گزارش و گفتگوی اختصاصی

رستمی؛ جامعه شناس گفت: نهادینه شدن استیگما در جامعه نه تنها در بحث بیماری‌ها و اپیدمی‌ها می تواند تاثیرات منفی داشته باشد، بلکه این ناهنجاری اجتماعی می‌تواند بسیاری از شئونات دیگر زندگی ما را دستخوش تغییراتی کند که برای جامعه اثرات منفی بسیاری به دنبال خواهد داشت.
مدرس علوم دینی اهل سنت با تاکید بر اینکه باید تمام تلاش ما حفظ سلامت انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا باشد، گفت: بی‌رونق کردن انتخابات، به راه‌اندازی شبهات انتخاباتی و در نهایت ایجاد اغتشاش در کشور از جمله مهمترین دسیسه‌های گروه‌های اپوزیسیون در خارج از کشور است که از هم اکنون زمزمه این شیطنت‌ها به گوش می‌رسد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در بحث غربالگری بیماری کم‌کاری تیروئید در نوزادان این پوشش در استان کردستان 100 درصد است که نسبت به میانگین کشوری بالاتر می‌باشد.

قادرمرزی؛ کارشناس بورس در گفت وگو با پرسون مطرح کرد:

پرداخت نشدن سود سهام عدالت زمینه ساز بی‌اعتمادی جامعه به سازمان بورس

کارشناس بورس گفت: قطعه قطعه کردن سود سهام عدالت شهروندان در بلندمدت می‌تواند دیوار بی‌اعتمادی بین مردم و دولت را بلند و بلندتر کند، بنابراین بهترین راهکار برای دولت این است تا زمانی که از زمان واریز 20 درصد سود سهام باقیمانده توسط شرکت‌های مربوطه مطمئن نشده است، هیچ وعده‌ای به مردم و سهامداران ندهد.

جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در گفت وگو با پرسون عنوان کرد:

حضور پرشور و انتخاب اصلح؛ دو مولفه مهم برای فتح خرمشهر انتخابات

جانشین فرماندهی سپاه الغدیر استان با مهم خواندن انتخابات پیش رو اظهار داشت: قطعا مردم ما در این انتخابات نیز همچون گذشته خوش خواهند درخشید و با حضور پرشور و انتخاب اصلح برگ زرینی به افتخارات کشور اضافه خواهند کرد.
مدیر روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استان زنجان در گفت‌وگو با پرسون؛

کارکنان روابط عمومی باید به اندیشه‌ورزی انتقادی بپردازند

اجاقلو، با بیان اینکه کارکنان روابط عمومی باید به اندیشه‌ورزی انتقادی بپردازند، گفت: اهمیت این موضوع بدان جهت است که بتوانند به واسطه این مهارت، به حل مشکلات احتمالی مشتریان و موکلان خود اقدام کنند.
سورنی؛ اقتصاددان و مدرس دانشگاه گفت: اقتصاد ایران نیازمند بازنگری کلی و تخصصی است، نگاه سیاسی به اقتصاد می‌تواند زمینه ساز فلج شدن صعنت، بازار و... شود، بنابراین سیاست اقتصادی باید همسو و هم‌تراز با وضعیت اقتصاد جهانی باشد، نه وضعیت‌های گذرا و مقطعی.

عزیز ویسی؛ خواننده و هنرمند محبوب کُرد گفت: دست و بالِ موزیسین‌ها بسته است و دل خوشی ندارند. نسل مجتبی میرزاده و حسن زیرک و مظهر خالقی کجا و موسیقی عجیب و غریب این روزها کجا؟ البته ما آهنگساز و خواننده خوب هم داریم اما ‌‌آن‌قدر دچار مشکل معیشتی و محدودیت هستند که دلشان به کار نمی‌رود.
کار کردن با مسعود کیمیایی و مهدی فخیم‌زاده لذت خاص خودش را دارد. بنده ارادت خاصی به وی دارم و بابت راهنمایی‌کردن من تا آخر عمر مدیون این بزرگان سینمای ایران هستم.

