معرفی برترین وب ‌سایت‌‌های ارزهای دیجیتال

فرض کنید شیر آب آشپزخانه‌تان به‌دلیل نشتی درست کار نمی‌کند و وقتی‌ آن را می‌بندید، آب به‌آرامی از آن چکه می‌کند. در این وضعیت شما کاسه‌ای را زیر آن قرار می‌دهید، در ابتدا هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد، اما تصور کنید کاسه برای چند ماه زیر آن بماند. می‌بینید که ظرف پر از آب خواهد شد.
تصویر معرفی برترین وب ‌سایت‌‌های ارزهای دیجیتال

به گزارش سایت خبری پرسون، همانطور که در مقاله مربوط به معرفی faucet توضیج داده شد این واژه در زبان انگلیسی به معنای شیر آب است. در دنیای ارزهای دیجیتال نیز این واژه به وب ‌سایت‌های پرداخت‌کننده ارزهای دیجیتال رایگان گفته می‌شود، اما چرا باید به چنین وب ‌سایت‌هایی لقب شیر آب داده شود؟

فرض کنید شیر آب آشپزخانه‌تان به‌دلیل نشتی درست کار نمی‌کند و وقتی‌ آن را می‌بندید، آب به‌آرامی از آن چکه می‌کند. در این وضعیت شما کاسه‌ای را زیر آن قرار می‌دهید، در ابتدا هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد، اما تصور کنید کاسه برای چند ماه زیر آن بماند. می‌بینید که ظرف پر از آب خواهد شد.

این همان اصلی است که می‌خواهیم از آن به بیت کوین‌های رایگان برسیم. در این اصل، ساتوشی‌های (‌Satoshi) بیت کوین به‌منزله قطرات آب هستند که به‌تدریج جمع می‌شوند (ساتوشی کوچک‌ترین واحد بیت کوین و معادل یک‌صد میلیونیم بیت کوین است)؛ به ‌بیان ‌دیگر، منظور از Faucet وب ‌سایت‌‌هایی است که با بازدیدکردن از آن‌ها، هر چند ثانیه یا هر چند دقیقه، مقداری بیت کوین یا سایر کریپتوکارنسی‌ها را دریافت می‌کنید.

از جمله نکات ضروری برای مشارکت در Faucet ارز این است که غالباً نیاز به ایجاد حساب کاربری دارند؛ بنابراین حتماً از ایمیل مجزا برای ایجاد حساب کاربری استفاده کنید. همچنین باید دقت داشت که بیشتر این وب ‌سایت‌‌های معتبر به استفاده از ابزار تغییر آی‌ پی و پروکسی حساسیت دارند و اجازه نمی‌دهند کاربری که با VPN وارد وب ‌سایت شده است، اقدام به دریافت پاداش کند؛ زیرا استفاده از ابزار تغییر آی‌ پی این شک را به همراه دارد که کاربر ممکن است ربات یا اسپم باشد.

از طرفی باید همواره دقت داشته باشید که تمام فاست‌های ارز معتبر نیستند و توصیه اکید داریم که قبل از مشارکت در آن‌ها با تحقیق و مطالعه بیشتر آن‌ها را اعتبارسنجی کنید و هرگز فایلی را از وب ‌سایت‌ها دانلود و نصب نکنید تا احتمال آلوده‌شدن دستگاهتان به بدافزارها را به حداقل برسانید.

شما می‌توانید با جست‌وجوی عبارت Bitcoin Faucet یا Ethereum Faucet در موتورهای جست‌وجویی مثل گوگل، وب ‌سایت‌‌های فاست را پیدا کنید. درحقیقت مون بیت کوین (Moon Bitcoin) بیت کوین زبرا (Bitcoin Zebra)، بیت کوین ۷۷۷ (Bitcoin ۷۷۷)، بیت کوینکر (Bitcoinker) و فری بیت کوین (Freebitcoin) از جمله مشهورترین فاست‌های پادشاه ارزهای دیجیتال هستند، اما در ادامه قصد داریم به معرفی برترین وب ‌سایت فاست ارزها بپردازیم. در این وب ‌سایت‌ها ممکن است با فاست ارزهای مختلف مواجه شوید و بتوانید با تکمیل وظایف ضروری پاداش خود را دریافت کنید.

محبوب‌ترین وب ‌سایت‌‌های فاست بیت کوین

۱- بونس بیت کوین (Bonus Bitcoin)

یکی از قدیمی‌ها و بهترین فاست‌هایی است که تاکنون به فعالیت خود ادامه داده است و به کاربران اجازه می‌دهد تا هر پانزده دقیقه یک‌بار به‌طور متوسط ۲۴ عدد ساتوشی دریافت کنند. به‌کمک نظرسنجی و بازی ضرب سکه می‌توانید به‌عنوان پاداش ساتوشی دریافت کنید. برداشت‌های این Faucet به والت «CoinPot» متصل است که برای حداقل برداشت باید ۱۰ هزار Satoshis داشته باشید.

