گزارش و گفتگوی اختصاصی

یک کارشناس مسائل بین‌الملل بیان کرد: هر چند سمت و سوی واقعی مذاکرات طی چند روز آینده مشخص می‌شود، اما معتقدم که سازش میان جمهوری اسلامی ایران و آژانس و در مراحل بعد شورای حکام و شورای امنیت امکان‌پذیر نیست.
پرسون از طرح پوچ تزریق واکسن در اتوبوس گزارش می دهد؛

پویش پر هزینه / استقبال سرد از طرح واکسیناسیون سیار

شهرداری تهران به دلیل حجم بالای درآمد، امکانات و تجهیزاتی که در اختیار دارد همواره در اجرای طرح های ملی، مذهبی، اجتماعی و رفاهی در کشور مشارکت دارد .
یک کارشناس مسائل بین‌الملل بیان کرد: با توجه به جدول زمانی و دستورکار موجود تا پایان سال میلادی مذاکرات باید به یک خروجی برسد و همچنین زمانی برای راستی آزمایی میان دو طرف مذاکره وجود داشته باشد.
دبیر کل فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران بیان کرد: زمانی صنعت پتروشیمی در زمینه اشتغالزایی موفق می‌شود که برنامه‌های خود را اجرا و بازار هدف داشته باشیم. در بعد صادرات به دلیل عدم رابطه بانکی با کشورهای مقصد از اهداف تعیین شده دور شده‌ایم.
پرسون از مشکلات بزرگترین ایستگاه حمل و نقل کشور گزارش می دهد؛

کمبود خدمات در ایستگاه راه آهن پایتخت / افزایش کرایه حمل بار مسافر

بزرگترین و قدیمی ترین ایستگاه راه آهن کشور در محدوده جنوب پایتخت قرار دارد و روزانه هزاران مسافر برای تردد به سایر شهرهای دور و نزدیک به این محیط مراجعه می کنند.
محمدنژاد در گفت‌وگو با پرسون/ بخش اول

سفرهای استانی رئیس‌جمهور هزینه‌بر است

یک نماینده مجلس گفت: هر حرکت و فعالیتی در دو کلمه هزینه و فایده خلاصه می‌شود، دولت با استدلال و منطق هزینه‌های سفر استانی رئیس‌جمهور و همچنین فواید آن را محاسبه و بیان کند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با پرسون:

آمار فروش نفت ایران چگونه افزایش یافت؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی علت افزایش فروش نفت کشور را اقتدار ایران در چند ماه گذشته و همچنین تثبیت وضعیت شیوع ویروس کرونا دانست.
نماینده مجلس در گفت و گو با پرسون:

برای ارزیابی عملکرد دولت تا دی ماه صبر کنید

یک نماینده مجلس بیان کرد: برای ارزیابی عملکرد دولت باید تا دی ماه صبر کرد. با ارائه بودجه سال ۱۴۰۱ از سوی دولت نیز می توان اقدامات دولت سیزدهم را بررسی کرد.
پرسون از یک مشکل اساسی هموطنان در پایتخت گزارش می دهد؛

نام گذاری معابر بدون رضایت شهروندان

‎در چند سال اخیر نام گذاری معابر شهری پایتخت مورد دستخوش بسیاری قرار گرفته است؛ اما نام گذاری لحظه به لحظه معابر که سالیان سال به نوعی تاریخچه ای برای آن محله بوده مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده است.
‎رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم ورزشی تهران گفت: در حال حاضر تولید کفش ورزشی حرفه ای در کشورمان وجود ندارد و ورزشکاران که به شکل حرفه ای رشته های ورزشی را دنبال می کنند با مشکل تهیه این کالا مواجه هستند و تمامی کفش های خارجی در کشور به شکل قاچاق وارد می شود.
‎رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم ورزشی از کاهش 70 درصدی فعالیت علی دایی در این صنف خبر داد و گفت: این روزها به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه قدرت خرید شهروندان کاهش پیدا کرده و این مشکل اقتصادی به فروشندگان لوازم ورزشی نیز رسیده و این صنف را در کسادی کامل فرو برده است.
بخش قابل توجهی از رونق اقتصادی به بخش صنعت گره خورده است، به طوری که بنگاه‌های تولیدی و صنعتی، نقش مهمی در ایجاد اشتغالزایی، سرمایه‌گذاری، صادرات و در نهایت ارزآوری به کشور ایفا می کنند.
پرسون از خرید پوشاک فصل سرد و جیب های خالی گزارش می دهد؛

گرانی 200 درصدی کاپشن بچه گانه / خرید و فروش داغ لباس های زمستانه دست دوم

این روزها با آغاز فصل بارش و سرما بسیاری از هموطنان دست به کار شده اند تا پوشاک این فصل را خریداری کنند؛ اما پوشاک گرم فصل سرما در بازار با افزایش قیمت مواجه شده است و برخی به خرید کاپشن های دست دوم روی آورده اند.
بهشتی‌پور در گفت‌وگو با پرسون/ بخش دوم

وضعیت فعلی کشور در تراز مردم جمهوری اسلامی ایران نیست

یک کارشناس مسائل بین‌الملل بیان کرد: دیپلماسی هزار راه نرفته دارد و می‌توان راه‌های جدیدی را تجربه و یک فضای جدیدی را ایجاد کرد تا از اوضاع فعلی خارج شد. وضعیت فعلی نامناسب و در تراز مردم جمهوری اسلامی ایران نیست و بسیار بالاتر از حد در حال ارائه است.
شهر یزد به دلیل تاریخی بودن در طول سال میزبان هزاران گردشکر داخلی و خارجی قرار دارد، همچنین به دلیل وجود مراکز آموزشی و اقتصادی گوناگون و قرار گرفتن این شهر در مرکز کشور سیل مهاجرت برای سکونت را در دو دهه اخیر به خود دیده است.
یک کارشناس مسائل بین‌الملل بیان کرد: مذاکره زمانی به نتیجه رسیده و طولانی نمی‌شود که دو طرف بپذیرند که تمام خواسته‌های آنها قابل تحقق نیست و باید نرمشی در این زمینه ایجاد کنند.