رستمی؛ فعال فضای مجازی در گفت وگو با پرسون عنوان کرد:

شعارهای غیرعملی نامزدهای انتخاباتی زمینه ساز اعتمادزدایی فضای مجازی

یک فعال فضای مجازی و رسانه ای اشاره به اینکه شعارها و وعده‌های غیرعملی نامزدهای انتخاباتی زمینه ساز اعتمادزدایی جامعه از فضای مجازی می‌شود، گفت: بسیاری از نامزدهای انتخاباتی فضای مجازی را به خاطر هزینه کم، سهل الوصول بودن و مهمتر از همه فراگیری آن در جامعه برای کارهای تبلیغاتی خود انتخاب کرده‌اند که این خود باعث لطمات بسیاری به فضای مجازی و از دست رفتن اعتماد عمومی به این حوزه می‌شود.

رییس اتحادیه سردخانه داران آذربایجان‌غربی از انباشت 50 هزار تن سیب درختی در سردخانه‌های استان خبر داد و گفت: در صورتی که محصول سیب درختی به بازار عرضه نشود با گذشت زمان کیفیت خود را از دست خواهد داد و ضرر اقتصادی زیادی بر کشاورزان تحمیل می‌شود.
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری خبر داد؛

برگزاری اولین جشنواره تولیدات فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری یزد

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد از برگزاری اولین جشنواره تولیدات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی سازمان خبر داد.
خشکسالی باعث شده‌ است که بسیاری از دامداران در کردستان از ترس ناتوانی در تهیه علوفه و نیز نبود «پَس چر» اقدام به فروش دام‌های سبک و سنگین خود به دلالان آن هم با قیمت های بسیار پایین کنند.

استاد علوم دینی اهل سنت در گفت وگو با پرسون:

حضور در انتخابات برای برون رفت کشور از وضعیت کنونی حیاتی است

استاد علوم دینی اهل سنت کردستان گفت: انتخابات در ایران نماد بارز مردمسالاری دینی است و حضور در این همه‌پرسی برای برون رفت کشور از وضعیت کنونی، حیاتی و ضروری می‌باشد.


کارشناس منابع طبیعی و محیط زیست زنجان با بیان اینکه شاید تنها ۲۵ درصد آتش‌سوزی‌ها در طبیعت به عوامل طبیعی بازمی‌گردند گفت: ۷۵ درصد این آتش‌سوزی‌ها بر اثر عوامل انسانی هستند.
مسئول مرکز بزرگ اسلامی سنندج در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

قتل عده‌ای دانش آموز دختر چه دستاوردی برای گروهک تروریستی داعش دارد؟!

مسئول مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج گفت: قتل عده‌ای دانش آموز دختر چه دستاوردی برای گروه جنایتکار و تروریستی داعش دارد؟! آیا می‌توان از این جنایت به عنوان دستاورد نظامی سخنی به میان آورد؟!.

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد خبر داد؛

نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری یزد علی رغم عدم حمایت های دولتی

محمد رضا شفیعی از عدم حمایت و کمک مالی دولت به ناوگان عمومی حمل و نقل شهری خبر داد و ابراز داشت: با این وجود سازمان در سال گذشته توانست با پرداخت تسهیلات بانکی ناوگان حمل و نقل عمومی را بهسازی و نوسازی کند.
یک فعال محیط‌زیستی با بیان اینکه استان زنجان طبق سند ۲۰ ساله استان و به عبارتی مطابق با برنامه آمایش سرزمین، مناسب صنایع آب‌بر نیست گفت: لذا ساخت کارخانه اب‌بر راشاکاسپین در این استان محکوم است.

برنامه شاد به مانند هر اپلیکیشن دیگری برای خود تاریخ انقضایی دارد و باید قبول کنیم که انقضا این برنامه به پایان رسیده است و مسئولان باید به دنبال یک راهکار دیگر باشند.

فیروزآبادی؛ کارشناس منابع طبیعی در گفتگو با پرسون:

«تنش آب» به یکی از نزاع‌های اصلی در خاورمیانه تبدیل می‌شود

فیروزآبادی؛ کارشناس منابع طبیعی و کارآفرین برتر گفت: «تنش آب» دیر با زود به یکی از موضوعات و حتی نزاع‌های اصلی در منطقه ای همانند خاورمیانه تبدیل می‌شود به طوری که از هم‌اکنون شاهد این دست از تنش بین کشورهای منطقه هستیم که بهترین و ساده‌ترین نمونه آن را می‌توان تنش آبی بین ایران با کشور افغانستان بر سر رودخانه «هیرمند» دانست.