۲- بیت کوین زبرا (Bitcoin Zebra)

بعد از ثبت‌نام در این Faucet بلافاصله ۲ ساتوشی پاداش دریافت می‌کنید. همان‌طور که در متن اشاره کردیم، با کلیک روی گزینه Claim now دو ساتوشی وارد کیف پول شما می‌شود. برای تکرار این فرایند باید ۵ دقیقه منتظر بمانید. این نکته را هم بدانید که با هر بار رفرش (Refresh) صفحه برای دریافت ساتوشی جدید، باید با حل مسئله ساده ریاضی یا همان کپچا (Captcha) مهر تأییدی بر ربات‌نبودن خود بزنید.

۳- موب بیت کوین (Moon Bitcoin)

این ‌وب سایت از اولین فاست‌های مربوط به بیت کوین است که هنوز هم فعالیت دارد. تفاوت این وب سایت با دیگر وب ‌سایت‌‌های بین کوین، در این است که به شما قابلیت مشخص‌کردن زمان پرداخت‌ها را می‌دهد. هر چقدر زمان پرداخت بلندتر باشد، مقدار پاداش شما بیشتر است و بالعکس.

درمجموع سودهای حاصل از این فاست‌ها چشمگیر نیستند، اما برای وقت‌گذرانی و کسب درآمد در زمان بیکاری سرگرم‌کننده هستند، اما فراموش نکنید شما با هر بار بازدید از فاست‌های بیت کوین، بیشتر از اینکه برای خودتان سودآوری کنید، برای این فاست‌ها درآمدزایی می‌کنید. این نکته را به خاطر بسپارید که بعضی از کلاه‌برداران و سودجویان با ایجاد وب سایت‌های جدید، کیف پول‌های شما را خالی می‌کنند؛ پس همیشه مراقب کلاه‌برداران اینترنتی باشید.

۴- کوین تیپلای (Cointiply)

در این فاست که مربوط به بیت کوین است، تبلیغات و بازی‌های متنوعی برای بازدیدکنندگان وجود دارد. مقدار پاداشی که توسط این وب ‌سایت پرداخت می‌شود، در مقایسه با وب سایت‌های دیگر به نسبت بیشتر است. به‌علاوه راه‌حل‌های متنوعی به‌منظور بالا بردن درآمد به کاربران پیشنهاد می‌کند، اما در مقابل تعدادی از این روش‌های پیشنهادی ارائه‌شده توسط این Faucet ممکن است به قیمت از دست رفتن بیت کوین‌هایتان تمام شود.

در این وب ‌سایت و در هر ساعت می‌توانید ۲۰ ساتوشی را نصیب خود کنید و با افراد دیگر تعامل داشته باشید. گرفتن ارز رایگان در این وب ‌سایت به‌کمک تماشای فیلم، بازی در مرورگر، پرداخت کلیک برای تبلیغات و… است. میزان پرداختی کوین تیپلای در مقایسه با سایر فاست‌ها بالاست و همان‌طور که گفتیم، راه‌های زیادی برای افزایش درآمد شما در نظر گرفته است. تمام فعالیتی که شما انجام می‌دهید، سبب دریافت پاداش نمی‌شود و ممکن است در یک بازی برنده نشوید و از اعتبار حساب شما کسر کند.

محبوب‌ترین وب ‌سایت‌‌های فاست اتریوم (ETH)

۱- اتریوم فاست

وب‌‌سایت Ethereum-faucet.org پس از حل‌کردن یک کپچا به کاربران خود کوین اتریوم را پاداش می‌دهد. همچنین این وب ‌سایت به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از کوین‌هایی که به دست می‌آورید، در یک قرعه‌کشی هم شرکت کنید.

۲- پی دبلیو (PW)

وب ‌سایت pw به دست آوردن اتریوم رایگان از طریق انجام یک بازی را پیشنهاد می‌دهد. البته دقت کنید در این وب ‌سایت اتریوم‌هایی را که به دست می‌آورید، باید در خود بازی‌ای که توسط این وب ‌سایت معرفی می‌شود، هزینه کنید.

۳- فایر فاست (Fire Faucet)

این وب ‌سایت راه‌حل‌های مختلفی مانند استخراج به‌وسیله مرورگر و حل‌کردن یک کپچا را برای به دست آوردن ارز دیجیتال رایگان پیشنهاد می‌دهد.

۴- داچی کاپر (Dutchy CORP)

وب ‌سایت Dutchy CORP نیز با روش حل‌کردن یک کپچا، به کاربرانش ارز دیجیتال رایگان اهدا می‌کند.

محبوب‌ترین وب ‌سایت‌های فاست بیت کوین کش (Bitcoin Cash)

۱- فاست کریپتو (Faucet Crypto)

این وب ‌سایت هر چهل دقیقه یک‌ بار به کاربران خود اجازه می‌دهد تا درخواست پاداش کنند. اگر تبلیغات را مشاهده کرده و روی لینک تبلیغات کلیک کنید، شایستگی لازم برای ارسال درخواست را پیدا خواهید کرد. پاداش به‌صورت بیت کوین کش پرداخت می‌شود.

