زمان اجرایی شدن قانون بیت کوین در السالوادور

از 337 شرکتی که بین 15 ژانویه تا 9 فوریه(25 دی تا 20 بهمن 1400) مورد نظرسنجی قرار گرفتند، تنها 14٪ گفتند که از زمان اجرایی شدن قانون بیت کوین معاملات خود را در بیت کوین انجام داده اند.
تصویر زمان اجرایی شدن قانون بیت کوین در السالوادور

به گزارش سایت خبری پرسون، طبق نظرسنجی اخیر اتاق بازرگانی سالوادور، از زمانی که این کشور در سپتامبر 2021(شهریور 1400) دارایی دیجیتال را به عنوان پول قانونی به رسمیت شناخت، کسب و کارها در السالوادور در پذیرش بیت کوین (BTC) کند بوده اند.

از 337 شرکتی که بین 15 ژانویه تا 9 فوریه(25 دی تا 20 بهمن 1400) مورد نظرسنجی قرار گرفتند، تنها 14٪ گفتند که از زمان اجرایی شدن قانون بیت کوین معاملات خود را در بیت کوین انجام داده اند. بیش از 90 درصد از شرکت ها نشان دادند که پذیرش بیت کوین در کشور تأثیر کمی بر فروش آنها داشته است.

71 درصد از شرکت‌های مورد نظرسنجی مشاغل خرد یا کوچک، 13 درصد به عنوان شرکت‌های متوسط ​​و 16 درصد شرکت‌های بزرگ بودند.

در حالی که نرخ پایین پذیرش ممکن است در ظاهر ضعیف به نظر برسد، السالوادور از سال 2001(1379) بر روی استاندارد دلار ایالات متحده بوده است. برخلاف ارزهای سایر اقتصادهای نوظهور، رسانه اصلی مبادله السالوادور مستعد نوسانات نرخ ارز نیست. حتی در این شرایط، بیش از یک در ده کسب‌وکار در کشور مصرف بیت‌کوین را طی یک دوره پنج ماهه گزارش کردند.

نجیب ابوکیله(Nayib Bukele)، رئیس جمهور السالوادور، بیت کوین را نزدیک به مرکز استراتژی رشد اقتصادی خود قرار داده است، حتی در شرایطی که نهادهایی مانند صندوق بین المللی پول و سرویس سرمایه گذاران مودیز نسبت به پذیرش این ارز دیجیتال پرچمدار هشدار داده اند. در ژانویه(دی1400)، Jaime Reusche، تحلیلگر Moody، اظهار داشت که بازی بیت کوین ابوکیله می تواند چشم انداز اعتباری کشورش را تضعیف کند.

منبع: سایت آکادمی هلاکوئی

389507