یوسفی:

کاندیداهای پوششی همین ابتدا از رقابت خارج شوند

سخنگوی فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باتوجه به زمان محدود و شرایط خاص بهتر است که تعداد کاندیداهای نهایی در انتخابات به کمتر از ۱۰ نفر رسیده تا شاهد شکل گیری فضای گفتمان سازنده ای برای انتخاب آگاهانه مردم باشیم.
تصویر کاندیداهای پوششی همین ابتدا از رقابت خارج شوند

به گزارش سایت خبری پرسون، مجتبی یوسفی با اشاره به حضور نامزدهای طیف های مختلف در انتخابات ریاست جمهوری و پیش بینی از آرایش سیاسی نامزدها، بیان کرد: یکی از تحولاتی که در این دوره از انتخابات شاهد آن هستیم ثبت نام تعداد زیادی از چهره های آشنا و شناخته شده برای مردم از طیف ها و جریان های سیاسی مختلف است. در دوره های قبل همواره دو طیف خاص سیاسی کاندیدایی در انتخابات داشتند و رقابت نیز بین آن ها شکل می گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: اما در این دوره شرایط تغییر کرده و در خود طیف های سیاسی مطرح نیز چندین شاخه شکل گرفته و هرکدام کاندیدایی معرفی کرده اند. این امر نشان می دهد افرادی که نظام را متهم می کردند که در فضای باز انتخابات انجام نمی شود خود نیز فهمیده اند که خطا کرده و این حرف ها تنها تهمتی به نظام جمهوری اسلامی بوده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این دوره شاهد هستیم که خیلی از افراد شاخص و به نوعی رادیکال از جریانات سیاسی مختلف به میدان آمده اند. کثرت کاندیداها از جریان ها مختلف سیاسی این امکان را برای مردم فراهم می کند تا با سلایق سیاسی مختلف پای صندوق رای حاضر شوند. از سوی دیگر شرایط انتخابات ریاست جمهوری با سایر انتخابات متفاوت است و باتوجه به زمان محدود و شرایط خاص بهتر است که تعداد کاندیداهای نهایی زیر ۱۰ نفر بیاید تا شاهد شکل گیری فضای گفتمان خوبی برای انتخاب آگاهانه مردم باشیم.

وی در ادامه تاکید کرد: باید کمک کنیم تا بستر گفتمان خوبی شکل گرفته و در جلسات کارشناسی هریک از کاندیداها برنامه خود را در حوزه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ارائه کند. شرایط اقتضا می کند که تعدادی از کاندیداها از عرصه خارج شوند. از سوی دیگر حضور عده ای که به کاندیدای پوششی یا ضربه گیر در انتخابات معروف شده اند به نوعی توهین به شعور مردم است.

سخنگوی فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی در مجلس شورای اسلامی افزود: هر یک از کاندیداها که قصد ورود به کارزار رقابتی را دارند باید با برنامه جدی برای حل مشکلات وارد شوند. اگر کسی قصد دارد به عنوان نامزد پوششی وارد شود بهتر است همین ابتدا از رقابت ها خارج شود. مردم از وضع فعلی موجود و مدیریت کشور که در دست دولتی با تفکر نزدیک به اصلاح طلبی می باشد ناراضی هستند و متاسفانه بی برنامگی و سوء مدیریت در حوزه های مختلف و از سوی دیگر عدم صداقت با مردم منجر به سلب اعتماد مردم به این جریان و جریان های دنباله رو این تفکر شده و طبیعتا شانس کم تری در انتخابات پیش رو نیز خواهند داشت.

منبع : ایسنا

290383