ارز دیجیتال

به روزترین و پربیننده ترین خبرهای دنیای رمز ارز ها را در سرویس ارز های دیجیتال پرسون بخوانید.

قیمت بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال در تلاش برای حفظ روند صعودی هفته گذشته ناکام مانده‌ است و مهم‌ترین دلیل آن را می‌توان تأثیرگرفتن از عوامل اقتصادی کلان، مانند همبستگی با شاخص بازار سهام، عنوان کرد.
مقامات بریتانیا تبلیغ برای رمزارز فلوکی اینو (FLOKI) را ممنوع کرده اند. آنها می‌گویند که آگهی این رمزارز از ترس مصرف کنندگان سوء استفاده کرده است.

تحلیلگران ارزهای دیجیتال می گویند که تاکنون دست‌کم معادل ۹ میلیون دلار بیت‌کوین از طریق کمک‌های مالی ناشناس به اوکراین اهدا شده است.
مرید السادات گفت: اگر شرایط ورود رمزارزها به بورس ایجاد شود، احتمالا گشایشی در بورس که مرده متحرک است، ایجاد خواهد شد.
همکاری میان تولیدکنندگان نفت و استخراج کنندگان رمزارز در آمریکا به حدی رایج شده که شرکتهای بیت کوین بر سر گاز فلر به جدال می پردازند.

ارز دیجیتال گالا برای نخستین مرتبه در سال ۲۰۱۹ به بازار ارزهای دیجیتال معرفی و عرضه شد. این پروتکل پیشرفته بازی‌های آنلاین توسط یکی از بنیان‌گذاران Zynga یعنی Eric Schiermeyer طراحی شده است.

نوسان قیمت ارزهای دیجیتال از جمله بیت‌کوین در هفته‌های اخیر چشمگیر بوده و تحلیلگران برای این بی‌ثباتی دلایل گوناگونی ارائه کرده‌اند. قیمت بیت‌کوین در روزهای پایانی هفته، بار دیگر کاهش یافت و به محدوده ۴۱‌هزار دلار رسید. تاثیر زیاد قیمت بیت‌کوین بر قیمت دیگر ارزهای دیجیتال سبب شد قیمت آنها نیز کاهش یابد.
ویتالیک بوترین، خالق اتریوم و یکی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های فضای ارز دیجیتال، گفته است تغییر جهت اخیر بازار و نزولی‌شدن روند قیمت‌ها می‌تواند برای رشد این حوزه مفید باشد.

هرچند تحول دیجیتال موضوعات مختلفی را دنبال کند اما این روزها بحث رمزارزها و هر آنچه که بر کسب و کارها و گردشگری تاثیرگذار است مطرح شده. حتا متاورس و نسل جدیدی که از اینترنت سراغ داریم مطرح شده.
یکی از چهره‌های بزرگ و مهم در عرصه بیت‌کوین، کسی که در سن ۱۸ سالگی به جوانترین میلیونر بیت کوین تبدیل شد. بنا بر بیانات وی، معلم مقطع دبیرستانش به او گفت که هیچ وقت موفق نخواهد شد.”

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد محدوده قیمتی در بازار رمز ارزها بین ۳۰ هزار تا ۳۵ هزار دلار باشد. قیمتی که در سه ماه آینده در بازار رمز ارزها مشاهده خواهد شد.

پاتریک هایبرت، فعال حوزه رمزارز و متاورس معتقد است با متاورس یکپارچگی بیشتر بین ارزهای دیجیتال به وجود می آید و قوی‌ترین آنها باقی خواهند ماند و این ارزها جایگزین فیات می شوند.
اینکه دقیقاً چگونه بیت‌کوین را دسته بندی کنیم موضوعی بحث برانگیز است. آیا یک نوع ارز، ذخیره ارزش، یک شبکه پرداخت یا یک طبقه دارایی است؟