ارز دیجیتال

به روزترین و پربیننده ترین خبرهای دنیای رمز ارز ها را در سرویس ارز های دیجیتال پرسون بخوانید.

پس از افزایش 70 درصدی قیمت بیت کوین (BTC) از پایین ترین سطح 20 جولای (29 تیر) یعنی 29278 دلار به بالاترین سطح روزانه آن در 49757.04 دلار که روز 21 آگوست (30 مرداد) اتفاق افتاد، بسیاری از تریدرها را نسبت به آینده این ارز خوش بین کرد و در نهایت این دارایی دیجیتال موفق شد از مقاومت بسیار مهم 50 هزار دلار عبور کند.

آخرین وضعیت بازار رمزارزها امروز 1 شهریور؛

عبور بیت کوین از مرز 50 هزار دلار

روز 14 می (24 اردیبهشت)، درست پس از آنکه ایلان ماسک از بیت کوین به خاطر استفاده بیش از حد از انرژی هنگام استخراج انتقاد کرد و سرکوب های پی در پی در چین آغاز شد، بیت کوین تا حد زیادی تحت تاثیر قرار گرفت.

قیمت بیت کوین بالاتر از محدوده حمایتی 46000 دلار با تقاضای خوبی روبرو شد. BTC توانست بالاتر از تراز 46000 دلار مبنای حمایتی قدرتمندی را تشکیل داده و روند افزایشی جدیدی را آغاز کند. در این مسیر، قیمت مشخصاً بالای منطقه مقاومت 48000 دلار و میانگین متحرک ساده ساعتی 100 شکسته شد.

به عنوان بخشی از کمپین نظارت بر رمزارزها در چین، دفتر دولت خلق شهرستان Yingjiang ، استان یوننان، از تمام نیروگاه های برق آبی خواسته است که تأمین منابع غیرقانونی برق برای شرکت های استخراج رمزارز را متوقف کنند.

درست مانند آنچه در تراز 45000 دلار برای بیت کوین شاهد بودیم، اتریوم نیز بالاتر از محدوده حمایتی 3000 دلاری با تقاضای خوبی روبرو شد. قیمت اتر (ETH) بعد از تشکیل یک مبنای حمایتی بالای تراز 3050 دلار افزایش جدیدی را آغاز کرد.

صرافی بایننس در بیانیه مطبوعاتی خود در روز دوشنبه گفت: ریچارد تنگ، مدیرعامل سابق ناظر مالی ابوظبی را به عنوان سرپرست عملیات صرافی در سنگاپور استخدام کرده است.

قیمت ریپل (XRP) چند روز است که پس از ریجکت از سوی خط روند نزولی 4 ماهه، متوقف شده است. گاوها پس از افزایش شدید قیمت در هفته گذشته به 1.35 دلار، نتوانستند روند رو به رشد قیمت را به سمت سقف های بعدی حفظ کنند. با این وجود، بیت کوین در چند روز گذشته به سقف های جدید ماهانه ی خود میرسد.

فرد شبستا (Fred Schebesta)، کارآفرین استرالیایی گفت: به افراد محلی که واکسن کووید19 تزریق کرده اند و کسانی که در آینده آن را دریافت می کنند، به ارزش 5 دلار بیت کوین اهدا می کند. با توجه به جمعیت استرالیا، اگر همه از این پیشنهاد استفاده کنند وی مجبور است 75 میلیون دلار به مردم بدهد.

یک مطالعه اخیر نشان داد که 73 درصد از مدیران ارشد موسسات مالی می ترسند که در صورت عدم استفاده از ارزهای مجازی و فناوری بلاک چین، شرکت های آنها از نظر توسعه عقب بماند. 76 درصد معتقدند دارایی های دیجیتال جایگزین پول فیات در 5 تا 10 سال آینده خواهند شد.

متیو رزاک(Matthew Roszak) ، سرمایه گذار باسابقه رمزارزها و بنیانگذار پلتفرم Vesper در امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) ، فاش کرد که معتقد است صنعت دیفای می تواند با ادامه روند رو به رشد خود، سال آینده به 800 میلیارد دلار برسد.
بازار ارزهای دیجیتال در هفته جاری به 2 تریلیون دلار رسید، یک ماه پس از اینکه بیت کوین به زیر 30 هزار دلار رسید، زمانی که ایالات متحده ETF بیت کوین را دریافت می کند، حدس و گمان دوباره افزایش می یابد.
آخرین وضعیت بازار رمزارزها امروز 30 مرداد 1400؛

قیمت بیت کوین به 50 هزار دلار رسید

درست دو روز پیش یعنی 19 آگوست (28 مرداد)، وضعیت چشم انداز بیت کوین نسبتاً منفی به نظر می رسید. ارزش این دارایی ظرف چند ساعت چندین هزار دلار کاهش یافت و به زیر 44000 دلار رسید.

در شرایطی که مناطق پرجععیت افغانستان توسط طالبان در حال تصرف می باشد، هزاران افغان در کشورهای مختلف به عنوان پناهنده پذیرفته شده اند و بسیاری از سازمان های غیرانتفاعی کمک های رمزارزی را می پذیرند.