابات پیش رو را به عدم حضور آیت‌الله رئیسی وابسته کرده است.
مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه کردستان در گفت وگو با پرسون:

بسیاری از رسانه های بیگانه به انتخابات ایران چشم دوخته اند

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه کردستان گفت: انتخابات ریاست جمهوری ایران با توجه و رصد وضعیت کنونی کشور، منطقه و جهان بسیار حساس و تاثیرگذار است تا جایی که از هم اکنون بسیاری از رسانه های بیگانگان چشم به آن دوخته اند.