۲- کونستانتینووا (Konstantinova)

وب ‌سایت Konstantinova پاداش کاربران را به‌شکلی مستقیم به کیف پول io واریز می‌کند. هر ۵۰ دقیقه یک‌بار می‌توانید بیت کوین کش خود را درخواست کنید.

۳- کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)

وب ‌سایت معتبر CoinMarketCap نیز گاهی اوقات برنامه‌های ارائه توکن رایگان دارد؛ برای مثال چندین نمونه از فاست‌هایی که درگذشته برگزار کرده است، شامل ارزهای ۱inch، Kava، Band Protocol بود.

محبوب‌ترین وب ‌سایت‌‌های فاست لایت کوین (LTC)

۱- مون لایت کوین (Moon Litecoin)

وب ‌سایت Moon Litecoin ارز دیجیتال لایت کوین را به‌عنوان پاداش برای کسانی که کارهای گفته‌شده در این وب ‌سایت را انجام دهند، در نظر گرفته است. این وب ‌سایت از کیف پول Coinpot برای ذخیره ارزهای دیجیتالی که کاربران به دست می‌آورند، استفاده می‌کند. پس ‌از آنکه به حداقل موردنیاز برای برداشت لایت کوین دست ‌یافتید، می‌توانید لایت کوین خود را برداشت کنید.

۲- فایر فاست (Fire Faucet)

این وب ‌سایت علاوه بر بیت کوین و اتریوم، لایت کوین را نیز به‌عنوان پاداش انجام کار به کاربران خود پرداخت می‌کند. برای به دست آوردن این پاداش باید کارهایی مانند کلیک روی لینک‌ها و کلیک روی تبلیغات را انجام دهید.

محبوب‌ترین وب ‌سایت‌های فاست زی کش یا زد کش (ZCash)

۱- پایپ فلر فاست (Pipeflare faucet)

این وب ‌سایت ارز دیجیتال ZCash را به‌عنوان پاداش به‌صورت روزانه به کاربران خود پرداخت می‌کند. به‌طور متوسط با هر بار درخواست، ۵ صد هزارم از ZCash به شما پرداخت می‌شود.

۲- گلوبال هایو فاست (Globalhive faucet)

این وب ‌سایت این امکان را فراهم کرده است که هر ۲۰ ساعت یک‌بار، مقدار ۳۱ یک میلیونیم از ZCash را درخواست کنید و این میزان فوراً به‌ حساب کیف پول شما واریز خواهد شد.

محبوب‌ترین وب ‌سایت‌های فاست ترون (TRX)

۱- اکس کولندر (Xcolander)

وب ‌سایت Xcolander.com فاست‌هایی دارد که چندین ارز شناخته‌شده مثل ترون را به کاربران اهدا می‌کند.

۲- کام (Com)

وب ‌سایت com به‌صورت قرعه‌کشی میزانی از ارز دیجیتال ترون را به کاربران خود پاداش می‌دهد. هر کاربری که به تعداد بیشتری در این وب ‌سایت مشارکت داشته باشد، شانس بالاتری برای دریافت ترون دارد.

۳- فری ترون (Free Tron)

وب ‌سایت Free Tron با ساختن یک حساب کاربری در این وب ‌سایت و انجام بازی که برای کاربر در نظر گرفته ‌شده است، ۱۰ ترون به شما پرداخت خواهد کرد. البته اگر شانس با شما یار باشد، می‌توانید تا ۳۰۰ ترون هم پاداش دریافت کنید.

۴- فاست کریپتو (Faucet Crypto)

وب ‌سایت Faucet Crypto با حل یک کپچا و انجام بازی، به کاربران خود هر ۲۰ ساعت یک‌بار ترون پاداش می‌دهد.

محبوب‌ترین وب ‌سایت‌‌های فاست مونرو (Monero) فاست‌

۱- مونرو فاست (Monerofaucet)

وب ‌سایت Monerofaucet.info در هر پاداش بین ۵ یک میلیونیم تا ۲۵ صدم توکن مونرو اهدا می‌کند که کاربران می‌توانند هر ۶۰ دقیقه آن را دریافت کنند.

۲- اینفو (Info)

وب ‌سایت info به کاربران خود Monero پاداش می‌دهد که هر یک ساعت یک‌بار قابل ‌برداشت است.

۳- اکسپرس فاست (Express faucet)

وب ‌سایت Express faucet علاوه بر پاداش دادن با ارز Monero امکان انجام بازی و قرعه‌کشی را نیز برای کاربران فراهم می‌کند.

۴- پی دبلیو (PW)

در وب ‌سایت pw می‌توانید هر ۵ دقیقه یک‌بار ۰٫۰۰۰۰۱۷۱۶ از Monero را درخواست کنید. به نظر می‌رسد برای برداشت ارز خود، حداقلی هم در نظر گرفته نشده است و هر میزان را می‌توانید برداشت کنید.

منبع: سایت آکادمی هلاکوئی

389093