تا انتخابات

عضو هیئت اجرایی شورای وحدت اصولگرایان گفت: حداقل ۵ نامزد مطرح انتخابات ریاست جمهوری هرچند که ممکن است ثبت‌نام هم کنند و در مناظرات بمانند اما سرانجام برای وحدت همه نیروهای انقلاب به نفع اقای رئیسی کنار می‌دهند و انصراف دهند.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملت ما دیگر تاب شعارهای بی عمل هیچ رییس جمهوری را ندارند، عنوان کرد:به کاندیداهای ریاست جمهوری هشدار می دهم اگر درد ملت را ندارید و مرهمی در آستین ندارید وارد این کارزار نشوید.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به کاندیداتوری آقای رئیسی، بنده بنای ثبت‌نام در انتخابات را ندارم.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: ورود رئیس جمهور به مصوبه شورای نگهبان درباره تعیین شرایط کاندیداها و رد آن قابل قبول نیست، اگر اکنون شورا تاییدیه مصوبه مجلس را اعلام کند، وزارت کشور باید در انتخابات ریاست جمهوری این قانون را اجرا کند.
حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی جمع بندی خود برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری را نهایی کرده و به احتمالا بسیار زیاد در روزهای آتی، برای ثبت‌نام به وزارت کشور خواهد رفت.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: من همچنان بر تصمیم قبلی خود مبنی بر عدم ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری هستم اما اگر شرایطی پیش بیاید و از من خواسته شود در انتخابات شرکت کنم دریغ نخواهم کرد.
رئیس دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات شورای نگهبان استان همدان خبر داد:

فردا آخرین مهلت ثبت اعتراض کاندیداها

رئیس دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات شورای نگهبان استان همدان گفت: فردا آخرین مهلت ثبت اعتراض کاندیداهای میان دوره ای مجلس شورای اسلامی است.
دبیر و رئیس ستاد انتخابات حزب مردم سالاری گیلان با بیان اینکه فضا باید از سوی دست اندرکاران نظام و شورای نگهبان طوری مهیا شود تا کسی بخاطر گرایش حزبی رد صلاحیت نشود، گفت: امیدواریم شورای نگهبان نیز به بررسی دقیق سوابق افراد عمل کرده و فرصت انتخابات رقابتی را فراهم کند.
فضای انتخاباتی در استان اردبیل بویژه از سوی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهرها هر چه به خرداد ماه و موعد برگزاری انتخابات نزدیک می‌شویم بتدریج در حال رونق گرفتن است.
حدود 40 روز به برگزاری انتخابات سیزدهم دوره ریاست‌جمهوری مانده است ولی هنوز تب و تاب انتخابات نه در رسانه ملی و نه حتی در بدنه مردم مطرح نیست ولی برعکس تنور انتخابات در شبکه اجتماعی نوظهور کلاب‌هاوس بسیار داغ است و پیش‌بینی می‌شود تا این شبکه محبوب مسوولان و فعالان رسانه‌ها به تریبونی برای کاندیداهای این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری تبدیل شود.
دختران کم‌حجاب کشورم هم عرض کنم که آنها هم باید خودشان را آماده کنند تا هر لحظه در خیابان گزارشگر تلویزیون جلوی‌شان را بگیرد و به عنوان فرزند این کشور از آنها در مورد انتخابات بپرسد. دخترانی که در این روزها مورد سوال قرار می‌گیرند، همان‌هایی هستند که برخی با دیدن‌شان استغفراللهی می‌گویند و نگران خون شهدا می‌شوند.
دبیر شورای نگهبان تعیین شرط سنی برای انتخابات ریاست جمهوری از حداقل ۴۰ سال تا حداکثر ۷۵ سال را خدمتی از طرف شورای نگهبان دانست و گفت: بدین ترتیب از ثبت نام‌های بی حد و حصر جلوگیری شد.
«اختیارات دولت کم است» این جمله که در ماه‌های اخیر بار‌ها شنیده شده، یادآور جمله اعتراضی محمد خاتمی است که گفته بود «من یک تدارکاتچی بودم». اگر اختیارات رئیس‌جمهور کم است پس این همه تکاپو برای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری برای چیست؟
سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان گفت: احتمال آمدن سیدابراهیم رئیسی بر اساس شواهد روز به روز در حال افزایش است و به نظر می‌رسد وی بر اساس تکلیف و مصلحت بهترین تصمیم را خواهند گرفت.
مرتضی الویری در جلسه‌ای گفته است: گزارش‌های متعددی به‌وسیله تلفن به ما داده می‌شد که در زمان رأی‌گیری جمعیت زیادی پشت صندوق‌های رأی جمع می‌شدند، ولی اجازه داده نشد که این‌ها حضور پیدا کنند، رأی بدهند. در بسیاری از حوزه‌های انتخابیه، گزارش به ما دادند که «گفته‌اند تعرفه‌ها تمام شده»؛ و اینکه چرا تمام شده [نمی دانیم]، درحالی‌که چند میلیون تعرفه اضافه چاپ شده بود؛ این‌ها محل تردید است.