گزارش و گفتگوی اختصاصی

نصرتی اولین زن صدابردار ایران در گفت‌وگو با پرسون مطرح کرد؛

نابود شدن ویروس کرونا آرزوی سال۱۴۰۰

پرستو نصرتی اولین زن صدابردار ایران است که از سال ۱۳۸۰ با تئاتر وارده عرصه هنر و رسانه شد و با وارد شدن به دنیای تصویر به سمت صدابرداری و انجام کارهای پشت صحنه رفت است
تقوی نیا؛ کارشناس مسایل سیاسی در گفت‌وگو با پرسون:

موشک‌های نقطه زن ایران، قابلیت زیر آتش قرار دادن کانال سوئز را دارند

یک کارشناس مسایل غرب آسیا گفت: دکتر علیرضا تقویتی نیا؛ کارشناس مسایل سیاسی گفت: موشکهای نقطه زن دریایی ایران که در سال گذشته توانستند در اقیانوس هند یک هدف را به طور دقیق از فاصله ۱۸۰۰ کیلومتری مورد اصابت قرار دهند، قابلیت آن را دارند که کانال سوئز را نیز زیر برد آتش خود بگیرند.

به گفته مدیر تعاون روستایی کردستان در حال حاضر هر کیلو سیب قرمز 70 هزار ریال، سیب زرد 90 هزار ریال و پرتقال هم 115 هزار ریال  در کردستان توزیع می شود، البته این مقام مسئول به صورت شفاف اعلام نکرده اند که این توزیع بین شهروندان بودن است یا بین دلالان و سودجویان؟!

گزارش پرسون از وضعیت بازار یک قلم کالای اساسی در کردستان؛

بازی مرغ با روح و روان مردم

مسئولان تنظیم بازار در جلساتی که پی در پی برگزار می کنند و خروجی آن تنها یک «خسته نباشید» است، اعلام می کنند که مرغ نباید بیشتر از 26 هزار تومان به مشتریان فروخته شود ولی در عمل نه فروشنده، نه واسطه و نه تولید کننده به این دستورالعمل های کاغذی اهمیتی نداده و نمی دهند.

معاون عمرانی استاندار در گفت وگو با پرسون مطرح کرد؛

ورود روزانه حدود ۲۰۰۰ مسافر به استان یزد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: آمار نشان می دهد که حدود ۳۱ هزار وسیله نقلیه از استان خارج شده اند که یا اصالتا یزدی یا غیریزدی های مقیم یزد هستند و بعد از تعطیلات به استان باز می گردند که این آمار نی تواند نگران کننده باشد
در شهر سنندج دهها زن در ناوگان حمل و نقل شهری فعالیت می کنند که به قول برخی از آنان این کار را از روی علاقه، برخی دیگر آن را از روی اجبار و مشکلات زندگی و اقتصادی انتخاب کرده اند.

کارشناس مسایل غرب آسیا گفت: جو بایدن راهبرد امتیازگیری حداکثری و پرداخت حداقلی را دنبال می کند و مترصد این است تا با حفظ ساختار تحریم ها بتواند الگوی برجام را در خصوص سایر مولفه های قدرت جمهوری اسلامی تکرار کند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد تقویت تولید ملی را نیازمند یک عزم و حرکت همگانی برشمرد و گفت: این حرکت چهار ضلع دارد که یک ضلع آن مجلس، دیگر ضلع قوه قضائیه، ضلع دیگر دولت و آخرین ضلع مردم هستند.
با وجود تاکیدات ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا و درخواست از مردم برای پرهیز از هرگونه سفر متاسفانه میراث فرهنگی کردستان با انتشار خبری از اسکان 4 هزار مسافر و نیز بازدید 262 هزار و 741 نفر از امکان تاریخی و دیدنی در این استان خبر می دهد.

صاحبخانه ای در شهر بانه به علت عدم تمکن مستاجرش در پرداخت اجاره ماهانه، وسایل زندگی وی  را در کوچه و خیابان ریخت و عملا کم رنگ شدن انسانیت را به رخ مردم کشاند.

مردمان شهر مریوان از نژاد «ماد آریایی» هستند که ریشه در اولین اقوام ساکن منطقه دارد و اهالی آن به زبان کردی سورانی صحبت می‌کنند و اغلب پیرو دین اسلام و مذهب سنی شافعی هستند.
امام جمعه سنندج گفت: نیروهای امنیتی و اطلاعاتی که حافظان واقعی امنیت در کشور هستند بدون هیچ چشم داشتی و با اخلاص و فروتنی تمام به وظیفه ملی و دینی خود عمل می کنند.

شوتی سوار پدیده ای تلخ و خطرناک است که چند سالیست جان جوانان بیکار لرستانی را به بازی گرفته است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در گفت وگو با پرسون:

وجود 140 هزار دام سبک و سنگین در مریوان/تولید سالیانه 20 هزار تن شیر در کردستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در حال حاضر 20 هزار راس گاو شیری در 225 واحد صنعتی استان کردستان وجود دارند که تولید سالیانه شیر این گاوداری ها بیش از 20 هزار تن می باشد.

زمانی که مسئولان کشاورزی استان سیستان و بلوچستان از تولید یکصدهزار تن موز در کشور و افزایش تولید آن در سالهای آینده خبر می دهد، چه علتی دارد که قیمت موز در بازار داخلی بیش از 5 برابر گران شود؟!.

رئیس آتش‌نشانی بانه در گفت وگو با پرسون عنوان کرد؛

انفجار کارگاه ساخت مواد محترقه در شهر بانه/ یک کشته و یک مفقودی حاصل انفجار

رئیس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بانه گفت: انفجار محل دپو و کارگاه ساخت مواد محترقه در منزلی در شهر بانه یک کشته و یک مفقود برجای گذاشت.

رئیس هیئت والیبال استان اصفهان گفت: پس از کنترل شیوع ویروس کرونا، مسابقات قهرمانی کشور در رده‌های مختلف سنی از سوی فدراسیون والیبال برگزار خواهد شد و همانند هر سال اصفهان نیز در این مسابقات شرکت و نتایج خوبی حاصل خواهد کرد.
امام‌جمعه خرم‌آباد گفت: حضور نیروی جوان در انتخابات شورای شهر و روستا بسیار مهم است. جامعه امروز نیازمند تفکر و پتانسیل جوانان است. نیروی جوان بهتر می تواند با جامعه امروز ارتباط برقرار کند.

در کاوش های باستان شناسی گسترده ای که در محوطه باستانی زیویه انجام شد، بقایای یک قلعه باشکوه تاریخی از دل خاک بیرون آمد. قلعه ای که به دلیل ارتفاع زیادش نسبت به زمین های مجاور، بر تمام اطرافش احاطه دارد. این محوطه باستانی، یکی از با ارزش ترین آثار برجای مانده از دوران مادها در کشور است. این قلعه به همراه غار کرفتو به عنوان مجموعه ای مستقل و ملی توسط دفتر گردشگری ملی به همین نام نگهداری می شود.